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Canada Emergency Measures Organization
Disaster coordinator
Disaster preparedness
Disaster preparedness coordinator
Emergency Planning Canada
Emergency Preparedness Act
Emergency Preparedness Canada
Emergency management preparedness plan
Emergency plan
Emergency preparedness
Emergency preparedness coordinator
Emergency preparedness plan
Emergency response coordinator
Emergency response scheme
English
Ensure continuous preparation for audits
Ensure continuous preparedness for an audit
Ensure continuous preparedness for audits
National Emergency Planning Establishment
OCIPEP
Preparedness plan
Provide pre-hospital emergency care of trauma
Provide pre-hospital emergency trauma care
Provide prehospital emergency care of trauma
SANO
Secure continuous preparedness for audits

Translation of "Emergency preparedness " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
emergency preparedness plan [ preparedness plan | emergency management preparedness plan ]

plan de préparation aux urgences [ plan de préparation ]


Emergency Preparedness Act [ An Act to provide for emergency preparedness and to make a related amendment to the National Defence Act ]

Loi sur la protection civile [ Loi prévoyant des mesures de protection civile et modifiant la Loi sur la défense nationale en conséquence ]


disaster coordinator | disaster preparedness coordinator | emergency preparedness coordinator | emergency response coordinator

chef du service hygiène sécurité | responsable hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement | chargé hygiène sécurité environnement/chargée hygiène sécurité environnement


Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness [ OCIPEP | Emergency Preparedness Canada | Emergency Planning Canada | National Emergency Planning Establishment | Canada Emergency Measures Organization ]

Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile [ BPIEPC | Protection civile Canada | Planification d'urgence Canada | Centre national de planification des mesures d'urgence | Canada organisation des mesures d'urgence ]


emergency plan | emergency response scheme | emergency preparedness plan

plan d'urgence | plan d'intervention en cas d'urgence


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques


disaster preparedness | emergency preparedness

anticipation des risques


Division for Radiation Protection and Emergency Preparedness [ SANO ]

Division de la radioprotection et plans d'urgence [ SANO ]


ensure continuous preparedness for an audit | secure continuous preparedness for audits | ensure continuous preparation for audits | ensure continuous preparedness for audits

assurer une conformité permanente facilitant les audits | veiller à ce que l’organisation soit toujours prête pour des audits


manage pre-hospital emergency trauma care, apply prehospital emergency trauma management | provide pre-hospital emergency trauma care | provide pre-hospital emergency care of trauma | provide prehospital emergency care of trauma

fournir des soins d’urgence en cas de traumatisme avant l’hospitalisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8 (1) Any power, duty or function that, immediately before the coming into force of this section, was vested in or exercisable by the Solicitor General of Canada, the Deputy Solicitor General of Canada or any officer of the Department of the Solicitor General under any Act, order, rule or regulation, or any contract, lease, licence or other document, is, on the coming into force of this section, vested in and exercisable by the Minister of Public Safety and Emergency Preparedness, the Deputy Minister of Public Safety and Emergency Preparedness or the appropriate officer of the Department of Public Safety and Emergency Preparedness, as th ...[+++]

8 (1) Les attributions qui, immédiatement avant l’entrée en vigueur du présent article, étaient conférées, en vertu d’une loi, d’un règlement, d’un décret, d’un arrêté, d’une ordonnance ou d’une règle ou au titre d’un contrat, bail, permis ou autre document, au solliciteur général du Canada, au sous-solliciteur général du Canada et à tout fonctionnaire du ministère du Solliciteur général sont désormais conférées au ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile, au sous-ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile ou à tout fonctionnaire compétent du ministère de la Sécurité publique et de la Protection civile ...[+++]


Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 958 (although an earlier decision with respect to the same offender had been sent back for redetermination on the basis that the Minister’s reasons were insufficient (Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), [2010] F.C.J. No. 386 (QL)); Holmes v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 112; Markevich v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 113; LeBon v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 1018; Tippett v. Canada (Minister of P ...[+++]

Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 958 (même si une décision antérieure au sujet du même délinquant avait été renvoyée pour nouvelle décision au motif que les raisons du Ministre n’étaient pas suffisantes (Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), [2010] F.C.J. n 386 (QL)); Holmes c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 112; Markevich c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 113; LeBon v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 CF 1018 (en ...[+++]


The following is what strikes fear into a Prairie chicken such as myself: We have the Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness; we have the Health Canada Centre for Emergency Preparedness and Response, which comprises the Office of Emergency Preparedness, Planning and Training and the Office of Public Health Security, which comprises in turn the National Office of Health Emergency Response Teams; and then we have the Office of Laboratory Security, the Emergency and Bioterrorism Response Division, and it goes on.

Je vais vous dire ce qui donne des sueurs froides à un petit gars des Prairies comme moi. Nous avons le Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile; nous avons le Centre de mesures et d'interventions d'urgence de Santé Canada, lequel comprend le Bureau des mesures d'urgence, de la planification et de la formation, lequel comprend à son tour le Bureau national des équipes d'intervention d'urgence en santé; et puis nous avons encore le Bureau de la sécurité des laboratoires, la Division des urgences et des interventions en cas de bioterrorisme, et la liste se poursuit.


2. Member States shall ensure that there is consistency and continuity between the on-site emergency preparedness and response arrangements required by the national framework and other emergency preparedness and response arrangements required under Directive 2013/59/Euratom’.

2. Les États membres veillent à assurer la cohérence et la continuité entre les dispositifs de préparation aux situations et aux interventions d'urgence sur site requis par le cadre national et d'autres dispositifs de préparation aux situations et aux interventions d'urgence requis en application de la directive 2013/59/Euratom».


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1. Without prejudice to the provisions of the Directive 2013/59/Euratom, Member States shall ensure that the national framework requires that an organisational structure for on-site emergency preparedness and response is established with a clear allocation of responsibilities and coordination between the licence holder, and competent authorities and organisations, taking into account all phases of an emergency.

1. Sans préjudice des dispositions de la directive 2013/59/Euratom, les États membres veillent à ce que le cadre national exige qu'une structure organisationnelle pour la préparation aux situations et aux interventions d'urgence sur site soit établie avec une répartition claire des responsabilités et une coordination entre le titulaire de l'autorisation et les autorités et organismes compétents pour toutes les phases d'une situation d'urgence.


8. Users acquiring a genetic resource that is determined to be, or is determined as likely to be, the causing pathogen of a present or imminent public health emergency of international concern, within the meaning of the International Health Regulations (2005), or of a serious cross-border threat to health as defined in the Decision No 1082/2013/EU of the European Parliament and of the Council , for the purpose of public health emergency preparedness in not yet affected countries and response in affected countries, shall fulfil the obligations listed in paragraph 3 or 5 of this Article at the latest:

8. Les utilisateurs qui acquièrent une ressource génétique dont il a été établi qu’elle est ou qu’elle est susceptible d’être le pathogène à l’origine d’une situation d’urgence de santé publique actuelle ou imminente de portée internationale, au sens du règlement sanitaire international (2005), ou d’une menace transfrontière grave pour la santé, telle que définie dans la décision no 1082/2013/UE du Parlement européen et du Conseil , aux fins de la préparation aux situations d’urgence de santé publique dans des pays non encore affectés et de la riposte dans les pays affectés, remplissent les obligations énumérées au paragraphe 3 ou 5 du p ...[+++]


"emergency management system" means a legal or administrative framework establishing responsibilities for emergency preparedness and response, and arrangements for decision making in the event of an emergency exposure situation.

28) "système de gestion des urgences".: un cadre juridique ou administratif établissant les responsabilités en matière de préparation aux situations d'urgence et en matière d'intervention d'urgence, ainsi que les dispositions pour la prise de décision en cas de survenance d'une situation d'exposition d'urgence.


Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 958 (although an earlier decision with respect to the same offender had been sent back for redetermination on the basis that the Minister’s reasons were insufficient (Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), [2010] F.C.J. No. 386 (QL)); Holmes v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 112; Markevich v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 113.

Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 958 (même si une décision antérieure au sujet du même délinquant avait été renvoyée pour nouvelle décision au motif que les raisons du Ministre n’étaient pas suffisantes (Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), [2010] F.C.J. n 386 (QL)); Holmes c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), ...[+++]


2. Member States shall ensure that there is consistency and continuity between the on-site emergency preparedness and response arrangements required by the national framework and other emergency preparedness and response arrangements required under Directive 2013/59/Euratom.

2. Les États membres veillent à assurer la cohérence et la continuité entre les dispositifs de préparation aux situations et aux interventions d'urgence sur site requis par le cadre national et d'autres dispositifs de préparation aux situations et aux interventions d'urgence requis en application de la directive 2013/59/Euratom.


Justice, Human Rights, Public Safety and Emergency Preparedness Hon. Paul DeVillers (Simcoe North, Lib.): Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the first report of the Standing Committee on Justice, Human Rights, Public Safety and Emergency Preparedness (1015) [English] In accordance with the order of reference of Friday, October 15, 2004, your committee has considered Bill C-6, an act to establish the Department of Public Safety and Emergency Preparedness and to amend or repeal certain acts and, as agreed on Wednesday, November 3, 2004, to report it with amendments.

Justice, droits de la personne, sécurité publique et protection civile L'hon. Paul DeVillers (Simcoe-Nord, Lib.): Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter, dans les deux langues officielles, le premier rapport du Comité permanent de la justice, des droits de la personnes, de la sécurité publique et de la protection civile (1015) [Traduction] Conformément à l'ordre de renvoi du vendredi 15 octobre 2004, votre comité a étudié le projet de loi C-6, Loi constituant le ministère de la Sécurité publique et de la Protection civile et modifiant et abrogeant certaines lois en conséquence et a convenu le mercredi 3 novembre 2004 d'en fai ...[+++]


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