Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Early Tertiary
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early years SEN teacher
Early years special educational needs teacher
Early years teacher in special educational needs
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Higher education
Service industry
Service sector
Teacher in early years SEN
Tertiary care
Tertiary colors
Tertiary colours
Tertiary documents
Tertiary education
Tertiary health care
Tertiary industry
Tertiary literature
Tertiary method
Tertiary oil recovery
Tertiary operation
Tertiary production
Tertiary publications
Tertiary recovery
Tertiary recovery method
Tertiary schooling
Tertiary sector
Tertiary sources
Third-level education
Third-level schooling

Traduction de «Early Tertiary » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
early Tertiary [ Early Tertiary ]

du Tertiaire précoce


tertiary documents | tertiary literature | tertiary publications | tertiary sources

documents tertiaires | littérature tertiaire | produits tertiaires


tertiary recovery method [ tertiary recovery | tertiary oil recovery | tertiary method ]

récupération tertiaire du pétrole [ méthode d'extraction tertiaire | méthode de récupération tertiaire | récupération tertiaire ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


tertiary recovery | tertiary operation | tertiary production

récupération tertiaire


early years teacher in special educational needs | teacher in early years SEN | early years SEN teacher | early years special educational needs teacher

enseignant spécialisé du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle/institutrice spécialisée d’école maternelle






tertiary sector | tertiary industry | service industry | service sector

secteur tertiaire | tertiaire | secteur des services


higher education [ third-level education | tertiary education | third-level schooling | tertiary schooling ]

enseignement supérieur [ enseignement de troisième niveau | enseignement de troisième degré ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
One of the headline targets agreed by the European Council is to reduce the share of early school leavers to less than 10% and to ensure that at least 40% of the younger generation have a tertiary qualification or equivalent[2].

L’un des objectifs phare approuvés par le Conseil européen est de réduire le taux d’abandon scolaire à moins de 10 % et de garantir qu’au moins 40 % de la jeune génération dispose d’un diplôme de l’enseignement supérieur ou d’un équivalent[2].


It measures the EU's progress on the six Education and Training 2020 targets: (1) The share of early leavers (aged 18-24) from education and training should be less than 10%, (2) the share of 30 to 34 year-olds with tertiary educational attainment should be at least 40%, (3) at least 95% of children between the age of four and the age for starting primary education should participate in education, (4) the share of 15 year-olds with underachievement in reading, mathematics and science should be less than 15%, (5) 82% of recent graduate ...[+++]

Il mesure les progrès réalisés par l'UE sur la voie des six objectifs en matière d'éducation et de formation à l'horizon 2020: 1) la part des jeunes (de 18 à 24 ans) ayant quitté prématurément le système d'éducation et de formation devrait être inférieure à 10 %, 2) la proportion des personnes âgées de 30 à 34 ans diplômées de l'enseignement supérieur devrait être d'au moins 40 %, 3) au moins 95 % des enfants ayant entre quatre ans et l'âge de commencer l'école primaire devraient participer à l'enseignement, 4) la proportion de jeunes âgés de 15 ans ayant une maîtrise insuffisante de la lecture, des mathématiques et des sciences devrait ...[+++]


Europe 2020 education indicators in 2016 - Ever greater share of persons aged 30 to 34 with tertiary educational attainment in the EU. - . and ever fewer early leavers from education and training // Brussels, 26 April 2017

Indicateurs Europe 2020 sur l'éducation en 2016 - Toujours plus de diplômés de l'enseignement supérieur parmi les 30-34 ans dans l'UE. - . et toujours moins de jeunes quittant prématurément l'éducation // Bruxelles, le 26 avril 2017


Stresses that the benchmark goals concerning education and training set in the Europe 2020 strategy, including, notably, reducing the early school leaving rate to below 10 % and achieving a figure of 40 % of the younger generation with a tertiary degree, should not be met at the expense of quality in education, but, rather, should be fulfilled by taking into account the first ET 2020 goal of ‘relevant and high-quality skills and competences’; notes that one way of achieving this is through the development of dual education projects.

souligne que les objectifs de référence concernant l'enseignement et la formation fixés dans la stratégie ET 2020, notamment un taux d'abandon scolaire ramené en dessous de 10 % et un taux de diplômés de l'enseignement supérieur d'au moins 40 % des jeunes générations, ne doivent pas être atteints au détriment de la qualité de l'enseignement mais plutôt en tenant compte du premier objectif d'ET 2020, à savoir des «qualifications et compétences pertinentes et de qualité»; note que l'une des façons d'y parvenir réside dans le développement de projets de formation en alternance.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Europe 2020 education indicators in 2015 - More and more persons aged 30 to 34 with tertiary educational attainment in the EU. . and fewer and fewer early leavers from education and training // Brussels, 27 April 2016

Indicateurs Europe 2020 sur l’éducation en 2015 - De plus en plus de diplômés de l'enseignement supérieur parmi les 30-34 ans dans l'UE. . et de moins en moins de jeunes quittant prématurément l’éducation // Bruxelles, le 27 avril 2016


By 2020, early school leaving is to be reduced to less than 10% and at least 40% of 30-34 year-olds are to have completed tertiary or equivalent education.

D’ici 2020, le taux d’abandon scolaire devrait être ramené à moins de 10 % et la proportion de personnes âgées de 30 à 34 ans ayant achevé un cycle de l’enseignement supérieur ou d’un niveau équivalent devrait être portée à 40 % au moins.


Member States targets || Employment rate (in %) || RD in % of GDP || Emissions reduction targets (compared to 2005 levels)[12] || Renewable energy || Energy efficiency – reduction of energy consumption in Mtoe[13] || Early school leaving in % || Tertiary education in % || Reduction of population at risk of poverty or social exclusion in number of persons

Objectifs des États membres || Taux d'emploi (en %) || RD (en % du PIB) || Objectifs de réduction des émissions (par rapport aux niveaux de 2005)[12] || Énergies renouvelables || Efficacité énergétique – réduction de la consommation d’énergie en Mtep[13] || Taux de décrochage scolaire (en %) || Enseignement supérieur en % || Réduction du nombre de personnes menacées par la pauvreté ou l’exclusion sociale


increased participation in education and training throughout the life-cycle, including through actions aiming to achieve a reduction in early school leaving and in gender-based segregation of subjects and increased access to and quality of initial, vocational and tertiary education and training;

la participation accrue à l'éducation et à la formation tout au long de la vie, y compris par des actions visant à réduire l'abandon scolaire précoce et la ségrégation des personnes fondée sur le sexe ainsi que par l'amélioration de l'accès à l'éducation et à la formation initiales, professionnelles et supérieures et de leur qualité;


VET is crucial in achieving two of the strategy’s objectives: by 2020, to increase the percentage of 30-34 year olds graduating from tertiary education to at least 40 %, and to reduce the proportion of early school leavers to below 10 %.

L’EFP est en effet déterminant dans la réalisation de deux des objectifs de la stratégie: porter à 40 % le nombre de personnes âgées de 30 à 34 ans ayant obtenu un diplôme de l’enseignement supérieur, et réduire le taux de décrochage scolaire à moins de 10 % à l’horizon 2020.


By 2020, early school leaving is to be reduced to less than 10% and at least 40% of 30-34 year-olds are to have completed tertiary or equivalent education.

D’ici 2020, le taux d’abandon scolaire devrait être ramené à moins de 10 % et la proportion de personnes âgées de 30 à 34 ans ayant achevé un cycle de l’enseignement supérieur ou d’un niveau équivalent devrait être portée à 40 % au moins.


w