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4-way flashers
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Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
Danger area
Emergency flasher lights
Emergency flashers
Employment hazard
Flashers
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Harmful effect on health
Hazard analysis and critical control point
Hazard analysis critical control point system
Hazard analysis of critical control points
Hazard area
Hazard commission
Hazard flashers
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Hazard warning flashers
Hazard warning lamps
Hazard warning lights
Hazard warning signal
Hazard zone
Hazardous Materials Information Review Commission
Hazardous and non hazardous waste collecting
Hazardous area
Hazardous to health
Health hazards
Health scourge
Industrial hazard
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Natural hazard commission
Occupational hazard
Occupational risk
Professional hazard
Risk to health
Unsanitary
Warning lights
Work hazard

Translation of "Hazard commission " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
hazard commission | natural hazard commission

commission des dangers naturels


natural hazard commission | hazard commission

commission des dangers naturels | commission des risques naturels


Hazardous Materials Information Review Commission [ HMIRC | Hazardous Materials Information Review Commission Canada ]

Conseil de contrôle des renseignements relatifs aux matières dangereuses [ CCRMD | Conseil de contrôle des renseignements relatifs aux matières dangereuses Canada ]


collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

collecter des déchets industriels


occupational hazard [ professional hazard | occupational risk | employment hazard | industrial hazard | work hazard | job hazard ]

risque professionnel [ danger professionnel ]


hazard lights [ hazard warning lights | hazard flashers | emergency flashers | 4-way flashers | four-way flashers | four-way hazard warning flashers | four-way lights | hazard lamps | hazard warning flashers | warning lights | emergency flasher lights | flashers ]

feux de détresse


hazard warning lamps | hazard warning lights | hazard warning signal

dispositif clignotant à l'arrêt | feux de détresse | signal de détresse | warning


HACCP system | hazard analysis and critical control point | hazard analysis critical control point system | hazard analysis of critical control points | HACCP [Abbr.]

système d’analyse des dangers et points critiques pour leur maîtrise | système d’analyse des risques — points critiques pour leur maîtrise | système d'analyse des risques et maîtrise des points critiques | système HACCP | ARMPC [Abbr.] | HACCP [Abbr.]


hazard area | hazardous area | hazard zone | danger area | area at risk

territoire dangereux | zone dangereuse | zone à risque | territoire à risque


health hazards (1) | health scourge (2) | risk to health (3) | harmful effect on health (4) | hazardous to health (5) | unsanitary (6)

danger pour la santé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
With the accession of Croatia to the European Union on 1 July 2013, it is necessary that all hazard and precautionary statements provided for by Regulation (EC) No 1272/2008 as amended by Commission Regulation (EU) No 487/2013 are available in the Croatian language as well.

Compte tenu de l'adhésion de la Croatie à l'Union européenne le 1er juillet 2013, il importe que toutes les mentions de danger et tous les conseils de prudence prévus par le règlement (CE) no 1272/2008 tel que modifié par le règlement (UE) no 487/2013 soient également disponibles en langue croate.


Commission Regulation (EU) No 487/2013 (3) amends some of the language tables for hazard statements included in Annex III to Regulation (EC) No 1272/2008 and some of the language tables for precautionary statements included in Annex IV to that Regulation.

Le règlement (UE) no 487/2013 de la Commission (3) modifie certains tableaux linguistiques concernant les mentions de danger visées à l'annexe III du règlement (CE) no 1272/2008 ainsi que certains tableaux linguistiques concernant les conseils de prudence visés à l'annexe IV dudit règlement.


(3e) The study commissioned by the Commission on hazardous substances in electrical and electronic equipment highly recommended a phase-out of organobromines and organochlorines due to their potential to form polybrominated and polychlorinated dioxins and furans in waste treatment operations, and gave priority to the phase-out of PVC over selective risk management options to guarantee a reduced release of PVC, of its additives and of hazardous combustion products.

(3 sexies) L'étude commandée par la Commission concernant les substances dangereuses présentes dans les équipements électriques et électroniques a vivement recommandé une élimination progressive des composés organobromés et organochlorés du fait qu'ils risquent, lors des opérations de traitement des déchets, de donner lieu à la formation de dioxines et furanes polybromés et polychlorés. Cette étude privilégie l'élimination progressive du PVC par rapport aux différentes options en matière de gestion des risques pour garantir une réduction des rejets de PVC, de ses additifs et de produits de combustion nocifs.


1. Welcomes the Commission approach taken in the Communication on the hazardous and harmful consumption of alcohol and its harmful health consequences; calls, however, on the Commission, while not undermining the subsidiarity principle, to formulate ambitious general objectives for the Member States with a view to curbing hazardous and harmful alcohol consumption; calls on the Member States to pay particular attention to vulnerable social groups, such as children, young people and pregnant women, and to address the problems of hazar ...[+++]

1. se félicite de la démarche de la Commission présentée dans sa communication sur la consommation dangereuse et nocive d'alcool et ses conséquences néfastes pour la santé; invite cependant la Commission à formuler, dans le respect du principe de subsidiarité, des objectifs généraux ambitieux pour les États membres en vue d'une réduction de la consommation dangereuse et nocive d'alcool; appelle les États membres à porter plus particulièrement leur attention sur les catégories sociales vulnérables telles que les enfants, les jeunes et les femmes enceintes et à intervenir contre la consommation dangereuse et nocive d'alcool chez les jeun ...[+++]


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1. Welcomes the Commission approach taken in the Communication on the hazardous and harmful consumption of alcohol and its harmful health consequences; calls, however, on the Commission, while not undermining the subsidiarity principle, to formulate ambitious general objectives for the Member States with a view to curbing hazardous and harmful alcohol consumption; calls on the Member States to pay particular attention to vulnerable social groups, such as children, young people and pregnant women, and to address the problems of hazar ...[+++]

1. se félicite de la démarche de la Commission présentée dans sa communication sur la consommation dangereuse et nocive d'alcool et ses conséquences néfastes pour la santé; invite cependant la Commission à formuler, dans le respect du principe de subsidiarité, des objectifs généraux ambitieux pour les États membres en vue d'une réduction de la consommation dangereuse et nocive d'alcool; appelle les États membres à porter plus particulièrement leur attention sur les catégories sociales vulnérables telles que les enfants, les jeunes et les femmes enceintes et à intervenir contre la consommation dangereuse et nocive d'alcool chez les jeun ...[+++]


1. Welcomes the Commission approach taken in the Communication on the hazardous and harmful consumption of alcohol and its harmful health consequences; calls, however, on the Commission, while not undermining the subsidiarity principle, to formulate ambitious general objectives for the Member States with a view to curbing hazardous and harmful alcohol consumption; calls on the Member States to pay particular attention to vulnerable social groups, such as children, young people and pregnant women, and to address the problems of hazar ...[+++]

1. se félicite de la démarche de la Commission présentée dans sa communication sur la consommation dangereuse et nocive d'alcool et ses conséquences néfastes pour la santé; invite cependant la Commission à formuler, dans le respect du principe de subsidiarité, des objectifs généraux ambitieux pour les États membres en vue d'une réduction de la consommation dangereuse et nocive d'alcool; appelle les États membres à porter plus particulièrement leur attention sur les catégories sociales vulnérables telles que les enfants, les jeunes et les femmes enceintes et à intervenir contre la consommation dangereuse et nocive d'alcool chez les jeun ...[+++]


(54) In addition, it should be ensured that animal by-products mixed or contaminated with hazardous waste, as listed in Commission Decision 2000/532/EC of 3 May 2000 replacing Decision 94/3/EC establishing a list of wastes pursuant to Article 1(a) of Council Directive 75/442/EEC on waste and Council Decision 94/904/EC establishing a list of hazardous waste pursuant to Article 1(4) of Council Directive 91/689/EEC on hazardous waste[31] are only imported, exported or dispatched between Member States in accordance with Regulation (EC) No 1013/2006.

(54) En outre, il convient de veiller à ce que les sous-produits animaux mélangés avec des déchets dangereux ou contaminés par de tels déchets, tels qu’ils sont énumérés dans la décision 2000/532/CE de la Commission du 3 mai 2000 remplaçant la décision 94/3/CE établissant une liste de déchets en application de l’article 1er, point a), de la directive 75/442/CEE du Conseil relative aux déchets et la décision 94/904/CE du Conseil établissant une liste de déchets dangereux en application de l’article 1er, paragraphe 4, de la directive 91/689/CEE du Conseil relative aux déchets dangereux[31] soient uniquement importés, exportés ou expédiés d ...[+++]


(**): Where possible, the LoW codes (list of waste codes) from the Annex to Commission Decision 2000/532/EC of 3 May 2000 replacing Decision 94/3/EC establishing a list of wastes pursuant to Article 1(a) of Council Directive 75/442/EEC on waste and Council Decision 94/904/EC establishing a list of hazardous waste pursuant to Article 1(4) of Council Directive 91/689/EEC on hazardous waste () should be used.

(**) Il convient d’utiliser si possible les codes de déchets de la liste figurant à l’annexe de la décision 2000/532/CE de la Commission du 3 mai 2000 remplaçant la décision 94/3/CE de la Commission établissant une liste de déchets en application de l'article 1er, point a), de la directive 75/442/CEE du Conseil relative aux déchets et la décision 94/904/CE du Conseil établissant une liste de déchets dangereux en application de l'article 1er, paragraphe 4, de la directive 91/689/CEE du Conseil relative aux déchets dangereux ().


The Commission itself rightly argues that the scope of the "Seveso II" Directive is to control the hazards linked to the presence of dangerous substances, without regard to the particular industrial activity is involved, consequently the inclusion of mining operations should not be confined to the chemical and thermal processing of the relevant substances. The danger is inherent in the substance itself, irrespective of the type of processing or preparation, and the wording proposed by the Commission would in fact exclude plants carrying out mechanical or ...[+++]

Suivant le raisonnement même de la Commission, qui, fort justement, rappelle l'objet de la directive (c'est-à-dire la maîtrise des dangers liés à la présence de substances dangereuses, indépendamment de la nature de l'activité industrielle), il ne faudrait pas limiter l'inclusion des activités minières aux préparations chimiques ou thermiques des substances. La dangerosité des substances leur est inhérente, quel que soit le type de fabrication ou de préparation, et la formulation proposée par la Commission exclurait de fait les sites où la préparation est mécanique ou physique, comme celui d'Alznalcollár.


It supplements the Framework Directive on Waste (Directive 2006/16/EC) by setting new controls on hazardous waste management, specifically requirements related to traceability, forbidding the mixing of hazardous waste with other waste and the obligation to inform the Commission of waste which has hazardous properties, but which is not listed as such.

Elle complète la directive-cadre sur les déchets (directive 2006/16/CE) en imposant de nouveaux contrôles en rapport avec la gestion des déchets dangereux, notamment des exigences de traçabilité, l’interdiction de mélanger les déchets dangereux avec d’autres déchets et l'obligation de notifier à la Commission les déchets qui présentent des propriétés dangereuses mais ne sont pas répertoriés comme tels.


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