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Accident at work
FFI
Familial fatal insomnia
Fatal Injuries Act
Fatal accident
Fatal familial insomnia
Fatal injury
Fatal injury fatal injury
Fatal work injury
Fatalities and injuries
Fatality
Industrial accident
Industrial injury
Occupational accident
Occupational injury
Professional accident
Work accident
Work injury

Traduction de «Fatalities and injuries » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
fatalities and injuries

morts accidentelles et lésions corporelles






fatal accident | fatal injury | fatality

accident mortel










fatal familial insomnia | FFI | familial fatal insomnia

insomnie fatale familiale | IFF | insomnie familiale fatale | IFF


industrial accident | occupational injury | work injury | industrial injury | accident at work | work accident | occupational accident | professional accident

accident du travail | accident de travail | accident professionnel
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
With these systems, which can operate either autonomously on-board the vehicle, or be based on vehicle-to-vehicle or vehicle-to-infrastructure communication (co-operative systems), the number of accidents and their severity can be reduced, leading equally to a reduction of the number of fatalities and injuries.

Ces systèmes, qui fonctionnent soit de façon autonome à bord du véhicule soit par communication «de véhicule à véhicule» ou «de véhicule à infrastructure» (systèmes coopératifs), permettent de réduire le nombre d'accidents et leur gravité, ainsi que, dans les mêmes proportions, le nombre de tués et de blessés.


The social cost (rehabilitation, healthcare, material damages, etc.) of road fatalities and injuries is estimated to be of at least €100 billion.

On estime à au moins 100 milliards d’euros le coût social (réhabilitation, soins médicaux, dommages matériels, etc.) des accidents entraînant des décès ou des blessures graves.


Every year, about 150,000 of them have a workplace injury; 60,000 of them have a serious enough injury to miss time from work; and sadly, we have to accept 150 claims for fatal workplace injuries.

Chaque année, environ 150 000 d'entre eux sont blessés au travail; 60 000 sont victimes de blessures suffisamment graves pour devoir prendre des congés. Et, malheureusement, 150 demandes d'indemnisation liées à des accidents mortels en milieu de travail nous parviennent chaque année.


(Return tabled) Question No. 129 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what is the government’s policy on requiring medical history on equine identity documents (EID) only for the last six months of a horse’s life, and not for an entire lifespan; (b) does the government have information on what happened to the meat from the racehorse Backstreet Bully, who had been administered several courses of a variety of banned medications throughout its lifetime, prior to being sold into the slaughter pipeline, and what are the details of Backstreet Bully’s EID and all other traceability documents and recor ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 129 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle est la politique du gouvernement relative au fait qu’il n’est pas nécessaire d’avoir un document d’information équine (DIE) sauf pour les derniers six mois de la vie d’un cheval et non depuis sa naissance; b) le gouvernement dispose-t-il d’information sur ce qui est advenu de la viande du cheval de course Backstreet Bully, auquel on a administré plusieurs séries de médicaments bannis tout au long de sa vie, avant d’être vendue à la chaîne d’abattage, et quels sont les détails du DIE de Backstreet Bull ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 20 Mr. Alex Atamanenko: With regard to the horse slaughter industry in Canada: (a) what was the reason for the temporary halt, initiated by European Union (EU) officials, to horse meat imports from Canada on October 12, 2012; (b) has Canada participated in talks with EU officials regarding the safety of horse meat from Canada since that time, (i) if so, what topics were discussed, (ii) what conclusions were reached; (c) what restrictions effective in 2013 will be imposed upon the Canadian horse meat industry by the EU, (i) what is the anticipated impact of these restrictions on the frequency and type of dru ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 20 M. Alex Atamanenko: En ce qui concerne l’industrie de l’abattage des chevaux au Canada: a) quelle était la raison de l’interruption temporaire des importations de viande chevaline du Canada décrétée par les représentants de l’Union européenne (UE) le 12 octobre 2012; b) le Canada a-t-il participé aux pourparlers avec les représentants de l’UE au sujet de la salubrité de la viande chevaline du Canada depuis, (i) dans l’affirmative, quels ont été les sujets abordés, (ii) à quelles conclusions en e ...[+++]


It is clear that, based on the experience of the successful targeted work on road fatalities, much could be gained by applying a similar focus to serious but non-fatal road injuries.

Il est clair que cette expérience réussie de fixation d’objectifs ciblés dans le domaine de la mortalité routière pourrait être transposée avec profit, selon une approche similaire, au cas des accidents corporels graves mais non fatals.


Other, more effective safety measures should be introduced to help reduce the high numbers of fatalities and injuries among riders of powered two-wheel vehicles in road accidents in the Union.

D'autres mesures de sécurité plus efficaces devraient être prévues afin de contribuer à réduire le grand nombre de décès et de blessures chez les conducteurs de deux-roues motorisés dans des accidents de la route au sein de l'Union.


casualties criterion (assessed in terms of the potential number of fatalities or injuries).

le nombre de victimes (nombre potentiel de morts ou de blessés).


There were no fatalities or injuries.

Ils n’ont fait aucun mort ni bles.


(21) In examining actual cases of thefts by youths causing injury to the vehicle’s passengers or to third parties, a study conducted by Project 6116, a national committee whose purpose was to reduce motor vehicle theft in Canada, found an average of 27 deaths and 117 injuries a year in Canada from 1999 to 2001 (Fatalities and Injuries as a Result of Stolen Motor Vehicles (1999‑2001), prepared for Project 6116 by Matthew J. Miceli, December 2002).

(21) Examinant des cas réels de vols par des jeunes ayant causé des blessures soit aux passagers du véhicule, soit à des tiers, une étude réalisée par le Projet 6116, un comité national dont l’objectif était de réduire les vols de véhicules au Canada, indique qu’il y a eu en moyenne27 décès et 117 blessures par an au Canada de 1999 à 2001 (Fatalities and Injuries as a Result of Stolen Motor Vehicles (1999-2001), préparé pour Project 6116 par Matthew J. Miceli, décembre 2002).




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'Fatalities and injuries' ->

Date index: 2021-02-09
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