Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Association of Parents of Children with Disabilities
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Foundation for Children With Learning Disabilities
LDAC
LDAQ
Learning Disabilities Association of Canada
Learning Disabilities Association of Quebec
NCLD
National Center for Learning Disabilities
With learning disabilities

Traduction de «Foundation for Children With Learning Disabilities » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
National Center for Learning Disabilities [ NCLD | Foundation for Children With Learning Disabilities ]

National Center for Learning Disabilities [ NCLD | Foundation for Children With Learning Disabilities ]


Learning Disabilities Association of Canada [ LDAC | Canadian Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Canadian Association for Children with Learning Disabilities ]

Troubles d'Apprentissage - Association canadienne [ TAAC | Association canadienne pour les enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association canadienne pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


Learning Disabilities Association of Quebec [ LDAQ | Quebec Association for Children and Adults with Learning Disabilities | Quebec Association for Children with Learning Disabilities ]

Association québécoise des troubles d'apprentissage [ AQETA | Association québécoise pour enfants et adultes ayant des troubles d'apprentissage | Association québécoise pour les enfants ayant des troubles d'apprentissage ]


A rare genetic hematologic disorder characterized by progressive trilineage bone marrow failure (with hypocellularity), developmental delay with learning disabilities and microcephaly. Mild facial dysmorphism and hypotonia have also been reported. Th

syndrome de pancytopénie-retard de développement


A multiple malformation syndrome with characteristics of Hirschprung megacolon and microcephaly, hypertelorism, submucous cleft palate, short stature and learning disability. It has been described in about 10 patients, boys and girls. Some of the rep

syndrome de Goldberg-Shprintzen avec mégacôlon




Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Association of Parents of Children with Disabilities

Association de parents d'enfants handicapés
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
As a member of the Learning Disabilities Association of Kitchener, I would like to thank it for the good work it does, the Saturday morning clubs it runs and the summer camps my son went to which foster self-confidence through skills development, the parenting courses, the annual conference which arms parents with coping strategies and teach both them and their children with lear ...[+++]

En tant que membre de l'association des troubles d'apprentissage de Kitchener, je voudrais remercier ces gens pour l'excellent travail qu'ils accomplissent, pour leurs rencontres du samedi matin et pour les camps d'été où mon fils a été et où on aide les enfants à croire en eux-mêmes en stimulant leurs habiletés. Je les remercie aussi pour les cours sur le rôle parental et pour la conférence annuelle, où l'on suggère des stratégies aux parents et on leur montre, à eux et aux enfants qui ont des troubles d'apprentissage, comment plaide ...[+++]


We urge you to demonstrate the same leadership and vision you have during the past few years by: ensuring that all teachers receive training on children with special needs before graduating from teacher preparation programs; making it mandatory that every Canadian child who falls behind by one year receives an assessment by a psychologist or educational psychologist; providing young offenders who have learning disabilities with t ...[+++]

Nous vous exhortons à faire preuve du même leadership et de la même ouverture qu'au cours des dernières années en faisant en sorte que tous les futurs enseignants reçoivent, avant la fin de leurs études pédagogiques, la formation voulue pour pouvoir s'occuper des enfants qui ont des besoins spéciaux; en rendant obligatoire l'évaluation par un psychologue ou un psychopédagogue de tout enfant qui accuse un retard d'un an dans son cheminement scolaire; en offrant aux jeunes contrevenants qui ont des troubles d'apprentissage des programmes ciblés et le soutien dont ils ont besoin pour ...[+++]


Currently, according to the 2006 participation and activity limitation survey of Statistics Canada, PALS, learning disabilities underwent a large increase between 2001 and 2006, not only for children but for adults with learning disabilities as well.

D'après l'EPLA de 2006 de Statistique Canada, soit l'Enquête sur la participation et les limitations d'activités, les troubles d'apprentissage ont très nettement augmenté entre 2001 et 2006, non seulement dans le cas des enfants, mais aussi dans celui des adultes.


Children’s early learning lays the foundation for successful lifelong learning, which is central to the achievement of the Europe 2020 targets, which seek to create a knowledge-based society, raise employment, lower school drop out rates and reduce poverty. However, these objectives cannot be achieved unless all children are given an adequate start in life.

L’apprentissage au cours de la petite enfance constitue, pour les enfants, le fondement de la réussite de leur apprentissage tout au long de la vie, qui joue un rôle central dans la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020, qui visent à la création d’une société ouverte à tous, une hausse de l’emploi, une baisse des taux d’abandon scolaire et la lutte contre la pauvreté.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
A. whereas children's early learning lays the foundation for successful lifelong learning, which is central to the achievement of the Europe 2020 targets,

A. considérant que l'apprentissage au cours de la petite enfance constitue, pour les enfants, le fondement de la réussite de leur apprentissage tout au long de la vie, qui joue un rôle central dans la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020,


A. whereas children’s early learning lays the foundation for successful lifelong learning, which is central to the achievement of the Europe 2020 targets,

A. considérant que l'apprentissage au cours de la petite enfance constitue, pour les enfants, le fondement de la réussite de leur apprentissage tout au long de la vie, qui joue un rôle central dans la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020,


A. whereas children's early learning lays the foundation for successful lifelong learning, which is central to the achievement of the Europe 2020 targets,

A. considérant que l'apprentissage au cours de la petite enfance constitue, pour les enfants, le fondement de la réussite de leur apprentissage tout au long de la vie, qui joue un rôle central dans la réalisation des objectifs de la stratégie Europe 2020,


At a conference on the subject of learning disabilities entitled " Putting a Canadian Face on Learning Disabilities," hosted by the Learning Disabilities Association of New Brunswick, on April 13, 2007, Dr. Lex Wilson, Director of the Learning Disabilities Institute at Mount Allison University, added to this picture by telling his audience that as many as 50 per cent of children and youth with learning disabilities al ...[+++]

Lors d'une conférence sur les difficultés d'apprentissage intitulée « Putting a Canadian Face on Learning Disabilities », organisée par l'Association des troubles d'apprentissage du Nouveau-Brunswick, le 13 avril 2007, le Dr Lex Wilson, directeur de l'Institut des difficultés d'apprentissage de l'Université Mount Allison, a complété ce tableau en disant à l'auditoire que 50 p. 100 des enfants et des jeunes atteints de difficultés d'apprentissage souffrent également de dépression.


36. Encourages the Member States to publicise best practice as regards remedying learning disabilities (e.g. supplying schools with computers for dyslexic children) and assistance to be provided for disabled children;

36. encourage les États membres à diffuser les meilleures pratiques en ce qui concerne la remédiation des troubles de l'apprentissage (fourniture d'ordinateurs à l'école pour les enfants dyslexiques, par exemple) et les aides à apporter aux enfants handicapés;


According to Dr. Williams, addressing the needs of all children requires a meaningful response to individuals and groups whose needs are not being adequately met: children with learning disabilities, children with special interests and talents, and children who are socially and economically disadvantaged.

Selon M. Williams, si l'on veut répondre aux besoins de tous les enfants, il faut prendre des mesures concrètes pour servir les personnes et les groupes dont les besoins ne sont pas adéquatement satisfaits, c'est-à-dire les enfants ayant des difficultés d'apprentissage, les enfants qui ont des intérêts et des talents particuliers et les enfants défavorisés sur le plan socio-économique.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Foundation for Children With Learning Disabilities' ->

Date index: 2023-10-10
w