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Accrual bond
B3ZS
Binary 3-zero substitution
Binary three-zero substitution
Bipolar 3-zero substitution
Bipolar three-zero substitution
Bipolar with 3-zero substitution
Bipolar with three-zero substitution
Capital appreciation bond
Cultivation under glass
Day zero attack
Day zero threat
Fast growing species
Free growing
Free-to-grow
Growing crops in glasshouses
Growing under glass
Growing zero
Open growing
Quick-growing species
Rapid growing species
Saturation line
Soil-bound horticulture
Vegetation zero
Void of vegetation
Zero
Zero air voids curve
Zero air-voids curve
Zero air-voids line
Zero coupon bond
Zero of vegetation
Zero-air-voids curve
Zero-air-voids line
Zero-bond
Zero-coupon bond
Zero-day attack
Zero-day threat
Zero-energy building design
Zero-energy building plan
Zero-energy building project
Zero-energy building proposal
Zero-hour attack
Zero-hour threat
Zero-rated note
Zero-speed zero-altitude ejection seat
Zero-voids curve
Zero-zero ejection seat

Translation of "Growing zero " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
zero of vegetation [ vegetation zero | growing zero | void of vegetation ]

zéro de végétation [ zéro biologique ]


free growing | free-to-grow | open growing

croissance libre | croissance non concurrentielle


fast growing species | quick-growing species | rapid growing species

espèce à croissance rapide


zero-day attack [ zero-day threat | zero-hour attack | zero-hour threat | day zero attack | day zero threat ]

attaque du jour zéro [ menace du jour zéro ]


bipolar with three-zero substitution | B3ZS | bipolar with 3-zero substitution | bipolar three-zero substitution | bipolar 3-zero substitution | binary three-zero substitution | binary 3-zero substitution

codage bipolaire à substitution de trois zéros | codage bipolaire à substitution de 3 zéros | codage B3ZS | code bipolaire à substitution de trois zéros | code bipolaire à substitution de 3 zéros | code B3ZS


zero air voids curve [ zero-air-voids curve | zero air-voids curve | zero-air-voids line | zero air-voids line | zero-voids curve | saturation line ]

courbe de saturation [ hyperbole équilatère zéro de vides d'air | hyperbole zéro de vides d'air | hyperbole zéro vides d'air | hyperbole de saturation ]


zero-coupon bond | zero coupon bond | zero-bond | zero-rated note | accrual bond | capital appreciation bond | zero

obligation coupon zéro | obligation à coupon zéro | obligation zéro coupon | zéro-coupon | zéro coupon


zero-energy building plan | zero-energy building proposal | zero-energy building design | zero-energy building project

conception de bâtiments à consommation énergétique nulle | conception de bâtiments zéro énergie


zero-zero ejection seat | zero-speed zero-altitude ejection seat

siège éjectable zéro-zéro


cultivation under glass | growing crops in glasshouses | growing under glass | soil-bound horticulture

culture en serre | horticulture liée au sol
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
All EU Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to ensure a budgetary effort of 0.25 % of GDP when their economies grow above the potential, and a fiscal adjustment of zero would be temporarily allowed when their economies grow below the potential.

Tous les États membres de l’UE ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB seraient tenus de fournir un effort budgétaire de 0,25 % du PIB si leur croissance économique est supérieure au potentiel, et un ajustement budgétaire nul serait temporairement autorisé si elle est inférieure.


There is a growing recognition that, in this new economic and demographic context, the existing "zero" immigration policies which have dominated thinking over the past 30 years are no longer appropriate.

Dans le nouveau contexte économique et démographique actuel, il est de plus en plus souvent admis que les politiques existantes "d'immigration zéro", qui ont prévalu au cours de ces trente dernières années, ne sont plus adaptées.


Relevant European transport policy goals aim to optimise performance and efficiency in the face of growing demands for mobility, to make Europe the safest region for aviation, railways and waterborne transport and to move towards the target of zero fatalities in road transport by 2050 and of halving the road casualties by 2020.

Les objectifs de la politique européenne des transports en la matière sont d'optimiser les performances et l'efficacité face à une augmentation de la demande de mobilité, afin de faire de l'Europe la région la plus sûre en matière de transport aérien, ferroviaire et par voie d'eau et de se rapprocher de l'objectif "zéro décès" dans les transports routiers d'ici 2050 et d'une réduction de moitié du nombre des victimes de la route d'ici 2020.


Life-cycle considerations and the growing importance of design-build-operate concepts will be key factors in addressing the challenge of a transition to near-zero-energy buildings in Europe by 2020 and the realisation of energy-efficient districts through the engagement of the wide stakeholder community.

Les considérations sur le cycle de vie et l'importance croissante des concepts conception-construction-exploitation seront des facteurs essentiels pour relever le défi du passage à des bâtiments à très faible consommation d'énergie d'ici 2020 en Europe et créer des quartiers économes en énergie grâce à la participation de l'ensemble des parties prenantes.


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In addition it is clear from an analysis of the economic and demographic context of the Union and of the countries of origin, that there is a growing recognition that the «zero» immigration policies of the past 30 years are no longer appropriate.

En outre, vu le contexte économique et démographique de l'Union et celui des pays d'origine, il est manifeste que l'on prend de plus en plus conscience de ce que les politiques "d'immigration zéro" menées au cours de ces trente dernières années ne sont plus adaptées.


All EU Member States with the debt-to-GDP ratio below 60 % would be required to ensure a budgetary effort of 0.25 % of GDP when their economies grow above the potential, and a fiscal adjustment of zero would be temporarily allowed when their economies grow below the potential.

Tous les États membres de l’UE ayant un taux d'endettement inférieur à 60 % du PIB seraient tenus de fournir un effort budgétaire de 0,25 % du PIB si leur croissance économique est supérieure au potentiel, et un ajustement budgétaire nul serait temporairement autorisé si elle est inférieure.


Relevant European transport policy goals aim to optimise performance and efficiency in the face of growing demands for mobility, to make Europe the safest region for aviation, railways and waterborne transport and to move towards the target of zero fatalities in road transport by 2050 and of halving the road casualties by 2020.

Les objectifs de la politique européenne des transports en la matière sont d'optimiser les performances et l'efficacité face à une augmentation de la demande de mobilité, afin de faire de l'Europe la région la plus sûre en matière de transport aérien, ferroviaire et par voie d'eau et de se rapprocher de l'objectif "zéro décès" dans les transports routiers d'ici 2050 et d'une réduction de moitié du nombre des victimes de la route d'ici 2020.


Life-cycle considerations and the growing importance of design-build-operate concepts will be key factors in addressing the challenge of a transition to near-zero-energy buildings in Europe by 2020 and the realisation of energy-efficient districts through the engagement of the wide stakeholder community.

Les considérations sur le cycle de vie et l'importance croissante des concepts conception-construction-exploitation seront des facteurs essentiels pour relever le défi du passage à des bâtiments à très faible consommation d'énergie d'ici 2020 en Europe et créer des quartiers économes en énergie grâce à la participation de l'ensemble des parties prenantes.


In addition it is clear from an analysis of the economic and demographic context of the Union and of the countries of origin, that there is a growing recognition that the «zero» immigration policies of the past 30 years are no longer appropriate.

En outre, vu le contexte économique et démographique de l'Union et celui des pays d'origine, il est manifeste que l'on prend de plus en plus conscience de ce que les politiques "d'immigration zéro" menées au cours de ces trente dernières années ne sont plus adaptées.


There is a growing recognition that, in this new economic and demographic context, the existing "zero" immigration policies which have dominated thinking over the past 30 years are no longer appropriate.

Dans le nouveau contexte économique et démographique actuel, il est de plus en plus souvent admis que les politiques existantes "d'immigration zéro", qui ont prévalu au cours de ces trente dernières années, ne sont plus adaptées.


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