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Flap position indicating system
Flap position indicator
Short base line acoustic position reference system
Short base line acoustic positioning system
Short base line acoustic system
Short base line system
Short baseline acoustic system
Short-baseline acoustic position indicator system
Short-baseline system
Wheels-flaps position indicator
Wing flap position indicator

Translation of "Flap position indicating system " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
flap position indicating system

circuit d'indication de position volets


flap position indicating system

circuit d'indication de position volets


flap position indicator [ wing flap position indicator ]

indicateur de position volets [ indicateur de position des volets ]


flap position indicator

indicateur de position de volets


flap position indicator

indicateur de position des volets d'atterrissage




short-baseline system [ short base line system | short-baseline acoustic position indicator system | short base line acoustic position reference system | short base line acoustic positioning system | short base line acoustic system | short baseline acoustic system ]

base courte [ réseau acoustique à base courte | base courte acoustique ]




wheels-flaps position indicator

indicateur de position des roues et des volets


flap position indicator

indicateur de position des volets d'atterrissage
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par ...[+++]


15. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral fora, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications ...[+++]

15. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par ...[+++]


33. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications ...[+++]

33. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par ...[+++]


32. Takes the view that extending the scope of the geographical indication protection system to cover non-agricultural products could help make the EU’s position in this area still stronger and more consistent, both in bilateral trade negotiations and in multilateral forums, the ultimate aim being to provide a high level of protection for all high-quality European products outside the EU; considers, in particular, that both agricultural and non-agricultural products protected by geographical indications ...[+++]

32. estime que l'extension aux produits non agricoles de la protection des indications géographiques peut contribuer à rendre plus forte et plus cohérente la position de l'Union sur ce sujet, que ce soit dans le cadre de négociations commerciales bilatérales ou dans un contexte multilatéral, avec l'objectif final d'assurer une protection efficace de toutes les productions européennes de qualité hors de l'Union; considère, en particulier, qu'il convient de prendre dûment en compte les produits, agricoles ou non agricoles, protégés par ...[+++]


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Implementation of the CSI scheme (US Container Security Initiative) in maritime transport, although not specifically designed for operators to benefit from, is widely acknowledged to have had a number of positive commercial side-effects, notably better operational systems and better control over and predictability of transport and other processes, as well as more reliable processing times and reduced loss through theft. Trends in recently published research[9] indicate that a nu ...[+++]

La mise en oeuvre du système CSI (initiative américaine sur la sécurité des conteneurs) dans le transport maritime, qui n'était cependant pas spécifiquement destiné à profiter aux opérateurs, a incontestablement entraîné un certain nombre de retombées commerciales heureuses - citons notamment : systèmes opérationnels plus performants, meilleur contrôle et prévisibilité accrue des transport et des autres procédures, délais de traitement plus fiables, et diminution des pertes dues au vol. Selon les tendances qui ressortent de travaux de ...[+++]


53. Notes that India is the single largest beneficiary of the Generalised System of Preferences scheme (GSP); urges the Commission automatically to revisit the GSP+ scheme, and other appropriate trade measures, in the immediate aftermath of large-scale natural disasters, such as earthquakes; welcomes the commitment given by all South Asian states within the South Asian Association for Regional Cooperation (SAARC) to work effectively towards making the South Asia Free Trade Agreement a political and economic reality which will maximise the benefits for four parts of Jammu and Kashmir, and calls on the Government of Pakistan t ...[+++]

53. fait observer que l'Inde est le plus grand bénéficiaire du système de préférences généralisées (SPG); exhorte la Commission à revoir automatiquement le système SPG+, ainsi que d'autres mesures commerciales appropriées, dès que se produisent des catastrophes naturelles de grande ampleur, telles que des tremblements de terre; se félicite de l'engagement pris par tous les États de l'Asie du Sud représentés à l'Association sud-asiatique de coopération régionale (ASACR) à s'employer réellement à faire de la zone de libre échange de l'Asie du Sud une réalité politique et économique qui maximisera les bénéfices pour quatre parties du Jamm ...[+++]


The Commission is in a unique position to assemble comparable data from the Member States and regions and must answer calls for better information and more transparent policymaking, including through a system of indicators covering all levels (national and subnational).

La Commission occupe une position privilégiée pour rassembler des données comparables en provenance des États membres et des régions et doit répondre aux appels à une information de meilleure qualité et à une élaboration plus transparente des politiques, notamment par un système d'indicateurs couvrant les différents niveaux (national et infranational).


The majority of youth organisations indicate a positive contribution of YiA to the development of the quality support systems for youth activities and the capabilities of civil society organisations as well as to the promotion of European cooperation in the youth field.

La majorité des organisations de jeunesse estiment que le PJA contribue de manière positive au développement de systèmes de qualité pour soutenir les activités des jeunes, au renforcement des capacités des organisations de la société civile ainsi qu’à la promotion de la coopération européenne dans le domaine de la jeunesse.


For operators or organisations producing and marketing minced beef who may not be in a position to provide all the information required under the compulsory beef labelling system, exceptions ensuring a certain minimum number of indications must be provided.

Il convient de prévoir des dérogations assurant la mention d'un certain nombre minimal d'indications pour les opérateurs ou les organisations produisant ou commercialisant de la viande de bœuf hachée, qui pourraient ne pas être en mesure de fournir toutes les informations requises par le système d'étiquetage obligatoire de la viande bovine.


(29) For operators or organisations producing and marketing minced beef who may not be in a position to provide all the information required under the compulsory beef labelling system, exceptions ensuring a certain minimum number of indications must be provided.

(29) Il convient de prévoir des dérogations assurant la mention d'un certain nombre minimal d'indications pour les opérateurs ou les organisations produisant ou commercialisant de la viande de boeuf hachée, qui pourraient ne pas être en mesure de fournir toutes les informations requises par le système d'étiquetage obligatoire de la viande bovine.




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Date index: 2022-07-02
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