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Advanced placement
Advanced standing
Equivalent Sound Level
Equivalent continuous noise level
Equivalent continuous sound level
Equivalent continuous sound pressure level
Equivalent diode of a multi-electrode tube
Equivalent diode of a multi-electrode valve
Equivalent diode of a triode tube
Equivalent diode of a triode valve
Equivalent head wind
Equivalent longitudinal wind
Equivalent noise 2 port
Equivalent noise 4 pole
Equivalent noise four-pole
Equivalent noise two-port
Equivalent standing
Equivalent tail wind
Equivalent-to-married amount
Equivalent-to-married credit
Equivalent-to-married exemption
Equivalent-to-spouse deduction
Leq
Noise equivalent sigma naught
Noise equivalent sigma nought
Noise equivalent sigma zero
Noise-equivalent sigma-zero
Standard coal equivalent
TCE
Tce
Tece
Time average sound pressure level
Toe
Ton coal equivalent
Ton of coal equivalent
Tonne of coal equivalent
Tonne of oil equivalent
Tonne oil equivalent
Tonne petroleum equivalent
Tpe

Traduction de «Equivalent standing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
advanced standing [ advanced placement | equivalent standing ]

équivalence [ équivalence de cours | reclassement dans une classe supérieure ]


equivalent continuous noise level | equivalent continuous sound level | equivalent continuous sound pressure level | Equivalent Sound Level | time average sound pressure level | Leq [Abbr.]

niveau de bruit continu équivalent | niveau de pression acoustique continu équivalent | niveau équivalent continu de pression acoustique | Leq [Abbr.]


equivalent noise 2 port | equivalent noise 4 pole | equivalent noise four-pole | equivalent noise two-port

dipôle équivalent de bruit


noise equivalent sigma naught [ noise equivalent sigma nought | noise equivalent sigma zero | noise-equivalent sigma-zero ]

équivalent de bruit sigma-zéro


equivalent diode of a triode valve | equivalent diode of a triode tube | equivalent diode of a multi-electrode valve | equivalent diode of a multi-electrode tube

diode équivalente d'un tube triode | diode équivalente d'un tube polyode


ton of coal equivalent | tce | tece | TCE | tonne of coal equivalent | ton coal equivalent | standard coal equivalent

tonne d'équivalent charbon | t.e.c. | tec | Tec | TEC | tonne équivalent-charbon | tonne équivalent charbon


equivalent-to-married amount [ equivalent-to-married exemption | equivalent-to-spouse deduction | equivalent-to-married credit ]

équivalent du montant pour conjoint


conduct safety checks before moving aircraft onto stand | undertake safety checks before moving aircraft onto stand | perform necessary checks before moving aircraft onto stand | undertake necessary checks before moving aircraft onto stand

effectuer les vérifications nécessaires avant de mettre un avion en position


tonne of oil equivalent | tonne oil equivalent | tonne petroleum equivalent | toe [Abbr.] | tpe [Abbr.]

tonne d'équivalent pétrole | TEP [Abbr.]


equivalent longitudinal wind | equivalent head wind | equivalent tail wind

vent longitudinal équivalent | vent debout équivalent | vent arrière équivalent
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
17. Welcomes the improved geographical balance in terms of the number of EEAS staff coming from the Member States that have acceded to the Union since 2004, who now represent 18 % of administrative staff and 17,7 % of Heads of Delegations, as compared to the relative population size of those countries, which stands at 21 %; emphasises the need for geographical balance in the recruitment and the appointment of staff; is of the opinion that equivalent geographical representation within the EEAS is an important element, contributing to ...[+++]

17. salue l'amélioration de l'équilibre géographique en ce qui concerne le personnel du SEAE provenant des États membres qui ont adhéré à l'Union depuis 2004, lequel représente d'ores et déjà 18 % du personnel administratif et 17,7 % des chefs de délégation, alors que la part relative de la population de ces pays dans l'Union est de 21 %; souligne la nécessité d'un équilibre géographique en matière de recrutement et de nomination du personnel; est d'avis qu'une représentation géographique équivalente au sein du SEAE est un élément important qui contribue au renforcement de son efficacité et demande à la Commission de continuer d'œuvrer ...[+++]


E. whereas the number of people at risk of poverty or social exclusion has increased by 10 million since 2008 to over 122.6 million, with one in four citizens affected; whereas differences between Member States are also growing; whereas the average at-risk-of poverty rate in the EU is 24.8%, while the equivalent figure for children (aged up to 18) stands at 28 %, and whereas these figures have risen since the Europe 2020 strategy was put in place in 2010;

E. considérant que le nombre de personnes exposées au risque de pauvreté ou d'exclusion sociale a augmenté de 10 millions depuis 2008 pour passer à plus de 122,6 millions, soit une personne sur quatre; que les différences entre les États membres se creusent également; que le taux moyen de risque de pauvreté dans l'Union européenne est de 24,8 % et de 28 % pour les enfants (jusqu'à 18 ans), et que ces chiffres ont augmenté depuis la mise en place de la stratégie Europe 2020 en 2010;


E. whereas the number of people at risk of poverty or social exclusion has increased by 10 million since 2008 to over 122,6 million, with one in four citizens affected; whereas differences between Member States are also growing; whereas the average at-risk-of poverty rate in the EU is 24,8%, while the equivalent figure for children (aged up to 18) stands at 28 %, and whereas these figures have risen since the Europe 2020 strategy was put in place in 2010;

E. considérant que le nombre de personnes exposées au risque de pauvreté ou d'exclusion sociale a augmenté de 10 millions depuis 2008 pour passer à plus de 122,6 millions, soit une personne sur quatre; que les différences entre les États membres se creusent également; que le taux moyen de risque de pauvreté dans l'Union européenne est de 24,8 % et de 28 % pour les enfants (jusqu'à 18 ans), et que ces chiffres ont augmenté depuis la mise en place de la stratégie Europe 2020 en 2010;


You say an unequivocal stand against further vertical integration, which I assume means within the banking industry, or horizontal, that is across other sectors, is equivalent to saying that what you want is an industry which, in spite of all the technological change and everything else that is going on, should be ring-fenced and required to stand still.

Vous dites qu'une position sans équivoque contre toute intégration verticale, qui je suppose signifie à l'intérieur de l'industrie bancaire, ou horizontale, c'est-à-dire dans d'autres secteurs, équivaut à dire que ce que vous voulez, c'est une industrie qui, malgré tous les changements technologiques et tout ce qui se passe, devrait être isolée et ne devrait pas bouger.


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8. Notes that the wage gap between men and women stands at almost 17 %; calls on the Member States to ensure equal pay for equal work between men and women and to eradicate gender discrimination; invites the Commission to present as soon as possible a draft directive with measures for overcoming the gender pay gap for equal or equivalent work;

8. relève que les écarts de rémunération entre hommes et femmes s'établissent à près de 17 %; invite les États membres à garantir l'égalité de rémunération des travailleurs et des travailleuses pour un même travail et à éradiquer les discriminations fondées sur le genre; invite la Commission à présenter, dès que possible, un projet de directive prévoyant des mesures destinées à venir à bout des écarts de rémunération entre hommes et femmes à travail égal ou équivalent;


The House of Commons rule, the equivalent from their standing orders, May 2011, Standing Order 64, says:

Le Règlement de la Chambre des communes, le pendant du Règlement du Sénat de mai 2011, à l'article 64, précise ce qui suit :


New section 79.2 of the POCA states that, in addition to providing budget-related analysis and, as amended in committee, estimates-related analysis to the Senate and the House of Commons, the PBO will provide such analysis, on request, to the following three committees or their equivalents: the Standing Senate Committee on National Finance, the House of Commons Standing Committee on Finance, and the House of Commons Standing Committee on Public Accounts.

Aux termes du nouvel article 79.2 de la LPC,le directeur parlementaire du budget fournit des analyses concernant le budget et, par suite d’un amendement du Comité législatif de la Chambre, les prévisions budgétaires, et ce, non seulement au Sénat et à la Chambre des communes, mais aussi, sur demande, aux trois comités suivants ou à leurs équivalents : le Comité sénatorial permanent des finances nationales, le Comité permanent des finances de la Chambre des communes et le Comité permanent des comptes publics de la Chambre des communes.


Therefore, in my view, clause 2(c) constitutes an appropriation within the meaning of section 54 of the Constitution Act, 1867 and Standing Order 79. Alternatively, it constitutes an authorization to spend the necessary public funds and as such is the equivalent of an appropriation under section 54 or Standing Order 79.

Par conséquent, il constitue à mon avis une affectation au sens de l’article 54 de la Loi constitutionnelle de 1867 et de l’article 79 du Règlement; il donne également l’autorisation de dépenser les fonds publics nécessaires et, à ce titre, équivaut à une affectation au sens de ces articles 54 et 79.


The remuneration of the Assistant Supervisor, and his corresponding grade and step in the scale set out in the Staff Regulations of officials of the European Communities, shall stand in an appropriate relationship to that of the European Data Protection Supervisor and shall be determined by making an evaluation of his responsibilities having regard to the remuneration package of officials performing equivalent functions and bearing equivalent responsibilities in the Member States.

La rémunération du contrôleur adjoint, de même que le grade et l'échelon afférents dans le barème figurant dans le statut des fonctionnaires des Communautés européennes, entretiennent un rapport approprié avec ceux du contrôleur européen de la protection des données et sont déterminés par l'évaluation de ses responsabilités eu égard à la rémunération globale des fonctionnaires exerçant des fonctions équivalentes et assumant des responsabilités équivalentes dans les États membres.


To prevent discrimination, since some Member States impose a minimum period of residence in their electoral territory on people wishing to vote there, periods of residence in other Member States (including the Member State of origin) are regarded as equivalent to a period spent in the Member State in which the person wishes to vote or stand for election to the European Parliament.

Puisque certains Etats membres imposent pour voter une durée minimale de résidence sur le territoire électoral, pour éviter toute discrimination, la période de résidence dans d'autres Etats membres (y compris donc celui d'origine) est assimilée à celle requise par l'Etat membre du lieu de vote ou de candidature.


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