Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Dynamic fuel leak
Fluoroscopic leak detection
Fluoroscopic leak test
Fuel leak
Fuel leak piper
Fuel leak test
Fuel leak-off tube
Fuel leakage
Fuel oil return line
Fuel return line
Helium leak detection
Helium leak test
Leak off tube
Leak test
Leak-off pipe
Negative Pressure Leak Test
Overflow pipe
Return pipe
Return tube
Tightness test

Traduction de «Fuel leak test » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


fuel oil return line [ fuel return line | fuel leak-off tube | leak off tube ]

canalisation de retour de carburant


fuel leak piper | leak-off pipe | overflow pipe | return pipe | return tube

conduite de décharge | conduite de retour


fluoroscopic leak detection | fluoroscopic leak test

essai d'étanchéité avec liquide fluorescent


helium leak detection | helium leak test

test de fuite à l'hélium




Negative Pressure Leak Test

Essai d'étanchéité par dépression


tightness test | leak test

essai d'étanchéité | épreuve d'étanchéité




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The test setup including the fuel tank shall then be placed in an ambient temperature of for 60 minutes, after which the fuel tank shall not display any permanent deformation or leaks and shall be in fully usable condition.

Le montage d’essai comportant le réservoir est ensuite entreposé à une température ambiante de pendant 60 minutes, après lesquelles le réservoir ne doit pas montrer de déformation permanente ou de fuites et doit toujours être pleinement apte à l’emploi.


The fuel tank shall not crack or leak during the test, but may remain permanently deformed.

Pendant l’essai, aucune déchirure du réservoir ni fuite ne doit se produire, des déformations permanentes étant cependant admises.


Fuel tanks shall pass the leak-tightness tests carried out with an internal pressure equal to twice the relative service pressure (design pressure) or an overpressure of 30 kPa, whichever is higher, as described in points 2.2 to 2.2.1.

Les réservoirs de carburant doivent satisfaire aux essais d’étanchéité avec une pression interne égale à deux fois la pression de service relative (pression de calcul) ou une surpression de 30 kPa, la valeur retenue étant la plus élevée, selon la description des points 2.2 à 2.2.1.


Having regard to Directive 2000/30/EC on the technical roadside inspection of the roadworthiness of commercial vehicles circulating in the Community and its amending Directive 2003/26/EC , and in light of recent tests carried out by the UK's Vehicle and Operator Services Agency (VOSA - the UK Agency responsible for ensuring the compliance of operators and drivers with road traffic legislation), the results of which were published on the VOSA website dated 16 July 2007, and which found that 33 out of 56 vehicles tested had multiple offences including defective tyres, leaking fuel ...[+++]

En ce qui concerne la directive 2000/30/CE [http ...]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Having regard to Directive 2000/30/EC on the technical roadside inspection of the roadworthiness of commercial vehicles circulating in the Community and its amending Directive 2003/26/EC , and in light of recent tests carried out by the UK's Vehicle and Operator Services Agency (VOSA - the UK Agency responsible for ensuring the compliance of operators and drivers with road traffic legislation), the results of which were published on the VOSA website dated 16 July 2007, and which found that 33 out of 56 vehicles tested had multiple offences including defective tyres, leaking fuel ...[+++]

En ce qui concerne la directive 2000/30/CE [http ...]


Having regard to Directive 2000/30/EC on the technical roadside inspection of the roadworthiness of commercial vehicles circulating in the Community and its amending Directive 2003/26/EC, and in light of recent tests carried out by the UK's Vehicle and Operator Services Agency (VOSA - the UK Agency responsible for ensuring the compliance of operators and drivers with road traffic legislation), the results of which were published on the VOSA website dated 16 July 2007, and which found that 33 out of 56 vehicles tested had multiple offences including defective tyres, leaking fuel ...[+++]

En ce qui concerne la directive 2000/30/CE relative au contrôle technique routier des véhicules utilitaires circulant dans la Communauté, modifiée par la directive 2003/26/CE, et au vu des contrôles récents effectués au Royaume-Uni par la Vehicle and Operator Services Agency (VOSA − agence britannique chargée d’assurer le respect, par les transporteurs et les conducteurs, des dispositions du code de la route) dont les résultats, publiés sur le site Internet de la VOSA en date du 16 juillet 2007, révèlent que 33 des 56 véhicules contrôlés accumulaient plusieurs infractions, notamment pneumatiques défectueux, fuite au réservoir à carburant, absence d'amortisseur ...[+++]


The FRIENDCOPTER project aims to provide engine and cabin noise reduction, low-noise flight procedures, noise-absorbing engine inlets, methods to identify cabin noise leaks, control technology to reduce rotor noise, vibration and fuel consumption and a model rotor for testing in a wind tunnel at Mach speed.

Le projet FRIENDCOPTER vise à réduire le bruit des moteurs et le bruit dans l'habitacle, à définir des procédures de vol réduisant les émissions sonores, à élaborer des entrées d'air de moteur absorbant le bruit, à mettre au point des méthodes pour détecter les intrusions de bruit dans l'habitacle, à mettre au point une technologie de commande visant à réduire le bruit des rotors, les vibrations et la consommation de carburant, et à mettre au point un modèle de rotor aux fins d'essais en soufflerie à vitesse supersonique.


The fuel tank, filled to 50 % of its rated capacity with water at 293 K ± 2 K, must not display plastic deformation or leaks after storage for one hour at an ambient temperature of 343 K ± 2 K. After the test, the tank must always be fully usable.

Le réservoir à carburant, rempli à 50 % de sa capacité nominale avec de l'eau à 293 K ± 2 K, ne doit pas montrer de déformation permanente ou de fuites après avoir été entreposé pendant 1 heure à une température ambiante de 343 K ± 2 K. Après l'essai, le réservoir doit toujours être pleinement apte à l'emploi.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Fuel leak test' ->

Date index: 2024-05-02
w