Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CANARIE
CANARIE National Test Network
Canadian Association for Distance Education
Distance Education in the Canadian North
Open Learning and Distance Education in Canada

Traduction de «Distance Education in the Canadian North » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Distance Education in the Canadian North: an annotated bibliography [ Distance Education in the Canadian North ]

Distance Education in the Canadian North: an annotated bibliography [ Distance Education in the Canadian North ]


Open Learning and Distance Education in Canada: Report Presented to Asia-Pacific Economic Cooperation Education Forum Project in the Context of the International Project on Cross-cultural Comparison on Open Learning Systems in APEC's Member Economies [ Open Learning and Distance Education in Canada ]

L'apprentissage ouvert et la formation à distance au Canada : rapport présenté au Asia-Pacific Economic Cooperation Education Forum Project dans le contexte du projet international sur Cross-cultural Comparison on Open Learning Systems in APEC's Member Ec [ L'apprentissage ouvert et la formation à distance au Canada ]


Canadian Association for Distance Education

Association canadienne de l'éducation à distance


CANARIE | Canadian Network for the Advancement of Research, Industry and Education | CANARIE National Test Network

réseau CANARIE | CANARIE
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Furthermore, it will continue to work and cooperate with national regional and local authorities, social partners, business, students, new educational providers and other international organisations such as UNESCO, the International Council for Open and Distance Education (ICDE) and the OECD, to better understand the implications of technology in the education world while harnessing the potential of these changes it brings.

De plus, elle continuera à travailler et à coopérer avec les autorités nationales, régionales et locales, les partenaires sociaux, les entreprises, les étudiants, les nouveaux prestataires de services éducatifs et les autres organisations internationales, telles que l’UNESCO, le Conseil international de l'enseignement ouvert et à distance (CIED) et l’OCDE, afin de mieux comprendre les implications des technologies pour le monde de l’éducation tout en exploitant le potentiel généré par ces évolutions.


Article 149 TEC lists the different fields in which the European Community can develop cooperation: teaching and dissemination of the languages of the Member States; mobility of students and teachers; cooperation between educational establishments; exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States; youth exchanges and exchanges of socio-educational instructors; distance education.

L'article 149 du TCE énumère les différents domaines dans lesquels la Communauté européenne peut développer la coopération: «[...] l'apprentissage et la diffusion des langues des États membres; [...] mobilité des étudiants et des enseignants, [...]; [...] coopération entre les établissements d'enseignement; [...] échanges d'informations et d'expériences sur les questions communes aux systèmes d'éducation des États membres; [...] échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs; [...] éducation à distance».


The experience of European HEIs and quality assurance agencies with the quality standards is still largely restricted to “traditional” initial higher education, although, some special attention has been paid to distance education within certain national contexts.

En Europe, l’expérience acquise par les établissements d’enseignement supérieur et les agences responsables de l’assurance qualité concernant les «normes de qualité» se limite encore en grande partie à l’enseignement supérieur initial «traditionnel», même si certains pays ont prêté une attention particulière à l’enseignement à distance.


35. Stresses that in order to guarantee the participation of girls in compulsory primary education and to prevent them being deprived of their chances to study or being forced into early marriages, it is crucial that, as is currently the case, the entirety of the formal compulsory primary education system should consist of a block which cannot be replaced by open learning or distance education; is concerned, therefore, at the rece ...[+++]

35. souligne que pour garantir la participation des filles à l'éducation primaire obligatoire et éviter qu'elles ne soient privées de la possibilité de fréquenter l'école ou d'être forcées à se marier précocement, il est essentiel que, comme c'est le cas pour l'heure, l'ensemble du système éducatif primaire officiel reste unitaire et ne puisse être remplacé par l'enseignement libre ou l'enseignement à distance; se déclare préoccupé par l'initiative prise récemment, qui porte ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A. whereas the following aims of Community action are set forth in Article 149(2) of the Treaty: encouraging mobility of students and teachers, promoting cooperation between educational establishments, developing exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States, encouraging the development of youth exchanges and encouraging the development of distance education,

A. considérant que l'article 149, paragraphe 2, du traité dispose que l'action de la Communauté vise à favoriser la mobilité des étudiants et des enseignants, à promouvoir la coopération entre les établissements d'enseignement, à développer l'échange d'informations et d'expériences sur les questions communes au système d'éducation des États membres, à favoriser le développement des échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs et à encourager le développement de l'éducation à distance,


A. whereas the following aims of Community action are set forth in Article 149(2) of the Treaty: encouraging mobility of students and teachers, promoting cooperation between educational establishments, developing exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States, encouraging the development of youth exchanges and encouraging the development of distance education,

A. considérant que l'article 149, paragraphe 2, du traité dispose que l'action de la Communauté vise à favoriser la mobilité des étudiants et des enseignants, à promouvoir la coopération entre les établissements d'enseignement, à développer l'échange d'informations et d'expériences sur les questions communes au système d'éducation des États membres, à favoriser le développement des échanges de jeunes et d'animateurs socio-éducatifs et à encourager le développement de l'éducation à distance,


A. whereas the following aims of Community action are set forth in Article 149(2) of the Treaty establishing the European Community: encouraging mobility of students and teachers, promoting cooperation between educational establishments, developing exchanges of information and experience on issues common to the education systems of the Member States, encouraging the development of youth exchanges and encouraging the development of distance education,

A. considérant que l'article 149, paragraphe 2, du traité instituant la Communauté européenne dispose que l'action de la Communauté vise à favoriser la mobilité des étudiants et des enseignants, à promouvoir la coopération entre les établissements d'enseignement, à développer l'échange d'informations et d'expériences sur les questions communes au système d'éducation des États membres, à favoriser le développement des échanges de jeunes et d'animateurs socio‑éducatifs et à encourager le développement de l'éducation à distance,


C. whereas Article 149(2) of the Treaty states that Community action shall be aimed at, among other things, developing the European dimension in education, encouraging mobility of students and teachers, promoting cooperation between educational establishments and encouraging the development of distance education,

C. considérant que l'article 149, paragraphe 2, du traité dispose que l'action de la Communauté vise notamment à développer la dimension européenne dans l'éducation, à favoriser la mobilité des étudiants et des enseignants, à promouvoir la coopération entre les établissements d'enseignement et à encourager le développement de l'éducation à distance,


encourage research into learning products and processes, including distance education, and the creation and design of educational multimedia software, particularly in the context of partnerships between those active in education and publishers and firms in the multimedia sector.

à encourager les actions de recherche sur les produits et les processus d'apprentissage, éducation et formation à distance inclus, la création et la conception de logiciels éducatifs multimédias, notamment dans le cadre de partenariats entre acteurs de l'éducation, éditeurs et entreprises du secteur multimédia.


Features: The education programme comprises three areas of Community action, namely higher education, school education and adult education as well as horizontal activities in the areas of language learning, open and distance education and learning, and exchanges of information and experience.

Le programme éducation comprend trois domaines d'action communautaire, à savoir l'enseignement supérieur, l'enseignement scolaire et l'éducation des adultes, ainsi que des activités transversales dans les domaines de l'apprentissage linguistique, de l'apprentissage et éducation ouverts à distance et de l'échange d'informations et d'expériences.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Distance Education in the Canadian North' ->

Date index: 2024-01-15
w