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Contaminant of emerging concern
ESOC
Emergency lane
Emergency shoulder
Emergency stopping lane
Emerging contaminant
Emerging contaminant of concern
Emerging substance of concern
HECTOR
Hard shoulder for emergency use
Health emergencies
Health emergency
National Office of Health Emergency Response Teams
PHEIC
Provide pre-hospital emergency care of trauma
Provide pre-hospital emergency trauma care
Provide prehospital emergency care of trauma
Public health emergency of international concern
Shoulder for emergency stopping
State of public health emergency

Traduction de «Health emergency » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Health Emergency Care through Telematics Operational Resources | HECTOR [Abbr.]

La télématique au service des soins d'urgence




public health emergency of international concern | PHEIC [Abbr.]

urgence de santé publique de portée internationale | USPPI [Abbr.]


National Office of Health Emergency Response Teams

Bureau national des équipes d'intervention sanitaire d'urgence




state of public health emergency

état d'urgence sanitaire


manage pre-hospital emergency trauma care, apply prehospital emergency trauma management | provide pre-hospital emergency trauma care | provide pre-hospital emergency care of trauma | provide prehospital emergency care of trauma

fournir des soins d’urgence en cas de traumatisme avant l’hospitalisation


hard shoulder for emergency use | shoulder for emergency stopping | emergency lane | emergency shoulder | emergency stopping lane

bande d'arrêt d'urgence | BAU | voie d'arrêt d'urgence | zone de sécurité | bande de stationnement


emerging substance of concern | ESOC | contaminant of emerging concern | emerging contaminant of concern | emerging contaminant

contaminant d'intérêt émergent | contaminant émergent
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The following is what strikes fear into a Prairie chicken such as myself: We have the Office of Critical Infrastructure Protection and Emergency Preparedness; we have the Health Canada Centre for Emergency Preparedness and Response, which comprises the Office of Emergency Preparedness, Planning and Training and the Office of Public Health Security, which comprises in turn the National Office of Health Emergency Response Teams; and then we have the Office of Laboratory Security, the Emergency and Bioterrorism Response Division, and it goes on.

Je vais vous dire ce qui donne des sueurs froides à un petit gars des Prairies comme moi. Nous avons le Bureau de la protection des infrastructures essentielles et de la protection civile; nous avons le Centre de mesures et d'interventions d'urgence de Santé Canada, lequel comprend le Bureau des mesures d'urgence, de la planification et de la formation, lequel comprend à son tour le Bureau national des équipes d'intervention d'urgence en santé; et puis nous avons encore le Bureau de la sécurité des laboratoires, la Division des urgences et des interventions en cas de bioterrorisme, et la liste se poursuit.


8. Users acquiring a genetic resource that is determined to be, or is determined as likely to be, the causing pathogen of a present or imminent public health emergency of international concern, within the meaning of the International Health Regulations (2005), or of a serious cross-border threat to health as defined in the Decision No 1082/2013/EU of the European Parliament and of the Council , for the purpose of public health emergency preparedness in not yet affected countries and response in affected countries, shall fulfil the obligations listed in paragraph 3 or 5 of this Article at the latest:

8. Les utilisateurs qui acquièrent une ressource génétique dont il a été établi qu’elle est ou qu’elle est susceptible d’être le pathogène à l’origine d’une situation d’urgence de santé publique actuelle ou imminente de portée internationale, au sens du règlement sanitaire international (2005), ou d’une menace transfrontière grave pour la santé, telle que définie dans la décision no 1082/2013/UE du Parlement européen et du Conseil , aux fins de la préparation aux situations d’urgence de santé publique dans des pays non encore affectés et de la riposte dans les pays affectés, remplissent les obligations énumérées au paragraphe 3 ou 5 du p ...[+++]


Mr. Speaker, the Public Health Agency of Canada is very well funded and very well equipped to manage any of the emerging public health emergencies that we have dealt with in the last number of years.

Monsieur le Président, l'Agence de la santé publique du Canada est très bien financée et très bien outillée pour répondre à toutes les urgences en matière de santé publique qui se sont déjà produites au pays au cours des dernières années.


In order to ensure uniform conditions for the implementation of this Decision, implementing powers should be conferred on the Commission to adopt implementing acts in relation to: templates to be used when providing the information on preparedness and response planning; the establishment and update of a list of communicable diseases and related special health issues subject to the network of epidemiological surveillance and the procedures for the operation of such a network; the adoption of case definitions for those communicable diseases and special health issues covered by the epidemiological surveillance network and, where necessary, for other serious cross-border threats to health subject to ad hoc monitoring; the procedures for the ...[+++]

Afin de garantir des conditions uniformes de mise en œuvre de la présente décision, il convient de conférer à la Commission des compétences d’exécution en vue de l’adoption d’actes d’exécution en ce qui concerne: les modèles à utiliser lors de la fourniture des informations relatives à la planification de la préparation et de la réaction; l’établissement et la mise à jour d’une liste de maladies transmissibles et de problèmes sanitaires particuliers connexes relevant du réseau de surveillance épidémiologique et les procédures d’exploitation dudit réseau; l’adoption de définitions des cas applicables aux maladies transmissibles et aux problèmes sanitaires particuliers couverts par le réseau de surveillance épidémiologique et, le cas échéan ...[+++]


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The International Health Regulations (2005) (‘IHR’) adopted by the Fifty-eighth World Health Assembly on 23 May 2005 reinforced the coordination among States Parties to the World Health Organisation (WHO), which include all the Member States of the Union, of the preparedness for, and response to, a public health emergency of international concern.

Le règlement sanitaire international (2005) (RSI), adopté le 23 mai 2005 par la cinquante-huitième Assemblée mondiale de la santé, a permis aux États membres de l’Organisation mondiale de la santé (OMS), qui englobe tous les États membres de l’Union, de renforcer la coordination de leur préparation à une urgence de santé publique de portée internationale et de leur réaction à une telle urgence.


Under the International Health Regulations (2005), which entered into force on 15 June 2007, the competent authorities of the Member States must notify or consult the World Health Organization on certain public health events, in particular those which may constitute a public health emergency of international concern, as well as on any health measure implemented in response to those events.

En vertu du règlement sanitaire international (2005) entré en vigueur le 15 juin 2007, les autorités compétentes des États membres doivent notifier à l’OMS certains événements de santé publique, ou consulter l’Organisation à ce propos, particulièrement lorsqu’il s’agit d’événements susceptibles de constituer une urgence de santé publique de portée internationale.


1.1.3. Develop risk management capacity and procedures; improve preparedness and planning for health emergencies, including preparing for coordinated EU and international responses to health emergencies; develop risk communication and consultation procedures on counter-measures.

1.1.3. Élaborer des capacités et des procédures de gestion des risques; améliorer la préparation et la planification en cas d'urgence sanitaire, y compris la préparation de réponses communautaires et internationales coordonnées; élaborer des procédures de communication concernant les risques et de consultation concernant les contre-mesures.


In the preamble we see that by undertaking the establishment of the Public Health Agency, that the government wants to take public health measures, including measures relating to health protection and promotion, population health assessment, health surveillance, disease and injury prevention and public health emergency preparedness and response seriously.

Le préambule nous apprend qu'en établissant l’Agence de la santé publique, le gouvernement entend prendre sérieusement des mesures en matière de santé publique, notamment en ce qui a trait à la protection et à la promotion de la santé, à l’évaluation et à la surveillance de l’état de santé de la population, à la prévention des maladies et des blessures et à la préparation et à l’intervention en cas d’urgence sanitaire.


As those speakers have already noted, the rules specifically allow for exceptions in cases of public health emergencies, and if ever there was a public health emergency, surely it is the devastating scourge of AIDS in Africa.

Comme ces sénateurs l'ont déjà noté, les règles permettent des exceptions dans les cas d'urgence en matière de santé publique et s'il y a déjà eu une telle urgence, c'est certainement le terrible fléau du sida en Afrique.


Five documents entitled a) Non-Binding Declaration on Mutual Aid, b) Draft Federal/Provincial/Territorial MOU on the Sharing of Information During a Public Health Emergency, c) Draft MOU on Health Emergency Management — Health Canada and the Public Health Agency of Canada: Building Effective Working Relations, d) The Public Health Agency of Canada's Strategic Plan, and e) National Emergency Stockpile System Catalogue of Supplies, submitted by Public Health Agency of Canada in response to the committee's request for additional information at the February 4, 2008 meeting (Exhibit 5900-2.39/N2-SS-1-8, 11," 18" )

Cinq documents intitulés : a) Non-binding Declaration on Mutual Aid (déclaration non contraignante sur l'aide mutuelle), b) Draft Federal/provincial/Territorial MOU on the Sharing of Information During a Public Health Emergency (projet d'entente fédérale-provinciale-territoriale sur le partage de l'information pendant une urgence sanitaire), c) Draft MOU on Health Emergency Management — Health Canada and the Public Health Agency of Canada : building effective Working Relations (projet d'entente sur la gestion des interventions sanitaires d'urgence — Santé Canada et Agence de la santé publique du Canada : établissement de relations de tra ...[+++]




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Date index: 2024-05-14
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