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Benefit of discussion
Directive on the re-use of public sector information
Discuss rights of use
Forest privilege
Forest right
IRU
Improve rights of use
Indefeasible right of use
Irrevocable right of usage
Irrevocable right of use
Negotiate a right of use
Negotiate rights of use
PSI directive
Re-use of public sector information
Reuse of public sector information
Right based on prior use
Right of forest use
Right of joint use
Right of joint use of telecommunications installations
Right of prior use
Right to object
Right to re-use information
Right to reuse information
Roundtable discussion on Cooperation and Human Rights

Translation of "Discuss rights use " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
discuss rights of use | improve rights of use | negotiate a right of use | negotiate rights of use

négocier des droits d'utilisation


benefit of discussion | right to object

bénéfice de discussion


right to reuse information [ Directive on the re-use of public sector information | PSI directive | reuse of public sector information | re-use of public sector information | right to re-use information ]

droit de réutiliser l’information [ directive concernant la réutilisation des informations du secteur public | directive ISP | réutilisation d'informations du secteur public ]


indefeasible right of use [ IRU | irrevocable right of use | irrevocable right of usage ]

droit irrévocable d'usage [ DIU | droit d'usage indéfectible ]


right based on prior use | right of prior use

droit d'usage antérieur | droit fondé sur une utilisation antérieure


Input Use Efficiency Indicator: Use Efficiency for Fertilizers/Pesticides/Energy- Discussion Paper

Indicateur de l'efficacité de l'utilisation des intrants : engrais, pesticides et énergie


right of joint use of telecommunications installations | right of joint use

droit de co-utilisation des installations de télécommunication | droit de co-utilisation


National Consultation to Discuss Plans for the International Year for Human Rights [ National Consultation on Planning for the International Year for Human Rights ]

Consultation nationale convoquée pour examiner certains projets en vue de l'Année internationale des droits de l'homme


Roundtable discussion on Cooperation and Human Rights

Table ronde Coopération et Droits de l'homme


forest right | forest privilege | right of forest use

droit d'usage forestier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
b.Building on the steps already taken in the implementation of the EU Anti-Trafficking Strategy, fully integrate human rights and victim protection into discussions on Trafficking in Human Beings (THB) in political, migration and mobility, security and human rights dialogues with the identified priority countries, and in discussions on THB with international organisations and donors operating in those priority countries; EU DELs in the priority countries will make full use of their appointed contact person for THB, and raise human rights-related issues w ...[+++]

b.En s’appuyant sur les mesures déjà prises aux fins de la mise en œuvre de la stratégie de l’UE contre la traite des êtres humains, intégrer pleinement les droits de l’homme et la protection des victimes dans les discussions sur la traite des êtres humains (TEH) s’inscrivant dans les dialogues politiques, les dialogues sur les migrations et la mobilité, les dialogues sur la sécurité et les dialogues sur les droits de l’homme avec les pays prioritaires recensés, ainsi que dans les discussions sur la TEH avec les organisations internat ...[+++]


The December 1998 Council conclusions called for a 'reflection on the usefulness of convening a periodic human rights discussion forum with the participation of EU institutions as well as representatives of academic institutions and NGOs'.

Les conclusions du Conseil de décembre 1998 ont appelé à «réfléchir à la nécessité d'organiser périodiquement un forum de discussion sur les droits de l'homme auquel participeraient les institutions communautaires, ainsi que des représentants d'établissements universitaires et d'ONG».


Mr. John Herron: I don't have a solution, but I was initially concerned that some of the examples that Mr. Mongrain was using were not really related to the clause we're discussing right at the moment in terms of the emergencies, but I think I was wrong when I first raised my hand in that regard.

M. John Herron: Je n'ai pas de solution, mais je craignais au départ que certains des exemples cités par M. Mongrain ne soient pas vraiment liés à l'article dont nous discutons en ce moment en ce qui concerne les urgences environnementales. Je pense toutefois m'être trompé.


Further promoting tools to improve access to EU works online, including the creation of ready-to-offer catalogues of European films in order to give Video-on-Demand (VoD) services a well curated catalogue of films from different producers, the development of licensing hubs to facilitate the licensing of works in countries where they have not been released in cinemas or where there is no national distributor; and a larger use of standard identifiers of works.The use of common identifiers will help find rights holders more easily and facilitate licensing; Promoting wider access to EU works, and address linguistic barriers through more ef ...[+++]

en continuant à promouvoir des outils pour améliorer l'accès en ligne aux œuvres européennes, parmi lesquels la constitution de catalogues de films européens prêts à être utilisés afin que les services de vidéo à la demande (VOD) possèdent un catalogue bien géré de films provenant de différents producteurs, le développement de plateformes d'octroi de licences afin de faciliter l'octroi de licences pour des œuvres dans des pays où elles ne sont pas sorties en salles ou lorsqu'il n'existe pas de distributeur national; et une plus grande utilisation d'identifiants standard des œuvres. L'utilisation d'identifiants communs facilitera la recherche des titulaires de droits ainsi que l'octroi de licences; en favorisant un accès plus large aux œuv ...[+++]


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In the case of the agreement with Honduras that we are discussing right now, it is quite clear that this trade agreement does not measure up to the lenses we use when examining agreements, particularly concerning the issue of democratic rights and human rights.

Dans le cas de l'entente avec le Honduras que nous discutons présentement, il est clair que cette entente commerciale ne respecte pas les lentilles qui servent à notre étude des accords, notamment concernant la question des droits démocratiques et des droits de la personne.


(Return tabled) Question No. 121 Mr. Ted Hsu: With regard to the implementation of the Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): (a) what steps has Canada undertaken to complete an Inter-Governmental Agreement (IGA) with the United States; (b) with what type of legal instrument will the government enact a FATCA implementation agreement; (c) will the government bring an IGA before Parliament and, if so, in what form; (d) what steps are in place to ensure parliamentary review of an IGA; (e) what studies have been undertaken as to whether an IGA can be implemented as an interpretation of the existing double tax treaty; (f) in what ways will the government involve Parliament in any process to amend interpretation of the double taxation t ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 121 M. Ted Hsu: En ce qui concerne la mise en œuvre de la Foreign Account Tax Compliance Act (FATCA): a) quelles mesures le Canada a-t-il prises pour conclure un accord intergouvernemental avec les États-Unis; b) avec quel type d’instrument juridique le gouvernement appliquera-t-il l’accord sur la FATCA; c) le gouvernement présentera-t-il un accord intergouvernemental au Parlement et, le cas échéant, quelle forme prendra cet accord; d) quelles dispositions sont en place pour s’assurer que le Parlement étudiera un accord intergouvernemental; e) quelles études ont été entreprises pour déterminer si un accord intergouvernemental peut être mis en œuvre comme moyen d’interprétation de l’actuelle convention ...[+++]


Without prejudice to different time-frames and modalities which are currently in use across the Community, the exercise of those rights should be made subject to two basic rules, namely that any threshold required for the exercise of those rights should not exceed 5 % of the company’s share capital and that all shareholders should in every case receive the final version of the agenda in sufficient time to prepare for the discussion and voting on each ...[+++]

Sans préjudice des différents délais et modalités actuellement d’usage au sein de la Communauté, l’exercice de ces droits devrait être soumis à deux règles de base, à savoir que le seuil éventuellement requis pour l’exercice de ces droits ne devrait pas dépasser 5 % du capital social de la société et que tous les actionnaires devraient, en tout état de cause, recevoir la version définitive de l’ordre du jour en temps utile pour se préparer à la discussion et au vote sur chaque point inscrit à l’ordre du jour.


The analysis of the situation thus obtained should be systematically discussed between Heads of Missions, used to make an input into "EU Human Rights fact sheets" to be elaborated by HoMs and regularly revised in the relevant Council Working Groups.

L'analyse de la situation ainsi obtenue devrait faire l'objet de discussions systématiques entre les chefs de mission, être utilisée comme contribution aux «fiches d'information sur les droits de l'homme dans l'UE» que doivent élaborer les chefs de mission, et régulièrement réexaminée dans les groupes de travail compétents du Conseil.


We can either use the steamroller or have a logical and enlightening discussion right across Canada on the implementation of section 745 of the Criminal Code. The value of this section in certain circumstances has been demonstrated, and it has been shown that, when a person is sentenced to life in prison but is released after 15 years or more, the rate of relapse is practically non existent.

À partir du moment où on veut amener le bulldozer et non pas la discussion logique, une discussion intéressante partout au Canada sur l'application de l'article 745 du Code criminel, un article qui a fait ses preuves à certains égards, un article qui a démontré que le taux de récidive lorsqu'une personne condamnée à perpétuité est libérée après 15 ans ou un peu plus, le taux de récidive est à toutes fins pratiques inexistant.


- 2 - "At a first stage there are several issues, so-called "soft rights", which merit discussions such as: - the development of mutually accepted rules on the use of Computer Reservation Systems setting a framework for the unbiased operations of these systems in Europe; - also the question of the establishment of local sales offices and the representation of the airlines by their own staff is an issue which should be discussed without much delay; - ground handling facilities is a third subject where discussions can be ...[+++]

- 2 - "Dans un premier temps, plusieurs questions intéressant les "soft rights" méritent d'être examinées, à savoir notamment : - la mise au point de règles convenues d'un commun accord relatives à l'utilisation de systèmes informatisés de réservation et établissant un cadre propre à garantir une exploitation non discriminatoire de ces systèmes en Europe; - la création de bureaux de vente locaux et la représentation des compagnies aériennes par des membres de leur propre personnel; - les services de manutention au sol; - le dévelop ...[+++]


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