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Alternate Transportation Fuels Subcommittee
Alternative Transportation Fuels Subcommittee
Alternative fuel
Alternative transportation fuel
CEC
Fossil fuel
Fossil fuels
Fossil transport fuel
Fossil-based fuels
Fossil-fuel power plant boiler operative
Fossil-fuel power plant operations
Fossil-fuel power plant operator
Fossil-fuel power station operations
Fossil-fuel substitute
Fuel substitute
Generator operator
Heat recovery power plant production operator
Natural gas
Operating fossil-fuel power plants
Operations in fossil-fuel power plants
Replacement fuel
Substitute fuel

Translation of "Fossil transport fuel " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


fossil fuel | fossil-based fuels | fossil fuels | natural gas

carburants fossiles | combustibles fossiles


alternative fuel [ replacement fuel | alternative transportation fuel | substitute fuel ]

carburant de remplacement [ carburant de substitution | carburant de rechange | carburant alternatif | combustible de remplacement | combustible de substitution | combustible alternatif ]


Alternative Transportation Fuels Subcommittee [ Alternate Transportation Fuels Subcommittee ]

Sous-comité sur les carburants de remplacement pour véhicules


Canadian Partnership for Alternative Transportation Fuels

Canadian Partnership for Alternative Transportation Fuels


Coordinating European Council for the Development of Performance Tests for Transportation Fuels, Lubricants and Other Fluids | CEC [Abbr.]

Conseil européen de coordination pour le développement des essais de performance des combustibles, lubrifiants et autres fluides utilisés dans les transports


fossil-fuel power station operations | operating fossil-fuel power plants | fossil-fuel power plant operations | operations in fossil-fuel power plants

activités des installations de production d’énergie fossile


fossil-fuel power plant boiler operative | generator operator | fossil-fuel power plant operator | heat recovery power plant production operator

conductrice d'installation de production d'énergie fossile | conducteur d'installation de production d'énergie fossile | conducteur/conductrice d'installation de production d'énergie fossile


fuel substitute | fossil-fuel substitute

combustible de substitution


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
strategic low-carbon transport technologies for all transport modes, including road transport electrification and alternative fuelled aircrafts/vessels/vehicles, and further development of a Commission internal clearing house for collecting and disseminating information on relevant technologies; availability and costs of non-fossil based fuels and energy sources, including impacts of electrified road transport on electricity grids and electricity generation.

des technologies stratégiques à faible intensité de carbone applicables à tous les modes de transport, y compris l'électrification du transport routier et les carburants de substitution pour les aéronefs/navires/véhicules, et la poursuite de la mise en place d'une bourse d'informations interne à la Commission pour la collecte et la diffusion d'informations sur les technologies utiles à cet égard; la disponibilité et le coût des combustibles et des sources d'énergie non fossiles, y compris les incidences d'un transport routier électri ...[+++]


The EU is supporting biofuels with the objectives of reducing greenhouse gas emissions, boosting the decarbonisation of transport fuels, diversifying fuel supply sources and developing long-term replacements for fossil oil.

L'UE favorise les biocarburants avec pour objectifs de réduire les émissions de gaz à effet de serre, de renforcer la décarbonatation des carburants dans les transports, de diversifier les sources d'approvisionnement en carburant et de développer le remplacement à long terme du pétrole fossile.


Research and innovation will provide the means to reduce the Union's dependency on fossil fuels and contribute to meeting its energy and climate change policy targets for 2020 (10 % of transport fuels from renewables and a 20 % reduction of greenhouse gas emissions).

La recherche et l'innovation donneront les moyens de diminuer la dépendance de l'Union vis-à-vis des combustibles fossiles et l'aideront à respecter ses objectifs en matière d'énergie et de changement climatique pour 2020 (10 % des combustibles utilisés dans les transports devront être renouvelables et les émissions de gaz à effet de serre devront être réduites de 20 %).


55. Calls for broad-based pricing of carbon as a globally applicable instrument for managing emissions and the allocation of emissions trading revenues to climate-related investments, as well as revenues from carbon pricing of international transport fuels; calls furthermore for partial use of farming subsidies to guarantee investments for the production and use of renewable energy in farms; highlights the importance of mobilising private sector capital and of unlocking the required investment in low-carbon technologies; calls for an ambitious commitment by governments and public and private financial institutions ...[+++]

55. préconise une tarification large des émissions de CO2 comme instrument d'envergure mondiale pour la gestion des émissions, l'allocation des revenus du système d'échange de quotas d'émission aux investissements favorables à la protection du climat, et les revenus issus de la tarification des émissions de CO2 des carburants utilisés dans le transport international; recommande en outre l'utilisation partielle de subventions agricoles afin de garantir les investissements pour la production et l'utilisation des énergies renouvelables sur les exploitations agricoles; souligne l'importance de la mobilisation du capital du secteur privé et ...[+++]


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57. Calls for broad-based pricing of carbon as a globally applicable instrument for managing emissions and the allocation of emissions trading revenues to climate-related investments, as well as revenues from carbon pricing of international transport fuels; calls furthermore for partial use of farming subsidies to guarantee investments for the production and use of renewable energy in farms; highlights the importance of mobilising private sector capital and of unlocking the required investment in low-carbon technologies; calls for an ambitious commitment by governments and public and private financial institutions ...[+++]

57. préconise une tarification large des émissions de CO2 comme instrument d'envergure mondiale pour la gestion des émissions, l'allocation des revenus du système d'échange de quotas d'émission aux investissements favorables à la protection du climat, et les revenus issus de la tarification des émissions de CO2 des carburants utilisés dans le transport international; recommande en outre l'utilisation partielle de subventions agricoles afin de garantir les investissements pour la production et l'utilisation des énergies renouvelables sur les exploitations agricoles; souligne l'importance de la mobilisation du capital du secteur privé et ...[+++]


(a)strategic low-carbon transport technologies for all transport modes, including road transport electrification and alternative fuelled aircrafts/vessels/vehicles, and further development of a Commission internal clearing house for collecting and disseminating information on relevant technologies; availability and costs of non-fossil based fuels and energy sources, including impacts of electrified road transport on electricity grids and electricity generation.

a)des technologies stratégiques à faible intensité de carbone applicables à tous les modes de transport, y compris l'électrification du transport routier et les carburants de substitution pour les aéronefs/navires/véhicules, et la poursuite de la mise en place d'une bourse d'informations interne à la Commission pour la collecte et la diffusion d'informations sur les technologies utiles à cet égard; la disponibilité et le coût des combustibles et des sources d'énergie non fossiles, y compris les incidences d'un transport routier élect ...[+++]


Strategic low-carbon transport technologies for all transport modes, including road transport electrification and alternative fuelled aircrafts/vessels/vehicles, and further development of a Commission internal clearing house for collecting and disseminating information on relevant technologies; availability and costs of non-fossil based fuels and energy sources, including impacts of electrified road transport on electricity grids and electricity generation.

des technologies stratégiques à faible intensité de carbone applicables à tous les modes de transport, y compris l'électrification du transport routier et les carburants de substitution pour les aéronefs/navires/véhicules, et la poursuite de la mise en place d'une bourse d'informations interne à la Commission pour la collecte et la diffusion d'informations sur les technologies utiles à cet égard; la disponibilité et le coût des combustibles et des sources d'énergie non fossiles, y compris les incidences d'un transport routier électri ...[+++]


Research and innovation will provide the means to reduce the Union's dependency on fossil fuels and contribute to meeting its energy and climate change policy targets for 2020 (10 % of transport fuels from renewables and a 20 % reduction of greenhouse gases emissions).

La recherche et l'innovation donneront les moyens de diminuer la dépendance de l'Union vis-à-vis des combustibles fossiles et l'aideront à respecter ses objectifs en matière d'énergie et de changement climatique fixés pour 2020 (10 % des combustibles utilisés dans les transports devront être renouvelables et les émissions de gaz à effet de serre devront être réduites de 20 %).


7. Points out that 94 % of transport – mainly in the road, air and shipping sectors – is dependent on fossil fuel and that there is therefore an urgent need for measures to accelerate progress towards early achievement of the White Paper targets by 2030, with reference to renewable fuels, electricity and low-carbon alternatives; is of the opinion that improving the energy efficiency of transport should be one of the top priorities of European transport policy; stresses the need to strongly d ...[+++]

7. souligne que 94 % des transports – essentiellement les secteurs routier, aérien et maritime – sont tributaires de carburants fossiles et qu'il est donc urgent de mettre en place des mesures visant à accélérer les avancées permettant d'atteindre rapidement, d'ici 2030, les objectifs du Livre blanc concernant les carburants renouvelables, l'électricité et les solutions de substitution à faibles émissions de CO2; est d'avis que l'amélioration de l'efficacité énergétique des transports devrait être l'une des premières priorités de la ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0028 - EN - Directive 2009/28/EC of the European Parliament and of the Council of 23 April 2009 on the promotion of the use of energy from renewable sources and amending and subsequently repealing Directives 2001/77/EC and 2003/30/EC (Text with EEA relevance) - DIRECTIVE 2009/28/EC OF THE EUROPEAN PARLIAMENT AND OF THE COUNCIL // of 23 April 2009 // on the promotion of the use of energy from renewable sources and amending and subsequently repealing Directives 2001/77/EC and 2003/30/EC // National overall targets for the share of energy from renewable sources in gross final consumption of energy in 2020 - ( // Normalisation rule for accounting for electricity generated from hydropo ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0028 - EN - Directive 2009/28/CE du Parlement européen et du Conseil du 23 avril 2009 relative à la promotion de l’utilisation de l’énergie produite à partir de sources renouvelables et modifiant puis abrogeant les directives 2001/77/CE et 2003/30/CE (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - DIRECTIVE 2009/28/CE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 23 avril 2009 // relative à la promotion de l’utilisation de l’énergie produite à partir de sources renouvelables et modifiant puis abrogeant les directives 2001/77/CE et 2003/30/CE // Objectifs globaux des États membres concernant la part d’énergie produite à partir de sources renouvelables dans la consommation d’énergie finale ...[+++]


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