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4WD
4WD system
Drive two-wheeled vehicles
Drive vehicles with two wheels
Drive wheel
Drive-wheel
Driving wheel over second wheel
Driving wheel over third wheel
Flat bush for jumping second driving wheel
Four wheel drive
Four wheel drive system
Four-wheel drive
Four-wheel drive system
Four-wheel drive transmission
Four-wheel-drive
Four-wheel-drive system
Jumping second driving wheel
Jumping second driving wheel spring
Large wheel
Operate vehicles with two wheels
Ride bicycles

Translation of "Driving wheel over second wheel " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
driving wheel over second wheel

roue entraîneuse sur roue de seconde


driving wheel over third wheel

roue entraîneuse sur roue moyenne


driving wheel over third wheel

roue entraîneuse sur roue moyenne


jumping second driving wheel spring

ressort de roue entraîneuse de seconde sautante


jumping second driving wheel

roue entraîneuse de seconde sautante


flat bush for jumping second driving wheel

bouchon plat de roue entraîneuse de seconde sautante






four-wheel drive system | 4WD system | four wheel drive system | four-wheel-drive system | four-wheel drive transmission | four-wheel drive | 4WD | four wheel drive | four-wheel-drive

transmission à quatre roues motrices | quatre roues motrices


drive vehicles with two wheels | operate vehicles with two wheels | drive two-wheeled vehicles | ride bicycles

conduire des véhicules à deux roues
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
the average of the distances travelled by the several wheels moving the vehicle (driving wheels) in the course of one complete rotation.

d) «circonférence effective des pneus des roues»: la moyenne des distances parcourues par chacune des roues entraînant le véhicule (roues motrices) lors d’une rotation complète.


However, for tractors which automatically apply the all-wheel drive when the braking is initiated above a vehicle speed of 20 km/h but not automatically connect the all-wheel drive when the service braking system is applied at speeds ≤ 20 km/h, then it is not required to show compliance with point 3.1.5.1 for the condition when the all-wheel drive is not connected during braking.

Toutefois, pour les tracteurs qui passent automatiquement à la transmission intégrale dès que le freinage est actionné alors que la vitesse du véhicule est supérieure à 20 km/h mais pas lorsque la vitesse du véhicule est inférieure ou égale à 20 km/h, il n'est pas exigé de démontrer la conformité aux dispositions du point 3.1.5.1 pour la situation où la transmission intégrale n'est pas active pendant le freinage.


In case tyres classified in category of use 'Tractor - Drive wheel' operating in field applications without 'high and sustained torque' and up to a maximum speed of 10 km/h (excluding hillside operations over 20 % slope) the maximum load on a tyre shall not exceed the load corresponding to the load index marked on the tyre multiplied by 1,70.

Si des pneumatiques classés dans la catégorie d’utilisation «Tracteur — Roue motrice» sont utilisés pour des travaux des champs sans couple élevé et soutenu et jusqu’à une vitesse maximale de 10 km/h (à l’exclusion des travaux sur des pentes de plus de 20 %), la charge maximale sur un pneumatique ne doit pas dépasser la charge correspondant à l’indice de charge indiqué sur le pneumatique multiplié par 1,70.


In the case of "Improved Flexion Tyre" classified in category of use 'Tractor Drive Wheel', marked with prefix IF and with suffix 'CFO', fitted to T-category vehicles operating in field applications without 'high and sustained torque' (excluding hillside operations over 20 % slope) the maximum load on a tyre shall not exceed the load corresponding to the load index marked on the tyre multiplied by 1,55 for operations up to a maximum speed of 15 km/h and by 1,30 for operations up to a maximum speed of 30 km/h.

Si des pneumatiques à enfoncement amélioré classés dans la catégorie d’utilisation «Tracteur — Roue motrice», marqués du préfixe IF et du suffixe CFO et montés sur des véhicules de catégorie T sont utilisés pour des travaux des champs sans couple élevé et soutenu (à l’exclusion des travaux sur des pentes de plus de 20 %), la charge maximale sur un pneumatique ne doit pas dépasser la charge correspondant à l’indice de charge indiqué sur le pneumatique multiplié par 1,55 pour les activités jusqu’à une vitesse maximale de 15 km/h et par 1,30 pour les activités jusqu’à une vitesse maximale de 30 km/h.


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In case tyres classified in category of use 'Tractor - Drive wheel' operating in field applications without 'high and sustained torque' and a maximum speed not exceeding 15 km/h (excluding hillside operations over 20 % slope) the maximum load on a tyre shall not exceed the load corresponding to the load index marked on the tyre multiplied by 1,55.

Si des pneumatiques classés pour la catégorie d’utilisation «Tracteur — Roue motrice» sont utilisés pour des travaux des champs sans couple élevé et soutenu à une vitesse maximale n’excédant pas 15 km/h (à l’exclusion des travaux effectués sur des pentes de plus de 20 %), la charge maximale sur un pneumatique ne doit pas dépasser la charge correspondant à l’indice de charge indiqué sur le pneumatique multiplié par 1,55.


A transmission to provide drive to both front and rear wheels simultaneously, including those vehicles having additional wheels for load bearing purposes whether driven or not.

dotés d'une transmission simultanée des roues avant et arrière, y compris pour les véhicules équipés de roues supplémentaires pour le port de charges, qu'elles soient ou non directionnelles.


Arranged road only usable for a tractor (farm vehicle or forest machine) or terrain vehicle (a vehicle with higher ground clearance, big wheels and 4 wheel drive).

Route aménagée ne pouvant être empruntée que par un tracteur (véhicule agricole ou engin forestier) ou un véhicule tout terrain (véhicule dont la garde au sol est plus élevée, muni de grandes roues et à quatre roues motrices).


b.A transmission to provide drive to both front and rear wheels simultaneously, including those vehicles having additional wheels for load bearing purposes whether driven or not.

b.dotés d'une transmission simultanée des roues avant et arrière, y compris pour les véhicules équipés de roues supplémentaires pour le port de charges, qu'elles soient ou non directionnelles.


b.A transmission to provide drive to both front and rear wheels simultaneously, including those vehicles having additional wheels for load bearing purposes whether driven or not.

b.dotés d'une transmission simultanée des roues avant et arrière, y compris pour les véhicules équipés de roues supplémentaires pour le port de charges, qu'elles soient ou non directionnelles.


5.4.3. Load on the driving wheel: the load on the driving wheel must be within ± 3 kg of the load, on a moped in normal road use, with a driver weighing 75 kg ± 5 kg, sitting in an upright position.

5.4.3. Charge sur la roue motrice: la charge sur la roue motrice doit être égale à ± 3 kg près à ce qu'elle serait sur un cyclomoteur en utilisation normale sur route, avec un conducteur pesant 75 kg ± 5 kg et se tenant en position droite.




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Date index: 2021-04-05
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