Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Formal learning
Formal learning model
Formal model
Imitative learning
Learning by observation
Model-directed learning
Model-driven learning
Modeling
Modelling
Non-formal learning
Observational learning
Organisation with a non-formal learning dimension
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Shadowing
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Traduction de «Formal learning model » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


learning by observation [ modeling | observational learning | imitative learning | modelling | shadowing ]

modelage [ apprentissage par observation | apprentissage imitatif ]


model-directed learning [ model-driven learning ]

apprentissage dirigé par un modèle


organisation with a non-formal learning dimension

organisation offrant un apprentissage non formel


non-formal learning

apprentissage non formel | éducation non formelle


formal learning

apprentissage formel | éducation formelle






validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Notes that the prevention of terrorism and countering all types of radicalisation is one of the key priorities within the European Agenda for Security, but regrets that despite the recent reforms Europe is still unable to adequately respond to these new challenges; stresses therefore the need for a multifaceted approach to address the cultural, economic, social and political root causes that foster terrorism; underlines the crucial role of early identification of people at risk of being exposed to radicalisation and emphasises that responsible social and educational institutions should be adequately equipped through training to perform these tasks; highlights the need to make all actors aware of their responsibility to prevent radical ...[+++]

4. fait observer que la prévention du terrorisme et la lutte contre toutes les formes de radicalisation font partie des principales priorités du programme européen en matière de sécurité, mais regrette que, malgré les réformes récentes, l'Europe reste incapable de réagir adéquatement à ces nouveaux défis; insiste, dès lors, sur la nécessité d'une stratégie multidimensionnelle dans la lutte contre les causes culturelles, économiques, sociales et politiques profondes qui favorisent le terrorisme; souligne le rôle primordial de l'identification précoce des personnes susceptibles d'être exposées à la radicalisation, et insiste sur le fait que les institutions sociales et éducatives compétentes doivent se voir doter, par la voie de format ...[+++]


42. Acknowledges that teachers play a major role in the formation of educational identities and have a significant impact on aspects of gendered behaviour in school; recalls that much has still to be done to empower teachers with regard to how they can best promote gender equality; insists, therefore, on the need to ensure comprehensive initial and ongoing equality training for teachers at all levels of formal and informal education, including peer learning and cooperation with external organisations and agencies, in order to build ...[+++]

42. reconnaît que les enseignants jouent un rôle de premier plan dans la construction de l'identité scolaire, et qu'ils ont une influence déterminante sur certains aspects des comportements sexués à l'école; rappelle qu'un effort important reste à faire pour former les enseignants aux moyens de favoriser au mieux l'égalité entre les hommes et les femmes; insiste, par conséquent, sur la nécessité d'assurer aux enseignants, à tous les niveaux de l'enseignement formel et informel, une solide formation initiale et continue, y compris vi ...[+++]


Co-op education is the educational model that combines and alternates formal academic learning in the classroom with practical learning received on the job.

Le modèle d'apprentissage travail-études combine l'enseignement théorique en salle de classe et l'enseignement pratique en cours d'emploi.


The essence of the Bishop's model is to bring together strong students from a range of homes and backgrounds with excellent teachers, and to enable them to learn from each other in a variety of settings, both formal and informal, within the classroom and outside it.

Essentiellement, le modèle d'éducation de l'Université Bishop's consiste à rassembler des étudiants brillants issus de divers milieux et d'excellents professeurs afin qu'ils puissent apprendre les uns des autres dans différents cadres, tant officiels qu'informels, soit en classe ou ailleurs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
40. Highlights the recent success achieved by EUNAVFOR Atalanta – which must continue – in curbing the occurrence of pirate attacks in the western Indian Ocean and in enhancing the credibility of the CSDP; notes that Operation Atalanta is the first ever CSDP naval mission and that it should constitute a model for the further development and implementation of the maritime dimension of the CDSP, taking stock of its successes, its shortcomings and lessons learned; welcomes the positive role taken by the EU with EUNAVFOR Atalanta in the ...[+++]

40. souligne la réussite récente, qui doit s'inscrire dans la durée, obtenue par l'EUNAVFOR Atalanta en termes de réduction du nombre d'attaques de pirates dans l'océan Indien occidental et de renforcement de la crédibilité de la PSDC; note que l'opération Atalanta est la toute première mission navale de la PSDC et qu'elle devrait servir de modèle au développement et à la mise en œuvre futurs de la dimension maritime de la PSDC, en se fondant sur ses réussites, ses manquements et les enseignements qui peuvent en être tirés; salue le rôle positif joué par l'Union avec l'EUNAVFOR Atalanta, dans le cadre du mécanisme SHADE (Shared Awarene ...[+++]


40. Highlights the recent success achieved by EUNAVFOR Atalanta – which must continue – in curbing the occurrence of pirate attacks in the western Indian Ocean and in enhancing the credibility of the CSDP; notes that Operation Atalanta is the first ever CSDP naval mission and that it should constitute a model for the further development and implementation of the maritime dimension of the CDSP, taking stock of its successes, its shortcomings and lessons learned; welcomes the positive role taken by the EU with EUNAVFOR Atalanta in the ...[+++]

40. souligne la réussite récente, qui doit s'inscrire dans la durée, obtenue par l'EUNAVFOR Atalanta en termes de réduction du nombre d'attaques de pirates dans l'océan Indien occidental et de renforcement de la crédibilité de la PSDC; note que l'opération Atalanta est la toute première mission navale de la PSDC et qu'elle devrait servir de modèle au développement et à la mise en œuvre futurs de la dimension maritime de la PSDC, en se fondant sur ses réussites, ses manquements et les enseignements qui peuvent en être tirés; salue le rôle positif joué par l'Union avec l'EUNAVFOR Atalanta, dans le cadre du mécanisme SHADE (Shared Awarene ...[+++]


To promote existing co-operation between the Member States, the Commission and international organisations, especially the Council of Europe, with respect to research, methodology and assessment models concerning non-formal learning,

viii) à favoriser la coopération existant entre les États membres, la Commission et les organisations internationales, en particulier le Conseil de l'Europe, en matière de recherche, de méthodologie et de modèles d'évaluation relatifs à l'éducation et à la formation non formelles,


20. Urges the Commission and the Member States to devise specific measures to encourage relations between formal education, vocational training and lifelong learning, so as to develop integrated training and open up channels of communication between the various educational models;

20. invite la Commission et les États membres à favoriser, par des mesures spécifiques, l'établissement de liens entre l'enseignement réglementé, la formation professionnelle et la formation continue afin d'encourager la formation intégrée et d'établir des passerelles entre les différents systèmes d'enseignement;


w