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ENWA
European Night Without Accident

Traduction de «European Night Without Accident » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
European Night Without Accident | ENWA [Abbr.]

Nuit européenne sans accident
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1. This Regulation aims to improve aviation safety by ensuring a high level of efficiency, expediency, and quality of European civil aviation safety investigations, the sole objective of which is the prevention of future accidents and incidents without apportioning blame or liability, including through the establishment of a European Network of Civil Aviation Safety Investigation Authorities.

1. Le présent règlement a pour but d’améliorer la sécurité aérienne en garantissant un niveau élevé d’efficacité, de diligence et de qualité des enquêtes de sécurité menées dans l’aviation civile en Europe, dont l’unique objectif est la prévention des accidents et incidents sans détermination des fautes ou des responsabilités, y compris par la mise en place d’un réseau européen des autorités responsables des enquêtes de sécurité dans l’aviation civile.


So we are not talking here about pizza delivery drivers, but about light commercial vehicles, which, at present, are allowed to do anything they like, including travelling at extremely high speeds, seven days a week, twenty-four hours a day, with no ban on driving on Sundays or at night, and without being checked up on – the consequence of which is an increasing number of accidents.

Nous ne parlons donc pas des livreurs de pizzas, mais des chauffeurs de véhicules commerciaux légers, qui peuvent aujourd’hui faire ce qu’ils veulent, y compris rouler à une vitesse élevée, sept jours par semaine, vingt-quatre heures par jour, sans interdiction de circuler le dimanche ou la nuit, et sans faire l’objet de contrôles, ce qui entraîne une hausse du nombre d’accidents.


Has the Commission assessed the results of the first ‘European accident-free night’ which it co-financed and which was due to be held on 25 October 2003 and involved three associations representing young people from Belgium, France, Luxembourg and the Netherlands, and does it have any plans to extend this initiative to other countries?

La Commission a-t-elle analysé les résultats de la première "nuit européenne sans accident" qu’elle a cofinancée? L’opération, organisée par trois associations de jeunes de Belgique, de France, du Luxembourg et des Pays-Bas, devait avoir lieu le 25 octobre 2003.


(FR) Three youth organisations, Responsible Young Drivers, Team Alert and 'La Route des Jeunes' recently organised the first 'European accident-free night' initiative in Belgium, Denmark, France and the Netherlands with the backing of the Commission.

Trois associations de jeunes, Responsible Young Drivers, Team Alert et La Route des Jeunes viennent d’organiser la première "Nuit européenne sans accident" en Belgique, au Danemark, en France et aux Pays-Bas, avec le soutien de la Commission.


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The Commission intends to meet them as soon as the final results of the first 'European accident-free night' emerge, in order to discuss the details of possible support for the initiative.

La Commission a l’intention de les rencontrer dès que les résultats définitifs de la première "Nuit européenne sans accident" seront disponibles, afin de discuter des modalités de son soutien éventuel.


However, it recognised that the only way to do this is to involve all the various parties, and that an approach based solely on adopting European laws is doomed to failure. That is why the Commission is pleased to sponsor the first ever European accident-free night. The Commission pays € 120,000 out of a total amount of € 240,000 for the period August 2003 - December 2003.

La subvention européenne s'élève à 120.000 euros, soit 50% du total pour la période août 2003-décembre 2003.


Road safety: First «European accident-free night» sponsored by the Commission

Sécurité routière : première« Nuit européenne sans accident » subventionnée par la Commission


The second point on which we disagree is night work: we should remember that most serious accidents on European roads are caused not by technical faults but by overtired drivers, which is why we think that eight hours is long enough at the wheel.

Le deuxième point sur lequel nous ne sommes pas d’accord est le travail de nuit : nous devrions nous rappeler que les graves accidents sur les routes d’Europe ne sont pas dus à des défauts techniques de poids lourds, mais en premier lieu à l’épuisement des conducteurs. C’est pourquoi nous estimons que huit heures de travail suffisent.


As regards female workers, the underlying principle is that of a ban on night work for female workers. However, at the present time, the Commission considers that the legislation is deemed to be without legal effect, since the European Court of Justice has ruled that the provision in question is contrary to Article 5 of Directive 76/207 of 9 February 1976.

Aujourd'hui cependant, la Commission estime la législation sans effet juridique étant donné que la Cour de justice européenne a décidé que la disposition en question est contraire à l'article 5 de la directive 76/207 du 9 février 1976.


(3) In order to reduce the number of European road accident casualties, it is necessary to introduce without delay the measures established by UNE/ECE Regulation No 93 into the EC type-approval procedure set up by Council Directive 70/156/EEC(6), so as to improve the protection of the occupants of passenger cars and light vans from injury in the event of a collision with the front of heavy goods vehicles and to allow manufacturers ...[+++]

(3) Pour réduire le nombre des victimes d'accidents de la route en Europe, il est nécessaire d'introduire sans délai les mesures prévues par le règlement UN/ECE no 93 dans la procédure de réception CE établie par la directive 70/156/CEE du Conseil(6), afin d'améliorer la protection contre les blessures des occupants des voitures particulières et des fourgonnettes en cas de collision avec la partie avant des poids lourds, et de permettre aux constructeurs des dispositifs en question et des véhicules qui en sont équipés d'obtenir la réception CE si les exigences techniques dudit règlement sont respectées.




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Date index: 2021-02-16
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