Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply cargo transport operations regulation
Apply cargo transport operations regulations
Apply regulations on cargo transport operations
Buffer Stock Committee
Committee on Buffer Stock Operations
Dispatcher of freight
Freight dispatching officer
Freight dispatching operator
Freight elevator operator
Freight service operating expenses
Freight stock operating
Freight transport dispatcher
Manage freight forwarding operations
Organise shipment routing
Oversee shipment routing
ROSCO
Rolling stock leasing company
Rolling stock operating company
Stock operations
Supervise shipping routing

Traduction de «Freight stock operating » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
freight stock operating

service des wagons de marchandises


dispatcher of freight | freight dispatching officer | freight dispatching operator | freight transport dispatcher

dispatcheuse transport de marchandises | dispatcheur transport de marchandises | dispatcheur transport de marchandises/dispatcheuse transport de marchandises


apply cargo transport operations regulation | practice freight transport operations in accordance with codes | apply cargo transport operations regulations | apply regulations on cargo transport operations

appliquer la règlementation relative à des opérations de transport de marchandises


Buffer Stock Committee | Committee on Buffer Stock Operations

comité des opérations du stock régulateur


manage freight forwarding operations | supervise shipping routing | organise shipment routing | oversee shipment routing

surveiller l'acheminement d’expéditions


freight service operating expenses

charges d'exploitation du service marchandises


Committee on Buffer Stock Operations

Comité des opérations du stock régulateur




rolling stock leasing company | rolling stock operating company | ROSCO

société de matériel ferroviaire | SMF


freight elevator operator

opérateur de monte-charge [ opératrice de monte-charge ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(23) In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, trackside control-command and signalling, on-board control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

(23) Compte tenu de l'étendue et de la complexité du système ferroviaire, il s'est révélé nécessaire, pour des raisons pratiques, de le décomposer en sous-systèmes, comme suit: infrastructures, contrôle-commande et signalisation au sol , contrôle-commande et signalisation à bord, énergie, matériel roulant, exploitation et gestion du trafic, entretien et applications télématiques au service des voyageurs et au service du fret.


As the rolling stock (mainly freight wagons) operated on this network in shared use with third countries is registered in a data base kept in Moscow by a company subject to private law, different authorisation procedures shall be foreseen for these wagons.

Étant donné que le matériel roulant (principalement les wagons de fret) utilisé sur ce réseau en partage avec des pays tiers est enregistré dans une base de données conservée à Moscou par une entreprise de droit privé, des procédures d'autorisation différentes seront prévues pour ces wagons.


(23) In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, trackside control-command and signalling, on-board control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

(23) Compte tenu de l'étendue et de la complexité du système ferroviaire, il s'est révélé nécessaire, pour des raisons pratiques, de le décomposer en sous-systèmes, comme suit: infrastructures, contrôle-commande et signalisation au sol , contrôle-commande et signalisation à bord, énergie, matériel roulant, exploitation et gestion du trafic, entretien et applications télématiques au service des voyageurs et au service du fret.


(Return tabled) Question No. 130 Mr. Francis Scarpaleggia: With regard to rail safety in Canada: (a) for the period of 2006-2012, which railways were permitted to operate with a single operator; (b) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on main lines with or without an idling locomotive(s); (c) for the period of 2006-2012, which railways had permission to leave trains unattended for limited periods of time on side lines with or without an idling locomotive(s); (d) with regard to the railways in (b) and (c), under what specific conditions could the trains be le ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 130 M. Francis Scarpaleggia: En ce qui concerne la sécurité ferroviaire au Canada: a) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer ont été autorisés à fonctionner avec un seul exploitant; b) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes principales, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; c) pour la période 2006-2012, quels chemins de fer avaient la permission de laisser les trains sans surveillance pour des périodes limitées sur les lignes secondaires, avec ou sans locomotive fonctionnant au ralenti; d) en ce qui concerne les chemins de fer en b) et en c), dans quelles conditions les t ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In view of the extent and complexity of the rail system, it has proved necessary, for practical reasons, to break it down into the following subsystems: infrastructure, control-command and signalling, energy, rolling stock, operation and traffic management, maintenance and telematics applications for passenger and freight services.

Compte tenu de l'étendue et de la complexité du système ferroviaire, il s'est révélé nécessaire, pour des raisons pratiques, de le décomposer en sous-systèmes, comme suit: infrastructures, systèmes de contrôle-commande et de signalisation, énergie, matériel roulant, exploitation et gestion du trafic, entretien et applications télématiques au service des passagers et au service du fret.


Elaborated by AEIF, they concern Noise problems deriving from rolling stock and infrastructure, Telematics applications for freight services, Control command and signalling, Rolling stock – freight wagons and Traffic operation and management.

Élaborées par l'AEIF, elles concernent les nuisances sonores liées au matériel roulant et à l'infrastructure, les applications télématiques au service du fret, le contrôle-commande et la signalisation, le matériel roulant - wagons pour le fret ainsi que l'exploitation et la gestion du trafic.


the first group of TSIs shall cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure. As regards rolling stock, that intended for international use shall be developed first.

le premier groupe de STI vise le contrôle-commande et la signalisation; les applications télématiques au service du fret; l'exploitation et la gestion du trafic (y compris les qualifications du personnel pour les services transfrontaliers dans le respect des critères définis aux annexes II et III); les wagons pour le fret; les nuisances sonores liées au matériel roulant et à l'infrastructure; en ce qui concerne le matériel roulant, celui destiné à un usage international sera mis au point en premier lieu.


The new Directive focuses on establishing common standards for signalling and control systems, telematic systems for freight services, the operation and management of rolling stock intended for international freight, and staff qualifications.

La nouvelle directive porte sur la recherche de normes communes en matière de systèmes de signalisation et de commande, d'applications télématiques dédiées au fret, d'exploitation et de gestion du trafic de matériel roulant destiné au fret international et de qualification du personnel.


the first group of TSIs shall cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure. As regards rolling stock, that intended for international use shall be developed first;

le premier groupe de STI vise le contrôle-commande et la signalisation; les applications télématiques au service du fret; l'exploitation et la gestion du trafic (y compris les qualifications du personnel pour les services transfrontaliers dans le respect des critères définis aux annexes II et III); les wagons pour le fret; les nuisances sonores liées au matériel roulant et à l'infrastructure; en ce qui concerne le matériel roulant, celui destiné à un usage international sera mis au point en premier lieu;


the first group of TSIs will cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure.

le premier groupe de STI vise le contrôle-commande et la signalisation; les applications télématiques au service du fret; l'exploitation et gestion du trafic (y compris les qualifications du personnel pour les services transfrontaliers dans le respect des critères définis aux annexes II et III); les wagons pour le fret; les nuisances sonores liées au matériel roulant et à l'infrastructure.


w