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Ban on exports
Export and Transitional Clauses
Export ban
Export ban clause
Export prohibition clause
Export restriction
Limit on exports
Prohibition of exports
Sale with no-export clause

Translation of "Export ban clause " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
export ban clause | export prohibition clause

clause d'interdiction d'exportation | clause d'interdiction d'exporter


export restriction [ export ban | limit on exports | Export ban(STW) ]

restriction à l'exportation [ interdiction d'exportation | limitation des exportations | obstacle à l'exportation ]




ban on exports | prohibition of exports

interdiction d'exportation


sale with no-export clause

vente avec stipulation d'interdiction de revente à l'exportation


Export and Transitional Clauses

Exportations et dispositions transitoires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
export ban clauses - provisions that explicitly prohibit the export of gas; destination clauses - provisions that stipulate that the customer (wholesaler or industrial customer) must use the purchased gas in its own country or can only sell it to certain customers within its country; and other measures that prevent the cross-border flow of gas, such as requesting wholesalers to obtain Gazprom's approval for exports or refusing to change the location to which the gas should be delivered under certain circumstances.

clauses interdisant les exportations, qui interdisent explicitement l'exportation de gaz; clauses ayant trait à la destination, en vertu desquelles le client (grossiste ou client industriel) est tenu d'utiliser le gaz qu'il achète dans son propre pays ou ne peut revendre ce gaz qu'à des clients spécifiques dans son pays; et d'autres mesures entravant les flux gaziers transfrontières, telles que l'obligation pour les grossistes d’ ...[+++]


23. Stresses the need for greater transparency in energy-related agreements, which could be achieved by strengthening the role of the Commission in energy-related negotiations involving one or more Member States and third countries, in particular by making it a requirement for the Commission to participate in all negotiations as an observer in order to strengthen the position of individual Member States vis-à-vis a third-country supplier involved in the negotiations, so as to mitigate the risks of abuse of a dominant position by one supplier; notes, furthermore, that the Commission should carry out ex-ante and ex-post assessments, while fully respecting commercially sensitive information, and draw up both a positive and a negative list of ...[+++]

23. indique qu'il est nécessaire d'accroître la transparence des accords relatifs à l'énergie, ce qui pourrait être atteint en renforçant le rôle de la Commission dans les négociations relatives à l'énergie qui concernent un ou plusieurs États membres et pays tiers, en particulier en faisant d'un prérequis la participation de la Commission à toutes les négociations en tant qu'observateur afin de renforcer la position des différents États membres face à un fournisseur d'un pays tiers partenaire aux négociations, pour atténuer les risques d'abus de position dominante de la part d'un fournisseur; constate, de plus, que la Commission devrai ...[+++]


21. Stresses the need for greater transparency in energy-related agreements, which could be achieved by strengthening the role of the Commission in energy-related negotiations involving one or more Member States and third countries, in particular by making it a requirement for the Commission to participate in all negotiations as an observer in order to strengthen the position of individual Member States vis-à-vis a third-country supplier involved in the negotiations, so as to mitigate the risks of abuse of a dominant position by one supplier; notes, furthermore, that the Commission should carry out ex-ante and ex-post assessments, while fully respecting commercially sensitive information, and draw up both a positive and a negative list of ...[+++]

21. indique qu'il est nécessaire d'accroître la transparence des accords relatifs à l'énergie, ce qui pourrait être atteint en renforçant le rôle de la Commission dans les négociations relatives à l'énergie qui concernent un ou plusieurs États membres et pays tiers, en particulier en faisant d'un prérequis la participation de la Commission à toutes les négociations en tant qu'observateur afin de renforcer la position des différents États membres face à un fournisseur d'un pays tiers partenaire aux négociations, pour atténuer les risques d'abus de position dominante de la part d'un fournisseur; constate, de plus, que la Commission devrai ...[+++]


79. Invites the Member States and Commission to work together to identify where greater transparency of intergovernmental agreements could be achieved, acknowledging the sensitive nature of previous proposals in this area; recognises, however, that the Commission is already able to participate upon invitation in energy-related negotiations involving one or more Member States and third countries; calls on the Commission to draw up both a positive and a negative list of agreement clauses, such as export ban and destination clauses;

79. invite les États membres et la Commission à coopérer pour déterminer où l'on pourrait améliorer la transparence des accords intergouvernementaux, tout en reconnaissant le caractère sensible des propositions présentées précédemment dans ce domaine; reconnaît toutefois que la Commission est déjà en mesure de participer, sur invitation, aux négociations relatives à l'énergie qui concernent un ou plusieurs États membres et pays tiers; invite la Commission à dresser une liste positive et une liste négative de clauses d'accord, concernan ...[+++]


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49. Welcomes the determined EU campaign against all forms of torture and degrading behaviour; regrets that by December 2003 only six EU Member States had signed (and ratified) the Optional Protocol to the Convention Against Torture as adopted by the UN in 2002; insists that the human rights clause must be invoked against all economic and political partners of the EU which allow their judiciary and police services to continue torture practices against their citizens; reiterates its concern that the Commission undertakes the financin ...[+++]

49. se félicite de la campagne déterminée de l'UE contre toute forme de torture et de traitement dégradant; constate avec regret que, en décembre 2003, six États membres seulement avaient signé (et ratifié) le protocole facultatif à la convention contre la torture telle qu'adoptée par les Nations unies en 2002; souligne que la clause des droits de l'homme doit être invoquée contre tout partenaire économique et politique de l'UE autorisant ses services de police et de justice à continuer à pratiquer la torture à l'encontre de ses ressortissants; se déclare à nouveau préoccupé par le fait que la Commission se soit engagée à financer des ...[+++]


This clause from export regulation 2455/92 should be inserted to ensure that imports into all Community Member States are not automatically permitted despite a Member State having banned the substance concerned.

Le texte du règlement 2455/92 concernant les exportations est ajouté afin d'éviter qu'un produit puisse directement être importé dans tous les États membres de la Communauté alors qu'il a été interdit dans l'un d'entre eux.


Other important features of the Directive are the so-called "top-up" and "export-ban" clauses.

La directive contient d'autres dispositions majeures, en particulier les clauses dites de "couverture complémentaire" et "d'interdiction d'exportation".


The "export-ban" clause means that branches of investment firms established in a host Member State are not allowed to provide a higher level of compensation than is provided by the host country's scheme.

La clause "d'interdiction d'exportation" interdit, quant à elle, aux succursales d'entreprises d'investissement établies dans un État membre d'accueil de proposer un niveau de couverture plus élevé que celui prévu par le système de ce pays d'accueil.


The "export-ban" clause is due to be reviewed before 31 December 1999.

La clause relative à "l'interdiction d'exportation" doit être revue avant le 31 décembre 1999.


Consequently, the words "export prohibited" printed on the invoices must be considered as an export ban clause forming part of the above described agreement between SANDOZ and its customers.

En consequence, les mots "exportation interdite" imprimes sur les factures doivent etre consideres comme une restriction a l'exportation faisant partie de l'accord ci-dessus entre SANDOZ et ses clients.




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Date index: 2021-10-23
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