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Advertisement layout
Advertising layout artist
Advertising layout designer
Examine adt layout
Examine advertisement layout
Examine layouts for advertisement
Inspect advertisement layout
Layout of advertisement

Translation of "Examine layouts for advertisement " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
examine adt layout | examine layouts for advertisement | examine advertisement layout | inspect advertisement layout

examiner la maquette d’une publicité


layout of advertisement [ advertisement layout ]

maquette d'une annonce [ maquette publicitaire ]


advertising layout designer

dessinateur-maquettiste publicitaire [ dessinatrice-maquettiste publicitaire ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In respect of the regulatory framework, the handling of different techniques, such as interactive advertising, split screen techniques and virtual advertising were examined to see whether they are used and whether specific regulation exists.

En ce qui concerne le cadre réglementaire, différentes techniques, telles que la publicité interactive, les écrans partagés et la publicité virtuelle, ont été examinées, afin d'établir si elles sont utilisées et si elles font l'objet d'une réglementation spécifique.


The third study will examine the development of new advertising techniques, in particular regarding how separation between advertising and other forms of content could be achieved.

La troisième étude portera sur les nouvelles techniques publicitaires, en vue notamment d'envisager les moyens de séparer la publicité des autres types de contenu.


- set up a High Level Group on Business Services to examine market gaps, standards and innovation and international trade issues in industries such as such as logistics, facility management, marketing and advertising (2012).

- créera un groupe de haut niveau sur les services aux entreprises chargé d’examiner les questions touchant aux lacunes du marché, aux normes, à l’innovation et à des aspects du commerce international tels que la logistique, la gestion des installations, le marketing et la publicité (2012).


As the Board of Appeal examined all the advertising material in paragraphs 26 and 27 of the contested decision, it cannot be alleged that it did not take that document into account.

L’ensemble du matériel publicitaire ayant été examiné par la chambre de recours aux points 26 et 27 de la décision attaquée, il ne saurait lui être reproché de ne pas avoir pris en compte ce document.


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11. Following the entry into force of the revised Energy Labelling Directive, encourages the Commission to assess, before the 2014 date mentioned in the Directive, the impact of the new energy labelling layout, and the mandatory reference to the energy-label scheme in advertisements on consumers' behaviour and to take further measures if necessary to increase their effectiveness;

11. invite la Commission, après l'entrée en vigueur de la directive révisée sur l'étiquetage énergétique, à évaluer, avant la date de 2014 visée par la directive, les répercussions de la nouvelle présentation de l'étiquetage énergétique et de la référence obligatoire faite au régime d'étiquetage énergétique dans les publicités sur le comportement des consommateurs, et de prendre, le cas échéant, de nouvelles mesures destinées à en accroître l'efficacité;


11. Following the entry into force of the revised Energy Labelling Directive, encourages the Commission to assess, before the 2014 date mentioned in the Directive, the impact of the new energy labelling layout, and the mandatory reference to the energy-label scheme in advertisements on consumers' behaviour and to take further measures if necessary to increase their effectiveness;

11. invite la Commission, après l'entrée en vigueur de la directive révisée sur l'étiquetage énergétique, à évaluer, avant la date de 2014 visée par la directive, les répercussions de la nouvelle présentation de l'étiquetage énergétique et de la référence obligatoire faite au régime d'étiquetage énergétique dans les publicités sur le comportement des consommateurs, et de prendre, le cas échéant, de nouvelles mesures destinées à en accroître l'efficacité;


11. Following the entry into force of the revised Energy Labelling Directive, encourages the Commission to assess, before the 2014 date mentioned in the Directive, the impact of the new energy labelling layout, and the mandatory reference to the energy-label scheme in advertisements on consumers' behaviour and to take further measures if necessary to increase their effectiveness;

11. invite la Commission, après l'entrée en vigueur de la directive révisée sur l'étiquetage énergétique, à évaluer, avant la date de 2014 visée par la directive, les répercussions de la nouvelle présentation de l'étiquetage énergétique et de la référence obligatoire faite au régime d'étiquetage énergétique dans les publicités sur le comportement des consommateurs, et de prendre, le cas échéant, de nouvelles mesures destinées à en accroître l'efficacité;


Slaughterhouses are also subject to a pre-approval procedure whereby the construction, layout and equipment are examined by the competent authority to ensure that they comply with the corresponding technical rules on food safety.

Les abattoirs sont aussi soumis à une procédure de préagrément, en vertu de laquelle leur construction, leur configuration et leur matériel sont examinés par l’autorité compétente pour s’assurer qu’ils sont conformes aux règles techniques applicables en matière de sécurité des aliments.


The first is the issue of advertising and how far we can go to promote energy-efficient product selling practices without hampering the role of civil liberties or freedom of the press, and the second is the issue of the layout of the label – whether it should be a closed label or an open-ended scale label.

La première est la question de la publicité, et jusqu’où nous pouvons aller pour promouvoir des pratiques de vente de produits énergétiquement efficaces sans entraver pour autant le rôle des libertés civiles ou la liberté de la presse, et la seconde est la question de la présentation de l’étiquette – celle de savoir si elle doit être une étiquette à validité limitée ou à validité illimitée.


However, since the enactment of Council Directive 84/450/EEC of 10 September 1984 concerning misleading and comparative advertising , the Court of Justice of the European Communities has found it necessary in adjudicating on advertising cases to examine the effect on a notional, typical consumer.

Toutefois, depuis l'adoption de la directive 84/450/CEE du Conseil du 10 septembre 1984 en matière de publicité trompeuse et de publicité comparative , la Cour de justice des Communautés européennes a estimé nécessaire, lorsqu'elle a statué sur des affaires de publicité, d'examiner les effets sur un consommateur représentatif théorique.




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Date index: 2021-03-11
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