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Automatic centring device
Brake force limiter
Brake force limiting device
Brake proportioning device
Braking force proportioning device
Braking-force control device
Braking-force regulator
CFIC
Canadian Forces IUSS Centre
Canadian Forces Integrated Undersea Surveillance Centre
Force limiting device
Force-feedback device
Force-feel device
Forced centring device
Guide bar
Load proportioning brake control
Over-centre device
RCC
Remote center compliance
Remote centre compliance device
Self-centring device

Traduction de «Forced centring device » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
automatic centring device | forced centring device

dispositif de centrage automatique | dispositif de centrage forcé


braking-force control device [ braking-force regulator | braking force proportioning device ]

correcteur de freinage


load proportioning brake control | brake proportioning device | brake force limiting device | brake force limiter

correcteur de freinage | dispositif de correction de force de freinage | répartiteur de freinage | limiteur de force de freinage | compensateur | compensateur de freinage | compensateur de force de freinage | modulateur de pression de freinage


force-feedback device

dispositif d'application de force






Canadian Forces Integrated Undersea Surveillance Centre [ CFIC | Canadian Forces IUSS Centre ]

Centre de surveillance sous-marine intégrée des Forces canadiennes




remote centre compliance device | RCC | remote center compliance

dispositif complaisant à centre déporté | système flexible à centre déporté | système compliant à centre déporté | système à centre de compliance déporté


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
1.5. The test referred to in point 1.4.2 shall be preceded by a test in which an initial load of three times the maximum permissible vertical force (in daN, equal to ) recommended by the manufacturer is applied in a gradually increasing manner, starting from an initial load of 500 daN, to the reference centre of the coupling device.

1.5. Avant l’essai visé au point 1.4.2, il y a lieu d’effectuer un essai consistant à appliquer, d’une manière croissante au centre de référence du dispositif d’attelage et à partir d’une charge initiale de 500 daN, une force verticale (en daN, égale à ) établie à trois fois la charge verticale maximale admissible indiquée par le constructeur.


(e) a rearward force of 135 N ± 15 N is applied to the centre of the lower front crossbar of the test device shown in Figures 7 and 8 to press the test device against the seat back as the position of the lower connectors of the test device is adjusted to remove slack or tension.

e) une force de 135 N ± 15 N est appliquée dans le sens arrière au centre de la barre transversale inférieure avant du dispositif d’essai illustré aux figures 7 et 8 afin de bien l’appuyer sur le dossier du siège pendant que la position des attaches inférieures du dispositif d’essai est réglée pour supprimer le mou ou la tension.


(c) a rearward force of 135 N ± 15 N is applied to the centre of the lower front crossbar of the test device shown in Figures 7 and 8 to press the test device against the seat back as the position of the lower connectors of the test device is adjusted to remove slack or tension.

c) une force de 135 N ± 15 N est appliquée dans le sens arrière au centre de la barre transversale inférieure avant du dispositif d’essai illustré aux figures 7 et 8 afin de bien l’appuyer sur le dossier du siège pendant que la position des attaches inférieures du dispositif d’essai est réglée pour supprimer le mou ou la tension.


(ii) applied along a vertical longitudinal plane that is at an angle of 75º ± 5º to either side of a vertical longitudinal plane that is parallel to the vehicle’s longitudinal centre line, through the X point on the test device, starting with a pre-load force of 500 N,

(ii) appliquée, en passant par le point X du dispositif d’essai, le long d’un plan longitudinal vertical formant un angle de 75° ± 5° de l’un ou l’autre côté d’un plan longitudinal vertical qui est parallèle à l’axe longitudinal du véhicule, à partir d’une pré-charge de 500 N,


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The additional longitudinal and horizontal force shall be equal to ten times the weight of the complete seat and applied directly to the centre of gravity of the seat structure in question through a separate force application device.

La force longitudinale et horizontale additionnelle doit être égale à dix fois le poids du siège complet et être appliquée directement au centre de gravité de la structure du siège en question au moyen d’un dispositif séparé d’application de force.


1.5. The test referred to in point 1.4.2 must be preceded by a test in which an initial load of three times the maximum permissible vertical force (in daN, equal to g · S/10) recommended by the manufacturer is applied in a gradually increasing manner, starting from an initial load of 500 daN, to the reference centre of the coupling device.

1.5. Avant l’essai visé au point 1.4.2, il y a lieu d’effectuer un essai consistant à appliquer, d’une manière croissante au centre de référence du dispositif d’attelage et à partir d’une charge initiale de 500 daN, une force verticale (en daN, égale à g · S/10) établie à trois fois la charge verticale maximale admissible indiquée par le constructeur.


objective: to ensure loading with due regard for safety rules and proper use of the vehicle guidelines: loading: forces affecting vehicles in motion, use of gearbox ratios according to vehicle load and road profile, calculation of payload of vehicle or assembly, calculation of total volume, load distribution, consequences of overloading the axle, vehicle stability and centre of gravity, types of packaging and pallets, use of the tailgate lift (categories C1, C1+E , C, C+E only); securing: main categories of goods needing securing, cl ...[+++]

objectif: assurer un chargement en respectant les consignes de sécurité et l'utilisation correcte du véhicule orientations: chargement: forces s'appliquant aux véhicules en mouvement, utilisation des rapports de boîte de vitesses en fonction de la charge du véhicule et du profil de la route, calcul de la charge utile d'un véhicule ou d'un ensemble, calcul du volume utile, répartition du chargement, conséquences de la surcharge à l'essieu, stabilité du véhicule et centre de gravité, types d'emballage et supports de charge, manipulation ...[+++]


means a towed vehicle in which the axle(s) is (are) positioned behind the centre of gravity of the vehicle (when uniformly loaded) and which is equipped with a connecting device permitting horizontal and vertical forces to be transmitted to the towing vehicle.

Par «semi-remorque», on entend un véhicule tracté dont les essieux sont situés en arrière du centre de gravité du véhicule en charge (en cas de charge uniforme) et qui est équipé d'un dispositif d'attelage permettant la transmission des forces horizontales et verticales au véhicule tracteur.


1.16.Category O3 and O4 trailer types 1.16.1.Semi-trailer Semi-trailer means a towed vehicle in which the axle(s) is (are) positioned behind the centre of gravity of the vehicle (when uniformly loaded) and which is equipped with a connecting device permitting horizontal and vertical forces to be transmitted to the drawing vehicle.

1.16.Types de remorques des catégories O3 et O4 1.16.1.Semi-remorque Par semi-remorque, on entend un véhicule tracté dont l'essieu (les essieux) est (sont) situé(s) en arrière du centre de gravité du véhicule en charge (en cas de charge uniforme) et qui est équipé d'un dispositif d'attelage permettant la transmission des forces horizontales et verticales au véhicule tracteur.


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