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Alcoholic hallucinosis
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
European Network of Sport Sciences in Higher Education
European data base on higher education
HEURAF
Jealousy
Office of European Associations in Higher Education
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
TEMPUS
Tempus II
Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education
Trans-European Mobility Scheme for University Studies

Translation of "European data base on higher education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
European data base on higher education

Base de données européennes sur l'enseignement supérieur


Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education | Trans-European Mobility Scheme for University Studies | TEMPUS [Abbr.]

Programme de mobilité transeuropéenne pour l'enseignement supérieur | Programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur (TEMPUS II, 1994-1998) | TEMPUS [Abbr.]


Trans-European Cooperation Scheme for Higher Education | Tempus II [Abbr.]

programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur | Tempus II [Abbr.]


Secretariat of the European Associations in Higher Education [ HEURAF | Office of European Associations in Higher Education ]

Secretariat of the European Associations in Higher Education [ HEURAF | Office of European Associations in Higher Education ]


Convention on the Recognition of Qualifications concerning Higher Education in the European Region

Convention sur la reconnaissance des qualifications relatives à l'enseignement supérieur dans la région européenne


Canadian-European Community Program for Co-operation in Higher Education and Training

Programme Canada-Communauté européenne de coopération en matière d'éducation supérieure et de formation


European Network of Sport Sciences in Higher Education

Réseau européen des instituts de sciences du sport


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison compl ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education called ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis ...[+++]


The Communiqué of the Conference of European Ministers responsible for Higher Education held in Leuven and Louvain-la-Neuve on 28 and 29 April 2009 underlined that successful policies for lifelong learning should include basic principles and procedures for the recognition of prior learning on the basis of learning outcomes, while the Council conclusions of 28 November 2011 on the modernisation of higher education ( ...[+++]

Le communiqué de la Conférence des ministres européens chargés de l'enseignement supérieur qui s'est tenue à Louvain et Louvain-la-Neuve les 28 et 29 avril 2009 a insisté sur le fait que les politiques en faveur de l'apprentissage tout au long de la vie devraient, pour être efficaces, intégrer des principes fondamentaux et des procédures pour la reconnaissance des apprentissages antérieurs sur la base des résultats obtenus, tandis ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002D0601 - EN - 2002/601/EC: Council Decision of 27 June 2002 amending Decision 1999/311/EC adopting the third phase of the trans-European cooperation scheme for higher education (Tempus III) (2000 to 2006)

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32002D0601 - EN - 2002/601/CE: Décision du Conseil du 27 juin 2002 modifiant la décision 1999/311/CE portant adoption de la troisième phase du programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur (Tempus III) (2000-2006)


amending Decision 1999/311/EC adopting the third phase of the trans-European cooperation scheme for higher education (Tempus III) (2000 to 2006)

modifiant la décision 1999/311/CE portant adoption de la troisième phase du programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur (Tempus III) (2000-2006)


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2002/601/EC: Council Decision of 27 June 2002 amending Decision 1999/311/EC adopting the third phase of the trans-European cooperation scheme for higher education (Tempus III) (2000 to 2006)

2002/601/CE: Décision du Conseil du 27 juin 2002 modifiant la décision 1999/311/CE portant adoption de la troisième phase du programme transeuropéen de coopération pour l'enseignement supérieur (Tempus III) (2000-2006)


Action 2: Erasmus Mundus partnerships between European and third-country higher education institutions as a basis for structured cooperation, exchange and mobility at all levels of higher education, including a scholarship scheme;

action 2: partenariats Erasmus Mundus entre des établissements d'enseignement supérieur de pays européens et de pays tiers, en tant que base d'une coopération, d'un échange et d'une mobilité structurés, à tous les niveaux de l'enseignement supérieur, dont un système de bourses;


Erasmus seeks to enhance the quality and reinforce the European dimension of higher education, to encourage transnational cooperation between universities, to boost European mobility in the higher education sector and to improve transparency and academic recognition of studies and qualifications throughout the Community.

Erasmus vise à améliorer la qualité de l'enseignement supérieur et à renforcer sa dimension européenne, à encourager la coopération transnationale entre les universités, à donner une forte impulsion à la mobilité européenne dans l'enseignement supérieur, ainsi qu'à améliorer la transparence et la reconnaissance académique des études et des titres dans la Communauté.


Erasmus seeks to enhance the quality and reinforce the European dimension of higher education, to encourage transnational cooperation between universities, to boost European mobility in the higher education sector and to improve transparency and academic recognition of studies and qualifications throughout the Community.

Erasmus vise à améliorer la qualité de l'enseignement supérieur et à renforcer sa dimension européenne, à encourager la coopération transnationale entre les universités, à donner une forte impulsion à la mobilité européenne dans l'enseignement supérieur, ainsi qu'à améliorer la transparence et la reconnaissance académique des études et des titres dans la Communauté.


The objective of this trans-European cooperation scheme for higher education is to promote the development of higher education systems in eligible countries.

L’objectif de ce programme transeuropéen de coopération pour l’enseignement supérieur est de promouvoir le développement des systèmes d’enseignement supérieur dans les pays éligibles.


While in the European Union (EU) the higher education system is mainly based on public funding, in competing countries funding is diversified, with a larger contribution on the part of industry and households.

Alors que dans l'Union européenne (UE) le système de l'enseignement supérieur européen repose principalement sur les finances publiques, dans les pays concurrents on peut observer une diversification des financements, dont un plus grand apport de l'industrie et des ménages.




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'European data base on higher education' ->

Date index: 2021-02-06
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