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Air force operational compliance
Air force operational performance
Air force operations
Air force procedures
Analyse the braking force of trains
Armed forces education
Armed forces instructor
Armed forces training and education officer
CFLS Borden
CFLSTC
CFRETS
Canadian Forces Language School Borden
Canadian Forces Leadership Academy
Canadian Forces academy of Leadership and Languages
Emergency forces
Ensure suitable braking force of trains
Ensure train braking force meets safety requirements
Forces education
Forces of the United Nations
HRTF
Military instructor
Multinational force
Services education
TF-HRETY
Test the braking force of trains
Training and education officer in armed forces
UN forces
United Nations Forces
United Nations troops

Traduction de «Forces education » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
armed forces education [ forces education | services education ]

formation dans l'are


military instructor | training and education officer in armed forces | armed forces instructor | armed forces training and education officer

instructeur dans l'armée | instructeur dans l'armée/instructrice dans l'armée | instructrice dans l'armée


R&D personnel as % of labor force,higher education | R&D personnel as % of labour force,higher education

personnel de R&D en % de la population active,enseignement supérieur


Canadian Forces Recruiting, Education and Training System [ CFRETS | Director General Recruiting, Education and Training | Canadian Forces Recruiting, Training and Education System ]

Service du recrutement, de l'éducation et de l'instruction des Forces canadiennes [ SREIFC | Directeur général - Recrutement, éducation et instruction | Système de recrutement, instruction et éduction des Forces canadiennes ]


Canadian Forces Leadership and Specialized Training Centre [ CFLSTC | Canadian Forces academy of Leadership and Languages | Canadian Forces Leadership Academy | Canadian Forces Language School Borden | CFLS Borden | Canadian Forces School of Physical Education and Recreation ]

Centre de leadership et de formation spécialisée des Forces canadiennes [ CLFSFC | École des langues et du leadership des Forces canadiennes | École de leadership des Forces canadiennes | E Lead FC | École des langues des Forces canadiennes Borden | ELFC Borden | École d'éducation physique et de loisirs des Forces canadiennes ]


Task Force Human Resources, Education, Training and Youth | HRTF [Abbr.] | TF-HRETY [Abbr.]

Task Force ressources humaines, éducation, formation et jeunesse | TFRH [Abbr.] | TF-RHEFJ [Abbr.]


Advisory Committee for continuing education and training embracing Force and Eurotecnet

comité consultatif pour l'éducation et la formation continue regroupant Force et Eurotecnet


multinational force [ emergency forces | forces of the United Nations | UN forces | United Nations troops | United Nations Forces(ECLAS) ]

force multinationale [ casques bleus | forces d'urgence | forces de l'ONU | forces des Nations unies ]


ensure suitable braking force of trains | ensure train braking force meets safety requirements | analyse the braking force of trains | test the braking force of trains

tester la force de freinage des trains


air force operational compliance | air force operational performance | air force operations | air force procedures

opérations de l'armée de l'air
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[69] Public expenditure on education as a percentage of GDP, source: Unesco-OECD-Eurostat UOE; Percentage of population, aged 25-64, participation in education and training, source: Labour Force Survey (LFS); Share of the population aged 18-24 with only lower-secondary education and not in education or training, source: Labour Force Survey (LFS).

[70] - Proportion que représentent pour les entreprises les coûts de formation par rapport au total des frais de personnel (source: Enquête sur la formation professionnelle continue - CVTS).


There is considerable potential to help those already in the labour force enter or re-enter higher education, to promote the transition from vocational education and training to higher education, and to improve the recognition of prior learning acquired in non-formal contexts.

De nombreuses possibilités permettraient d'aider les personnes déjà actives à entamer ou reprendre des études supérieures, de favoriser le passage de l'enseignement et la formation professionnels vers l'enseignement supérieur et d'améliorer la reconnaissance de l'expérience acquise dans des contextes non formels.


Through the Socrates and Leonardo da Vinci programmes, measures under the IST (Information Society Technology) programme on education and training [8], and projects funded via the Education Multimedia Task Force, thousands of students, teachers, trainers, businesses and organisations have taken part in projects on the use of information and communication technologies in education.

A travers les programmes Socrates et Leonardo da Vinci, les actions du programme IST (Information Society Technology) [8] sur l'éducation et la formation, et les projets financés au titre de la Task Force Multimédia Educatif, des milliers d'étudiants, d'enseignants et de formateurs, d'entreprises et d'organisations, ont été impliqués dans des projets traitant de l'utilisation des technologies de l'information et de la communication dans l'éducation.


At the same time, we should also focus on the contribution of education to economic development of Europe through up-skilling of the labour force and integrating adult learning plans for economic development and innovation.

Dans le même temps, nous devrions aussi nous concentrer sur la contribution de l'éducation au développement économique de l'Europe en améliorant les qualifications de la main-d'œuvre et en faisant une place à des plans de formation des adultes au service du développement économique et de l'innovation.


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GDP is the guarantee that social force, education and job opportunities are fully taken into account.

Le PIB garantit la pleine prise en considération de la force sociale, de l’enseignement et des opportunités d’emploi.


33. Recalls the goals set out in the Europe 2020 Strategy earlier this year, which emphasise the need for a highly skilled and educated European labour force in order to achieve strong and sustainable growth and reach the employment goals set out in the Strategy; highlights the important role that affordable and accessible VET plays in the process of educating and upskilling the European labour force;

33. rappelle les objectifs définis dans la stratégie Europe 2020 au début de cette année, qui soulignent la nécessité d'une main-d'œuvre bien formée et disposant de qualifications élevées en Europe pour parvenir à une croissance forte et durable et atteindre les objectifs de la stratégie en matière d'emploi; souligne le rôle essentiel d'un système accessible et abordable d'EFP dans l'éducation et l'apprentissage de qualifications par la main-d'œuvre européenne;


66. Emphasises that a highly skilled and educated labour force is one of the driving forces of innovation and constitutes a significant competitive advantage for the Union; stresses that high-quality vocational education and training contribute fundamentally to sustainable development and to the creation of a functioning single market, and should be constantly adapted to the needs and developments in the European labour market through an extensive dialogue among all interested parties;

66. insiste sur le fait qu'une main d'œuvre hautement qualifiée et instruite constitue l'un des ressorts de l'innovation et représente un avantage concurrentiel important pour l'Union; souligne que la bonne qualité de l'enseignement et de la formation professionnels contribuent de façon majeure au développement durable et à la réalisation du marché intérieur unique et qu'il convient de les adapter constamment aux besoins et aux évolutions du marché du travail européen grâce à un vaste dialogue entre toutes les parties prenantes;


66. Emphasises that a highly skilled and educated labour force is one of the driving forces of innovation and constitutes a significant competitive advantage for the Union; stresses that high-quality vocational education and training contribute fundamentally to sustainable development and to the creation of a functioning single market, and should be constantly adapted to the needs and developments in the European labour market through an extensive dialogue among all interested parties;

66. insiste sur le fait qu'une main d'œuvre hautement qualifiée et instruite constitue l'un des ressorts de l'innovation et représente un avantage concurrentiel important pour l'Union; souligne que la bonne qualité de l'enseignement et de la formation professionnels contribuent de façon majeure au développement durable et à la réalisation du marché intérieur unique et qu'il convient de les adapter constamment aux besoins et aux évolutions du marché du travail européen grâce à un vaste dialogue entre toutes les parties prenantes;


33. Recalls the goals set out in the Europe 2020 Strategy earlier this year, which emphasise the need for a highly skilled and educated European labour force in order to achieve strong and sustainable growth and reach the employment goals set out in the Strategy; highlights the important role that affordable and accessible VET plays in the process of educating and upskilling the European labour force;

33. rappelle les objectifs définis dans la stratégie Europe 2020 au début de cette année, qui soulignent la nécessité d'une main-d'œuvre bien formée et disposant de qualifications élevées en Europe pour parvenir à une croissance forte et durable et atteindre les objectifs de la stratégie en matière d'emploi; souligne le rôle essentiel d'un système accessible et abordable d'EFP dans l'éducation et l'apprentissage de qualifications par la main-d'œuvre européenne;


i.e. The share of the population aged 18-24 with only lower secondary education or less and no longer in education or training (EUROSTAT/Labour Force Survey).

C'est-à-dire la proportion de personnes âgées de 18 à 24 ans qui ont seulement le niveau de l'enseignement secondaire inférieur ou un niveau moins élevé et sont sorties du monde de l'éducation ou de la formation (EUROSTAT/Enquête sur les forces de travail).




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'Forces education' ->

Date index: 2022-07-27
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