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2001 E-Enabling the Business
Canadian Prisoners of War Voting Rules
Computer-enabled crime
Cyber-election
Cyber-enabled crime
E-Enabling the Business
E-commerce enabler
E-commerce facilitator
E-election
E-enabled election
EP elections
Election
Election campaign
Election monitoring
Election observation
Elections to the European Parliament
Electronic commerce enabler
Electronic commerce facilitator
Electronic election
Enable input
Enabler
Enabler of e-commerce
European Parliamentary elections
European elections
Facilitator
Facilitator of e-commerce
Inhibit-enable input
Verification of the regularity of an election

Translation of "E-enabled election " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
electronic election [ e-enabled election | e-election | cyber-election ]

élection électronique [ e-élection | cyber-élection ]


2001 E-Enabling the Business [ E-Enabling the Business ]

2001 E-Enabling the Business [ E-Enabling the Business ]






election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]


e-commerce enabler | e-commerce facilitator | electronic commerce enabler | electronic commerce facilitator | enabler of e-commerce | facilitator of e-commerce | enabler | facilitator

facilitateur de commerce électronique | facilitateur de commerce en ligne | facilitateur de cybercommerce | facilitateur


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


enable input | inhibit-enable input

entrée d'inhibition et d'habilitation


computer-enabled crime | cyber-enabled crime

infraction facilitée par Internet | infraction facilitée par les technologies de l’information et de la communication


Canadian Prisoners of War Voting Rules [ Rules to Enable Canadian Forces Electors who are Entitled to Vote Under the Special Voting Rules and who Become Prisoners of War to Vote by Proxy at a General Election ]

Règles sur le vote des prisonniers de guerre canadiens [ Règles pour permettre aux électeurs des Forces canadiennes qui sont habiles à voter sous le régime des Règles électorales spéciales et qui deviennent prisonniers de guerre, de voter par procuration à une élection générale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The indicators used to measure the achievement of the specific objectives shall be predefined, clear, transparent and, where appropriate, country-specific and measurable, and shall include, inter alia, adequately monitored democratic elections, respect for human rights and fundamental freedoms, an independent judiciary, cooperation on issues of justice, freedom and security, the level of corruption, trade flows, gender equality and indicators enabling internal economic disparities, including employment levels, to be measured.

Au nombre de ces indicateurs utilisés pour mesurer la réalisation des objectifs spécifiques, qui sont prédéfinis, clairs, transparents et, le cas échéant, établis par pays et mesurables, figurent, entre autres, le contrôle adéquat de l'organisation d'élections démocratiques, le respect des droits de l'homme et des libertés fondamentales, l'existence d'un pouvoir judiciaire indépendant, la coopération sur les questions de justice, de liberté et de sécurité, le niveau de corruption, les flux commerciaux, l'égalité entre les sexes et des ...[+++]


The President-designate of the Commission will present to Parliament the political guidelines for his/her term of office in order to enable an informed exchange of views before the election vote.

Le président désigné de la Commission présentera au Parlement des orientations politiques pour la durée de son mandat afin de permettre un échange de vues éclairé avec le Parlement avant le vote relatif à son élection.


It is necessary to comply without delay with the provisions of Article 2(3) of Protocol 36 and therefore to adopt the decision provided for in the second subparagraph of Article 14(2) of the Treaty on European Union, in order to enable Member States to enact in good time the necessary domestic measures for organising the elections to the European Parliament for the 2014-2019 parliamentary term.

Il est nécessaire de se conformer sans délai aux dispositions de l’article 2, paragraphe 3, du protocole no 36 et, dès lors, d’adopter la décision prévue à l’article 14, paragraphe 2, deuxième alinéa, du traité sur l’Union européenne, afin de permettre aux États membres d’adopter en temps utile les mesures internes nécessaires pour l’organisation des élections au Parlement européen pour la législature 2014-2019.


After being nominated by the European Council, the President-designate of the Commission will submit to Parliament political guidelines for his/her term of office in order to enable an informed exchange of views to take place with Parliament before its election vote.

Après que sa nomination a été proposée par le Conseil européen, le président désigné de la Commission présentera au Parlement des orientations politiques pour la durée de son mandat afin de permettre un échange de vues éclairé avec le Parlement avant le vote relatif à son élection.


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38. Calls on the Member States to adopt appropriate legislative and/or administrative measures to support elected representatives in the reconciliation of their family and public responsibilities and, in particular, encourage parliaments and local and regional authorities to ensure that their timetables and working methods enable elected representatives of both sexes to reconcile their work and family life;

38. invite les États membres à prendre des mesures législatives et/ou administratives appropriées afin d'aider les représentants élus à concilier leurs responsabilités familiales et leurs responsabilités publiques et, notamment, afin d'encourager les parlements et les autorités locales et régionales à faire en sorte que leur emploi du temps et leurs méthodes de travail mettent les représentants élus de l'un et l'autre sexe en situation de concilier travail et vie familiale;


38. Calls on the Member States to adopt appropriate legislative and/or administrative measures to support elected representatives in the reconciliation of their family and public responsibilities and, in particular, encourage parliaments and local and regional authorities to ensure that their timetables and working methods enable elected representatives of both sexes to reconcile their work and family life;

38. invite les États membres à prendre des mesures législatives et/ou administratives appropriées afin d'aider les représentants élus à concilier leurs responsabilités familiales et leurs responsabilités publiques et, notamment, afin d'encourager les parlements et les autorités locales et régionales à faire en sorte que leur emploi du temps et leurs méthodes de travail mettent les représentants élus de l'un et l'autre sexe en situation de concilier travail et vie familiale;


41. Calls on the Member States to adopt appropriate legislative and/or administrative measures to support elected representatives in the reconciliation of their family and public responsibilities and, in particular, encourage parliaments and local and regional authorities to ensure that their timetables and working methods enable elected representatives of both sexes to reconcile their work and family life;

41. invite les États membres à prendre des mesures législatives et/ou administratives appropriées afin d'aider les représentants élus à concilier leurs responsabilités familiales et leurs responsabilités publiques et, notamment, afin d'encourager les parlements et les autorités locales et régionales à faire en sorte que leur emploi du temps et leurs méthodes de travail mettent les représentants élus de l'un et l'autre sexe en situation de concilier travail et vie familiale;


Calls for serious consideration to be given to the added value, where practicable, of consultation, cooperation and knowledge-sharing between Parliament and ACP parliamentary delegations and missions in the broader context of the external action of the EU, and in relation to other national and international observation missions; proposes that working parties be set up with a view to enabling African Union partners to benefit, as part of the new EU-Africa strategy, from election observation expertise and experience, as the EU has benefited from the ODIHR/OSCE's working methods and experience.

demande que la valeur ajoutée de la consultation, de la coopération et du partage de connaissances entre le Parlement et les missions et délégations parlementaires ACP soit dûment prise en compte, lorsque cela est possible, dans le contexte plus large de l'action extérieure de l'Union et par rapport à d'autres missions d'observation nationales et internationales; propose la mise en place de groupes de travail pour faire bénéficier les partenaires de l'Union africaine, dans le cadre de la nouvelle stratégie UE-Afrique, de l'expertise et de l'expérience de l'observation électorale, comme l'Union européenne a bénéficié des méthodes de trav ...[+++]


The decision to extend the transition period is in line with the provisions of the peace agreement signed in December 2002 in Pretoria and should enable elections to be organised under satisfactory logistical and security conditions.

Cette décision est en accord avec les dispositions de l’accord de paix signé en décembre 2002 à Pretoria et devrait permettre l’organisation d’élections dans des conditions logistiques et sécuritaires satisfaisantes.


14. Considers it imperative to establish closer contact between Parliament, together with the other institutions, and citizens in the Member States and the applicant countries by means of an enhanced information policy on European integration and enlargement; stresses that the necessary measures should be taken to enable elected representatives and opinion multipliers from the applicant countries to familiarise themselves with Parliament's work; provision must also be made to allow the submission of petitions in one's native language immediately on applicant states joining the Union;

14. juge impérieux d'établir des contacts plus étroits entre le Parlement, conjointement avec les autres institutions, et les citoyens des États membres et des pays candidats par la voie d'un renforcement de la politique d'information sur l'intégration européenne et l'élargissement; souligne que les mesures nécessaires devraient être prises pour permettre aux représentants élus et aux faiseurs d'opinions des pays candidats de se familiariser avec le travail du Parlement; considère qu'il faut également prévoir la possibilité de présenter des pétitions dans les langues maternelles des citoyens des pays candidats dès l'adhésion de ceux-ci ...[+++]




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Date index: 2023-10-02
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