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Arab States Regional Broadcasting Training Centre
Centre for vocational education and training
Dutch Centre for Education and Training
Educational broadcasting training centre
Educational centre
Integrated Education and Training Centre
International Federation of Cemea
KODIS
Training center
Training centre
Training establishment
Training facility
Vocational education centre
Vocational education training centre
Vocational training centre

Translation of "Educational broadcasting training centre " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
educational broadcasting training centre

centre de formation éducative radiophonique


training centre [ training center | educational centre | training facility | training establishment ]

centre de formation [ établissement de formation | installation de formation ]


Integrated Education and Training Centre

centre d'enseignement intégré | CEI [Abbr.]


Arab States Regional Broadcasting Training Centre

Arab States Regional Broadcasting Training Centre


Dutch Centre for Education and Training

Fondation du Centre néerlandais pour l'Enseignement et l'Education


centre for vocational education and training

centre de formation professionnelle


International Federation of Cemea | International Federation of the Training Centres for the Promotion of Progressive Education | International Federation of Training Centres for the Promotion of Progressive Education

Fédération internationale des Ceméa | Fédération internationale des centres d'entrainement aux méthodes d'éducation active | FICEMEA [Abbr.]


vocational education training centre | vocational education centre | vocational training centre

centre de formation professionnelle


Centre for Education and Vocational Training in Developing Countries [ KODIS ]

Service sectoriel pour la formation professionnelle dans les pays en voie de développement [ KODIS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Promoting close cooperation between education and training systems and society generally; - Establishing partnerships between all types of education and training institutions, businesses and research centres, for their mutual benefit; - Promoting the role of stakeholders in the development of training, including initial training, and learning at t ...[+++]

- Promouvoir une coopération étroite entre les systèmes d'éducation et de formation et la société dans son ensemble ; - Mettre en place entre tous les types d'établissements d'éducation et de formation, les entreprises et les centres de recherche, des partenariats qui soient profitables à tous ; - Promouvoir le rôle des acteurs concernés dans le développement de la formation, y compris la formation initiale, et l'éducation et la formation sur le lieu de travail.


One of the most important goals is to increase investment in human resources, to halve the number of 18 to 24 year olds with only lower-secondary level education who are not in further education and training by 2010, to turn schools and training centres - all linked to the Internet - into open learning centres, to provide support to each and every population group and to use the most appropriate methods to define new basic skills.

Les objectifs les plus importants consistent notamment à accroître l'investissement dans les ressources humaines, à réduire de moitié, d'ici à 2010, le nombre des personnes de 18 à 24 ans n'ayant accompli que le premier cycle de l'enseignement secondaire et qui ne poursuivent pas leurs études ou leur formation, à faire en sorte que les écoles et les centres de formation, disposant tous d'un accès à l'Internet, deviennent peu à peu des centres ouverts d'acquisition de connaissances, à apporter une aide à tous les groupes de population et à utiliser les méthodes les plus appropriées pour définir les nouvelles compétences de base.


Emphasises the importance of providing high-quality early childhood education and of its timely modernisation; emphasises the crucial role of an individual-centred approach in education and training systems which benefits the development of creativity and critical thinking while focusing on students’ personal interests, needs and abilities.

souligne qu'il est important de garantir une éducation de qualité pour la petite enfance et d'assurer sa modernisation régulière; met l'accent sur le rôle crucial d'une approche centrée sur l'individu dans les systèmes d'éducation et de formation, afin de permettre le développement de la créativité et la pensée critique tout en se concentrant sur les intérêts, les besoins et les capacités personnels des élèves.


(iiia) Improving the matchingto the needs of the labour market of education and training systems, youth services, vocational training, the networking of higher education establishments, training and research centres and companies, better transition between education, vocational training and employment, including through the development of tools for anticipating required skills, the reaction capacity of education and training system ...[+++]

(iii bis) améliorer l'adéquation aux besoins du marché du travail des systèmes d'éducation et de formation, des services pour la jeunesse, de la formation professionnelle, la mise en réseau des établissements d'enseignement supérieur, des centres et des entreprises de formation et de recherche, améliorer la transition entre éducation, formation professionnelle et emploi, notamment en développant des instruments pour anticiper sur les compétences nécessaires, la réactivité des systèmes d'éducation et de formation ainsi que l'orientatio ...[+++]


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6. Notes that, in addition to policy-makers, journalists, radio and television broadcasters and media companies, it is mainly small local entities such as libraries, adult education centres, citizens" cultural and media centres, further education and training establishments and citizens" media (e.g. community media) that can make an active contribut ...[+++]

6. fait observer que, à côté des décideurs politiques, des journalistes, des organismes de radio et de télédiffusion et des entreprises médiatiques, ce sont principalement les petites entités locales telles que bibliothèques, centres d'éducation des adultes, centres culturels et médiatiques, établissements d'enseignement et de formation et médias citoyens (par exemple, les médias associatifs) qui peuvent apporter une contribution à la promotion de la compétence médiatique;


6. Notes that, in addition to policy-makers, journalists, radio and television broadcasters and media companies, it is mainly small local entities such as libraries, adult education centres, citizens" cultural and media centres, further education and training establishments and citizens" media (e.g. community media) that can make an active contribut ...[+++]

6. fait observer que, à côté des décideurs politiques, des journalistes, des organismes de radio et de télédiffusion et des entreprises médiatiques, ce sont principalement les petites entités locales telles que bibliothèques, centres d'éducation des adultes, centres culturels et médiatiques, établissements d'enseignement et de formation et médias citoyens (par exemple, les médias associatifs) qui peuvent apporter une contribution à la promotion de la compétence médiatique;


6. Notes that, in addition to policy-makers, journalists, radio and television broadcasters and media companies, it is mainly small local entities such as libraries, adult education centres, citizens’ cultural and media centres, further education and training establishments and citizens’ media (e.g. community media) that can make an active contribut ...[+++]

6. fait observer que, à côté des décideurs politiques, des journalistes, des organismes de radio et de télédiffusion et des entreprises médiatiques, ce sont principalement les petites entités locales telles que bibliothèques, centres d'éducation des adultes, centres culturels et médiatiques, établissements d'enseignement et de formation et médias citoyens qui peuvent apporter une contribution à la promotion de la compétence médiatique;


According to recent figures published in the Greek press, the vast majority (35%) of Community education and training programmes in Greece are carried out by only 4% of the vocational training centres certified by the competent ministry to carry out measures funded by the European Social Fund. There is therefore concern that underutilisation of the other vocational training centres will affect the quality of the services they provide.

Selon des informations parues récemment dans la presse grecque, 4% seulement des centres de formation professionnelle établis en Grèce - qui ont obtenu l'agrément du ministère compétent en vue de la réalisation d'actions financées par le Fonds social européen - sont appelés à mettre en œuvre une grande majorité (35%) des programmes communautaires d'éducation et de formation prévus pour ce pays, ce qui a fait naître des craintes quant à une sous-ut ...[+++]


training and education, where the Parties will seek to improve education and training relating to regional integration for young people, vocational training, and cooperation between universities and businesses focusing on links between specialist bodies, agreements between training centres and the organisation of meetings between educational establishments.

la formation et l'éducation, où les parties visent à améliorer l'éducation et l'enseignement en matière d'intégration régionale dans les domaines de la jeunesse, la formation professionnelle, la coopération interuniversitaire et interentreprises. Les liens entre les entités spécialisées, les accords entre les centres de formation et l'organisation de rencontres entre organismes d'enseignement sont favorisés.


The purpose of Cedefop, the European Centre for the Development of Vocational Training, is to support the European Commission in promoting vocational education and training (VET) and in developing and implementing a common VET policy through its scientific and technical activities.

Le Centre européen pour le développement de la formation professionnelle - le Cedefop - a pour objectif de soutenir les actions de la Commission européenne pour promouvoir l’enseignement et la formation professionnels (EFP), développer et mettre en œuvre une politique commune relative à l’EFP par le biais de son activité scientifique et technique.




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Date index: 2023-09-24
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