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CPB
CPB Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis
Centre for Health Economics and Policy Analysis
DESIPA
Economic and Policy Analysis Directorate
Economic and Policy Analysis Sub-Section
Socio-economic Policies and Institutions Section

Translation of "Economic and Policy Analysis Sub-Section " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Economic and Policy Analysis Sub-Section

Sous-secteur de l'analyse économique et de l'orientation


Economic and Policy Analysis Directorate

Direction de l'analyse économique et stratégique


Centre for Health Economics and Policy Analysis

Centre for Health Economics and Policy Analysis


Socio-economic Policies and Institutions Section

Section des politiques et institutions socio-économiques


CPB Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis | CPB [Abbr.]

Bureau central du Plan | Bureau néerlandais d'analyses de politique économique


Department for Economic and Social Information and Policy Analysis | DESIPA [Abbr.]

Département de l'information économique et sociale et de l'analyse des politiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission will provide the basis for robust economic and policy analysis and will put in place more efficient channels for policy makers to draw on each others’ experience and to enhance transnational coordination and cooperation.

La Commission fournira les éléments nécessaires à la réalisation d’une analyse économique et stratégique solide et mettra à la disposition des décideurs des moyens de communication plus efficaces pour profiter de l’expérience de chacun et renforcer la coordination et la coopération transnationales.


Developing appropriate policies to strengthen investment in research and innovation requires sound economic and policy analysis of the current situation.

Pour élaborer des politiques susceptibles de favoriser l'investissement dans la recherche et dans l'innovation, il faut se livrer à une analyse économique et politique rigoureuse de la situation actuelle.


The Thematic Strategies will set out the overall policy approach and the proposed package of measures needed to achieve the environmental objectives and targets in a cost-efficient way- which themselves will be determined on the basis of sound scientific and economic cost-benefit analysis and on open dialogue and consultation with the various parties concerned.

Les stratégies thématiques exposeront l'approche politique globale et le train proposé de mesures requises pour réaliser de manière rentable les buts et objectifs environnementaux - qui eux-mêmes seront déterminés sur la base d'une bonne analyse scientifique et économique des coûts et des bénéfices, dans le cadre d'un dialogue ouvert et d'une consultation avec les différentes parties concernées.


The Spring Council in 2004 called for its adoption within the timeframe envisaged, meaning before the end of 2005 | A recent study from the Netherlands Bureau for Economic Policy Analysis estimates that an efficiently functioning internal market in services could increase trade (between 15 to 30%) as well as foreign direct investment (between 20 to 35%).[15] |

Le Conseil de printemps de 2004 a préconisé son adoption dans les délais envisagés, soit avant la fin de 2005. | Une récente étude du Bureau pour l’analyse de la politique économique des Pays-Bas estime qu’un marché intérieur au fonctionnement efficace dans les services pourrait renforcer les échanges (de l’ordre de 15 à 30%) ainsi que les investissements directs étrangers (de 20 à 35%)[14]. |


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Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food Canada: Douglas D. Hedley, Senior Executive Director, Policy Branch; Tom Richardson, Director General, Farm Income Policy & Programs Directorate, Policy Branch; James Wheelhouse, Director General, Economic and Policy Analysis Directorate, Policy Branch; Lambert Gauthier, Acting Director, Economic and Industry Analysis Division, Economic and Policy Analysis Directorate, Policy Branch.

Témoins: Du Ministère de l'agriculture et de l'Agroalimentaire Canada: Douglas D. Hedley, directeur exécutif principal, Direction générale des politiques; Tom Richardson, directeur général, Direction de la politique et des programmes de revenu, Direction générale des politiques; James Wheelhouse, directeur général, Direction de l'analyse économique et stratégique, Direction générale des politiques; Lambert Gauthier, directeur intérimaire, Division de l'analyse économique sectorielle, Direction de ...[+++]


Mr. Marshall Moffat, Director, Economic Analysis, Economic and Policy Analysis Directorate, Department of Fisheries and Oceans: With me today are Mr. Aaron Sarna, Director, Multilateral Relations, International Affairs Directorate, Mr. Ken Roeske, Chief of Trade Policy, Economic and Policy Analysis Directorate and Nadia Bouffard, legal counsel from the Department of Justice, Christopher Leggett, a trade policy officer in the Department of Fisheries and ...[+++]

M. Marshall Moffat, directeur, Analyses économiques, Direction générale des politiques et des analyses économiques, ministère des Pêches et des Océans: M'accompagnent aujourd'hui M. Aaron Sarna, directeur, Division des relations multilatérales, Direction générale des affaires internationales, M. Ken Roeske, responsable des politiques commerciales, Direction générale des politiques et des analyses économiques, ainsi que Nadia Bouffard, conseillère juridique au ministère de la Justice, Christopher Leggett, agent des politiques commercia ...[+++]


a "policy analysis" component, with the objective of developing the Euro-Mediterranean network of foreign policy institutes and the Economic Research Institute.

un volet «analyse des politiques» dont l'objectif est de développer le réseau d'instituts euro-méditerranéens de politique étrangère ainsi que l'Institut de recherches économiques.


Witnesses: From the Department of Agriculture Canada: Mike Gifford, Acting Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Ken Ash, Director General, Economic and Policy Analysis Directorate, Policy Branch and Richard Tudor-Price, Acting Director General, Industry Performance and Analysis Directorate, Policy Branch.

Témoins : Du ministère de l’Agriculture : Mike Gifford, sous-ministre adjoint intérimaire, Direction générale des services à l’industrie et aux marchés; Ken Ash, directeur général, Analyse économique et stratégique, Direction générale des politiques et Richard Tudor-Price, directeur général intérimaire, Direction du rendement et de l’analyse du secteur, Direction générale des politiques.


Steve Watton, Manager, Economic and Policy Analysis, Industry Canada: There is financial analysis.

Steve Watton, gestionnaire, Analyse économique et politique, Industrie Canada : Il y a une analyse financière.


From the department, we have Mike Gifford, acting assistant deputy minister, market and industry services branch; Ken Ash, director general, economic and policy analysis directorate, policy branch; and Richard Tudor Price, acting director general, industry performance and analysis directorate, policy branch.

Nous recevons du ministère Mike Gifford, sous-ministre adjoint par intérim, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Ken Ash, directeur général, Direction de l'analyse économique et stratégique, Direction générale des politiques; et Richard Tudor Price, directeur général par intérim, Direction du rendement et de l'analyse du secteur, Direction générale des politiques.




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Date index: 2021-06-02
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