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Translation of "Furnish office equipment " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
furnish office equipment | set up equipment for offices | set up office equipment | supply office equipment

configurer du matériel de bureau


instructing clients on the usage of office equipment | train clients on the usage of office equipment | instruct clients on the usage of office equipment | instruct office equipment usage to clients

donner des consignes à des clients sur l’utilisation d’équipements de bureau


sell equipment for offices | selling office equipment | put office equipment up for sale | sell office equipment

vendre du matériel de bureau


office supplies [ Office equipment(ECLAS) ]

fourniture de bureau


electronic office equipment | office equipment

matériel bureautique


model point-of-sale furnishing | pilot equipment

aménagement type du point de vente


office equipment [ calculator | dictating machine | photocopier | typewriter | word processor ]

machine de bureau [ dictaphone | machine à calculer | machine à dicter | machine à écrire | machine à traitement de texte | photocopieur ]


office equipment including data processing equipment

matériel de bureau et matériel informatique


Furniture and Furnishings Officer

Agent de meubles et de fournitures


office equipment and mail services equipment

matériel de bureau - matériel pour le service du courrier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Construction and/or acquisition of machinery and equipment is a category that includes expenses for machinery, equipment, office furniture, furnishings, EDP, and electronic or other office equipment, microfilming, et cetera.

La construction et/ou acquisition de machines et d'outillage englobent les dépenses pour les machines, équipement, mobiliers de bureau, autres meubles, l'informatique et le matériel électronique ou autres matériels de bureau, le microfilmage, etc.


This budget also pays expenses incurred in establishing and operating a constituency office, including staff remuneration, office rent and utilities, and office furnishings, supplies and equipment.

Ce budget doit ainsi couvrir les dépenses liées aux bureaux de circonscription et notamment la rémunération du personnel, le loyer et les services publics, l’ameublement, les fournitures et le matériel de bureau .


73. Calls on the Commission and the Member States to improve the organisation of customs procedures at the EU's external borders, to create better conditions for legal business activity, international trade and swift movement of persons and goods, to overhaul the infrastructure at customs offices at the EU's external borders, taking account of the implementing provisions of the Community Customs Code, to furnish customs offices with modern monitoring equipment and to en ...[+++]

73. invite la Commission et les États membres à améliorer l'organisation des procédures douanières aux frontières extérieures de l'Union, à créer les conditions plus favorables au commerce légitime, au commerce international et à la circulation rapide des personnes et des marchandises, à restructurer l'infrastructure des postes douaniers aux frontières extérieures de l'Union, en tenant compte des dispositions d'exécution du code des douanes communautaire, à fournir aux postes de douanes des équipements modernes de contrôle et à assurer l'utilisation effec ...[+++]


73. Calls on the Commission and the Member States to improve the organisation of customs procedures at the EU’s external borders, to create better conditions for legal business activity, international trade and swift movement of persons and goods, to overhaul the infrastructure at customs offices at the EU’s external borders, taking account of the implementing provisions of the Community Customs Code, to furnish customs offices with modern monitoring equipment and to en ...[+++]

73. invite la Commission et les États membres à améliorer l'organisation des procédures douanières aux frontières extérieures de l'Union, à créer les conditions plus favorables au commerce légitime, au commerce international et à la circulation rapide des personnes et des marchandises, à restructurer l'infrastructure des postes douaniers aux frontières extérieures de l'Union, en tenant compte des dispositions d'exécution du code des douanes communautaire, à fournir aux postes de douanes des équipements modernes de contrôle et à assurer l'utilisation effec ...[+++]


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47. Notes that the detailed analysis of the costs of Parliament's three places of work was sent to the European Convention on 16 October 2002; notes that the annual cost of maintaining the three places of work is estimated at EUR 169 million, including EUR 120 million for the infrastructure (EUR 60 million rent of 300 000 square meter meeting rooms, offices and technical areas, EUR 18 million ancillary costs (water, gas, electricity, insurance, maintenance of technical installations, security) EUR 42 million for technical equipment, fitting-out and furnishing of premis ...[+++]

47. prend acte du fait que l'étude circonstanciée des coûts liés aux trois lieux de travail du Parlement a été transmise le 16 octobre 2002 à la Convention européenne; constate que le coût annuel du maintien des trois lieux de travail est estimé à 169 millions d'euros, dont 120 millions pour les infrastructures (60 millions d'euros de loyers pour 300 000 m2 de salles de réunion, bureaux et locaux techniques, 18 millions d'euros de frais annexes - eau, gaz, électricité, assurances, entretien des installations techniques, frais de sécurité -, 42 millions d'euros pour les équipements ...[+++]


46. Notes that the detailed analysis of the costs of Parliament’s three places of work was sent to the Convention on the Future of Europe on 16 October 2002; notes that the annual cost of maintaining the three places of work is estimated at €169 million, including €120 million for the infrastructure ( €60 million rent of 300.000 square meter meeting rooms, offices and technical areas, €18 million ancillary costs (water, gas, electricity, insurance, maintenance of technical installations, security) €42 million for technical equipment, fitting-out and furnishing of premis ...[+++]

46. prend acte du fait que l'étude circonstanciée des coûts liés aux trois lieux de travail du Parlement a été transmise le 16 octobre 2002 à la Convention sur l'avenir de l'Europe; constate que le coût annuel du maintien des trois lieux de travail est estimé à 169 millions d'euros, dont 120 millions pour les infrastructures (60 millions d'euros de loyers pour 300 000 m2 de salles de réunion, bureaux et locaux techniques, 18 millions d'euros de frais annexes - eau, gaz, électricité, assurances, entretien des installations techniques, frais de sécurité -, 42 millions d'euros pour les équipements ...[+++]


As regards the furnishing of our offices, our Quaestors – may I greet the ones here today – held a meeting on Wednesday and decided that all the offices will be equipped with file cabinets on castors with three lockable drawers.

En ce qui concerne l’ameublement de ces bureaux, nos questeurs - et je salue ceux qui sont ici - se sont réunis mercredi et ont décidé que tous les bureaux seront équipés de caissons sur roulettes avec trois tiroirs fermant à clé.


The minister of furnishings and oceans, not to be outdone, has spent millions of dollars on new equipment for his department and tens of thousands of dollars for his own office.

Le ministre des pertes et des océans, pour ne pas être en reste, a dépensé des millions de dollars pour l'achat de nouveaux équipements destinés à son ministère et des dizaines de milliers de dollars pour son propre bureau.


Mr. John Duncan (North Island-Powell River, Ref) moved: That, in the opinion of this House, 1) during an election period but before the date of the election, every Member of Parliament should be required to certify the location and presence of their furnishings, supplies and equipment: (a) in the constituency office, which list should be attested to by the Deputy Returning Officer, and (b) in the House of Commons office, which list should be attested to by House of Commons staff; 2) after an election, the smooth storage and/or transf ...[+++]

M. John Duncan (North Island-Powell River, Réf) propose: Que, de l'avis de la Chambre, 1) pendant une période électorale, mais avant la date des élections, chaque député devrait être obligé de certifier quels meubles, fournitures et pièces d'équipement se trouvent: a) dans son bureau de circonscription, la liste devant alors être attestée par le scrutateur, et b) dans son bureau de la Chambre des communes, la liste devrait alors être attestée par le personnel de la Chambre des communes; 2) après une élection, l'entreposage et/ou le transfert des meubles, fournitures et pièces d'équipement au nouveau député devrait être organisé: a) dans ...[+++]


By unanimous consent, it was ordered, That the question of furnishings, supplies and equipment found in the constituency and House of Commons offices of every Member be referred to the Standing Committee on Procedure and House Affairs for consideration.

Du consentement unanime, il est ordonné Que la question des meubles, fournitures et pièces d'équipement qui se trouvent dans le bureau de circonscription et le bureau de la Chambre des communes de chaque député soit renvoyée pour étude au Comité permanent de la procédure et des affaires de la Chambre.


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