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Both to blame clause both to blame clause
Both-to-blame clause both-to-blame clause
Break clause
Disaster clause
Duty of mutual assistance
F.A.S. clause
FC and S clause
Favored-nation clause
Free of capture and seizure
Free of capture and seizure clause
Grandfather clause
Grandfather's clause
Grandfathering clause
Hedge clause
Jeopardy clause
More favorable term's clause
Most favoured nation clause
Mutual assistance
Mutual defence clause
Mutual solidarity clause
Opt-out clause
Opting-out clause
Parity clause
Piggyback clause
Protective clause
Protective measure
Safeguard clause
Safeguard clauses

Traduction de «FC and S clause » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
free of capture and seizure clause [ free of capture and seizure | FC and S clause ]

clause franc de capture et saisie [ franc de capture et de saisie ]




parity clause [ favored-nation clause | most favoured nation clause | piggyback clause | more favorable term's clause ]

clause de parité [ clause-taxi ]


grandfather's clause | grandfathering clause | grandfather clause

clause de droits acquis | clause d'antériorité | clause des droits acquis | clause grand-père




both to blame clause both to blame clause | both-to-blame clause both-to-blame clause

clause de responsabilité partagée


break clause | disaster clause | hedge clause | jeopardy clause

clause de couverture | clause de sauvegarde


protective clause [ protective measure | safeguard clause | Safeguard clauses(ECLAS) ]

clause de sauvegarde [ mesure de sauvegarde ]


mutual assistance [ duty of mutual assistance | mutual defence clause | mutual solidarity clause ]

assistance mutuelle [ clause de défense mutuelle | clause de solidarité mutuelle | devoir d'assistance mutuelle ]


opt-out clause [ opting-out clause ]

clause d'exemption [ clause d'opting out | clause de désistement ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 958 (although an earlier decision with respect to the same offender had been sent back for redetermination on the basis that the Minister’s reasons were insufficient (Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), [2010] F.C.J. No. 386 (QL)); Holmes v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 112; Markevich v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 113; LeBon v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency ...[+++]

Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 958 (même si une décision antérieure au sujet du même délinquant avait été renvoyée pour nouvelle décision au motif que les raisons du Ministre n’étaient pas suffisantes (Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), [2010] F.C.J. n 386 (QL)); Holmes c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 112; Markevich c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 113; LeBon v. Canada (Minister ...[+++]


Dudas v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 942; Curtis v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 943; Downey v. Canada (Minister of Public Safety), 2011 FC 116; Randhawa v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 625; Balili v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 396.

Dudas c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 942; Curtis c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 943; Downey c. Canada (Ministre de la Sécurité publique), 2011 CF 116; Randhawa v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 CF 625 (en anglais); Balili c. Canada (Mnistre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 396.


Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), [2010] F.C.J. No. 386 (QL); Vatani v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 114; Singh v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 115; Yu v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 819.

Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), [2010] F.C.J. n 386 (QL); Vatani c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 114; Singh c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 115; Yu c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 FC 819.


70. Welcomes the EU’s efforts to include a human rights and democracy clause in all EU political framework agreements, but reiterates its call for all contractual relationships with third countries – both industrialised and developing, and including sectoral agreements, trade and technical or financial aid agreements – to include clearly worded conditionality and clauses on human rights and democracy, without exception; considers that the current threshold in Generalised System of Preferences (GSP) schemes that could trigger action on the human rights clauses is high but should be adjusted to each country concerned; notes the new GSP r ...[+++]

70. se félicite des efforts de l'Union visant à inclure une clause relative aux droits de l'homme et à la démocratie dans tous les accords-cadres politiques de l'Union, mais renouvelle son appel à ce que toutes les relations contractuelles avec les pays tiers – qu'ils soient industrialisés ou en développement, y compris en ce qui concerne les accords sectoriels, les accords commerciaux et l'assistance technique ou financière – incluent, sans exception, la conditionnalité ainsi que des clauses clairement libellées sur les droits de l'h ...[+++]


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64. Welcomes the EU’s efforts to include a human rights and democracy clause in all EU political framework agreements, but reiterates its call for all contractual relationships with third countries – both industrialised and developing, and including sectoral agreements, trade and technical or financial aid agreements – to include clearly worded conditionality and clauses on human rights and democracy, without exception; considers that the current threshold in Generalised System of Preferences (GSP) schemes that could trigger action on the human rights clauses is high but should be adjusted to each country concerned; notes the new GSP r ...[+++]

64. se félicite des efforts de l'Union visant à inclure une clause relative aux droits de l'homme et à la démocratie dans tous les accords-cadres politiques de l'Union, mais renouvelle son appel à ce que toutes les relations contractuelles avec les pays tiers – qu'ils soient industrialisés ou en développement, y compris en ce qui concerne les accords sectoriels, les accords commerciaux et l'assistance technique ou financière – incluent, sans exception, la conditionnalité ainsi que des clauses clairement libellées sur les droits de l'h ...[+++]


I. whereas the Treaty of Lisbon introduced Article 42(7) TEU (‘mutual defence clause’ or ’mutual assistance clause’ ) and Article 222 TFEU (‘solidarity clause’) to address such concerns, but almost three years after the treaty entered into force there are still no implementation arrangements to bring these clauses to life;

I. considérant que le traité de Lisbonne a introduit l'article 42, paragraphe 7, du traité UE («clause de défense mutuelle» ou «clause d'assistance mutuelle» ) et l'article 222 du traité FUE («clause de solidarité») pour répondre à ces préoccupations, mais que la mise en œuvre concrète de ces articles doit encore être clarifiée, et ce près de trois ans après l'entrée en vigueur du traité;


I. whereas the Treaty of Lisbon introduced Article 42(7) TEU (‘mutual defence clause’ or ‘mutual assistance clause’ ) and Article 222 TFEU (‘solidarity clause’) to address such concerns, but almost three years after the treaty entered into force there are still no implementation arrangements to bring these clauses to life;

I. considérant que le traité de Lisbonne a introduit l'article 42, paragraphe 7, du traité UE ("clause de défense mutuelle" ou "clause d'assistance mutuelle") et l'article 222 du traité FUE ("clause de solidarité") pour répondre à ces préoccupations, mais que la mise en œuvre concrète de ces articles doit encore être clarifiée, et ce près de trois ans après l'entrée en vigueur du traité;


Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 958 (although an earlier decision with respect to the same offender had been sent back for redetermination on the basis that the Minister’s reasons were insufficient (Grant v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), [2010] F.C.J. No. 386 (QL)); Holmes v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 112; Markevich v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2011 FC 113.

Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 958 (même si une décision antérieure au sujet du même délinquant avait été renvoyée pour nouvelle décision au motif que les raisons du Ministre n’étaient pas suffisantes (Grant c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), [2010] F.C.J. n 386 (QL)); Holmes c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 112; Markevich c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2011 CF 113.


Dudas v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 942; Curtis v. Canada (Minister of Public Safety and Emergency Preparedness), 2010 FC 943; Downey v. Canada (Minister of Public Safety), 2011 FC 116.

Dudas c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 942; Curtis c. Canada (Ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile), 2010 CF 943; Downey c. Canada (Ministre de la Sécurité publique), 2011 CF 116.


126. Recalls its above-mentioned resolution of 14 February 2006 regarding future EU policy on the application of human rights clauses in all EU agreements; notes as a first reaction that the Commission outlined several measures to improve the application of the clause, such as gradually extending human rights committees to more third countries; points out that the Council has not yet given a specific reply to the above-mentioned resolution, preferring continued implementation of the clause in the more general foreign policy context; welcomes the fact that head ...[+++]

126. rappelle sa résolution susmentionnée du 14 février 2006, relative à la future politique de l'UE concernant l'application des clauses relatives aux droits de l'homme dans tous les accords de l'UE; note, en tant que première réaction, que la Commission a exposé plusieurs mesures pour améliorer l'application de la clause, telles que l'extension progressive des commissions des droits de l'homme à un plus grand nombre de pays tiers; souligne que le Conseil n'a pas apporté, jusqu'à présent, de réponse spécifique à la résolution préci ...[+++]


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