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EDP analyst & co-ordinator
EDP analyst and co-ordinator
EDP applications
EDP applications co-ordinator
EDP security co-ordinator
EDP security coordinator
EDP security manager
EURES Coordination Office
EURESco
Electronic data processing security coordinator
Electronic data processing security manager
European Co-ordination Office
European Coordination Office
Informatics security co-ordinator
Maintenance of EDP applications

Traduction de «EDP applications co-ordinator » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
EDP applications co-ordinator

coordonnateur des applications informatiques


EDP security coordinator [ EDP security co-ordinator | electronic data processing security coordinator | informatics security co-ordinator | EDP security manager | electronic data processing security manager ]

coordonnateur de la sécurité informatique [ coordonnatrice de la sécurité informatique | coordonnateur de la sécurité en informatique | coordonnatrice de la sécurité en informatique | gestionnaire de la sécurité informatique | responsable de l'informatique | responsable informatique ]


EDP analyst & co-ordinator [ EDP analyst and co-ordinator ]

analyste-coordonnateur de l'informatique




maintenance of EDP applications

maintenance des systèmes informatiques


EURES Coordination Office | European Coordination Office | European Co-ordination Office | European Coordination Office for Coordinating the Clearance of Vacancies and Applications for Employment | European Office for Co-ordinating the Clearance of Vacancies and Applications for Employment | EURESco [Abbr.]

Bureau européen de coordination | Bureau européen de coordination de la compensation des offres et des demandes d'emploi
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
16. Welcomes the fall in the number of Member States subject to the Excessive Deficit Procedure (EDP), from 11 in 2014 to 9 in 2015; notes, however, that this number is still too high, and reiterates its call for the CSRs to be, where relevant, better aligned with the EDP recommendations so as to ensure consistency between surveillance of the fiscal position and economic policy recommendations; calls on the Commission to support the Member States’ exchange of best practices and accurate data collection; stresses the need for increasing, equally for all Member States, transparency in the application of the SGP and MIP procedures, inclu ...[+++]

16. se félicite de ce que le nombre d'États membres faisant l'objet d'une procédure concernant les déficits excessifs ait diminué, passant de 11 en 2014 à 9 en 2015; relève néanmoins que ce nombre demeure trop élevé et demande, une nouvelle fois, que les recommandations par pays soient, le cas échéant, mieux coordonnées avec les recommandations sur la procédure concernant les déficits excessifs de façon à garantir la cohérence entre la surveillance de la position budgétaire et les recommandations en matière de politique économique; invite la Commission à soutenir les États membres dans leurs échanges de bonnes pratiques et la collecte de données précises; souligne la nécessité d'accroître, uniformément pour tous les États membres, la transparen ...[+++]


The applicant argues that the lack of response from the EDPS constitutes a breach of the duty to inform the data subject, provided for in Articles 46(a) and 20(4) of Regulation (EC) No 45/2001.

La partie requérante fait valoir que l’absence de réponse du CEPD constitue une violation de l’obligation d’information de la personne concernée, prévue aux articles 46, sous a), et 20, paragraphe 4, du règlement (CE) no 45/2001.


The EDPS also welcomes the references to the applicability of the data protection legislation in the ODR proposal (5) and to the applicability of national legislation implementing Directive 95/46/EC in the context of the ADR proposal (6), as well as the references to the consultation to the EDPS (7).

Le CEPD se réjouit également du fait que les propositions RLL et REL fassent respectivement référence à l’applicabilité de la législation relative à la protection des données (5) et à l’applicabilité de la législation nationale adoptée en application de la directive 95/46/CE (6), ainsi que des références à la consultation du CEPD (7).


L. whereas the repeal of Decree 31/CP of 1997 on administrative detention cannot mask the continued application of Ordinance 44/2002/PL-UBTVQH10 on Sanctions against Administrative Violations, which extends the scope for detaining dissidents without trial and resumes the old and sinister practice of placing dissidents in psychiatric hospitals, a fate that has befallen the lawyer Bui Thi Kim Thanh, who has been held since November 2006 for having helped defend the rights of peasants who had been unfairly treated,

L. considérant que l'abrogation du décret 31/CP de 1997 sur la "détention administrative" ne peut pas faire oublier l'application persistante de l'ordonnance 44/2002/PL‑UBTVQH10 sur "le Règlement des violations administratives", laquelle élargit les possibilités de détention sans procès des dissidents et reprend la vieille et sinistre pratique du placement des dissidents en hôpital psychiatrique, dont est victime l'avocate Bui Thi Kim Thanh, internée depuis novembre 2006 pour avoir aidé à défendre leurs droits les paysans victimes d’injustices,


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L. whereas the repeal of Decree 31/CP of 1997 on administrative detention cannot mask the continued application of Ordinance 44/2002/PL-UBTVQH10 on Sanctions against Administrative Violations, which extends the powers to detain dissidents without trial and resumes the old and sinister practice of placing dissidents in psychiatric hospitals, a fate that has befallen the lawyer Bui Thi Kim Thanh, who has been held since November 2006 for having helped defend the rights of peasants who had been unfairly treated,

L. considérant que l'abrogation du décret 31/CP de 1997 sur la "détention administrative" ne peut pas faire oublier l'application persistante de l'ordonnance 44/2002/PL-UBTVQH10 sur "le Règlement des violations administratives", laquelle élargit les possibilités de détention sans procès des dissidents et reprend la vieille et sinistre pratique du placement des dissidents en hôpital psychiatrique, dont est victime l'avocate Bui Thi Kim Thanh, internée depuis novembre 2006 pour avoir aidé à défendre leurs droits les paysans victimes d'injustices,


L. whereas the repeal of Decree 31/CP of 1997 on administrative detention cannot mask the continued application of Ordinance 44/2002/PL-UBTVQH10 on Sanctions against Administrative Violations, which extends the powers to detain dissidents without trial and resumes the old and sinister practice of placing dissidents in psychiatric hospitals, a fate that has befallen the lawyer Bui Thi Kim Thanh, who has been held since November 2006 for having helped defend the rights of peasants who had been unfairly treated,

L. considérant que l'abrogation du décret 31/CP de 1997 sur la "détention administrative" ne peut pas faire oublier l'application persistante de l'ordonnance 44/2002/PL-UBTVQH10 sur "le Règlement des violations administratives", laquelle élargit les possibilités de détention sans procès des dissidents et reprend la vieille et sinistre pratique du placement des dissidents en hôpital psychiatrique, dont est victime l'avocate Bui Thi Kim Thanh, internée depuis novembre 2006 pour avoir aidé à défendre leurs droits les paysans victimes d'injustices,


According to the EDPS, application of the availability principle to information that is controlled by designated authorities and designated parties, entails the following questions:

Selon le CEPD, l'application du principe de disponibilité aux informations placées sous le contrôle des autorités désignées et des parties désignées, amène à se poser les questions suivantes:


According on the EDPS, this proviso is without substantial value — the EDPS did not notice any contradictory provisions in the preceding chapters —, but the proviso might nevertheless enhance the ambiguity of the text as to the applicability of Chapter 6.

D'après le CEPD, cette disposition ne présente guère d'intérêt — vu qu'il n'a relevé aucune disposition contraire dans les chapitres précédents —, mais elle pourrait néanmoins renforcer l'ambiguïté du texte à propos du caractère applicable du chapitre 6.


The EDPS considers that Articles 7a2 first paragraph and 8a should be consistent with Articles 11 and 12 of Regulation (EC) No 45/2001. To this end, the EDPS suggests including in Articles 7a2 first paragraph and 8a an express reference to the application of Articles 11 and 12 of Regulation (EC) No 45/2001.

Ils ne précisent donc pas quelles sont les informations qui doivent être fournies aux personnes afin d'assurer l'objectivité du traitement. Le CEPD estime que l'article 7bis, paragraphe 2, premier alinéa, et l'article 8bis devraient concorder avec les articles 11 et 12 du règlement (CE) no 45/2001; il suggère à cette fin d'y introduire une référence explicite à l'application des articles 11 et 12 du règlement (CE) no 45/2001.


4. Calls on the Commission to seek to ensure that the open co-ordination method results in a correct application of EU legislation and the Geneva Convention and to guard against political imbalance in the targets established under the open co-ordination method;

4. demande à la Commission de s'efforcer de promouvoir par la méthode ouverte de coordination la bonne application de la législation de l'UE et de la Convention de Genève et d'éviter tout déséquilibre politique dans les objectifs établis en vertu de la méthode ouverte de coordination;


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