Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Half-rate speech TCH
Half-rate traffic channel for speech
High precipitation sprinkler
High rate digester
High rate discharging
High rate sprinkler
High rate traffic
High rated traffic
High-load filter
High-rate digester
High-rate filter
Low-and high-rated traffic
Super high-speed traffic
Ultra-high-speed traffic

Translation of "High rate traffic " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


low-and high-rated traffic

transport à bas tarif et celui à tarif éle




super high-speed traffic | ultra-high-speed traffic

transport ultra-rapide


high rate digester | high-rate digester

digesteur à haut rendement


half-rate speech TCH | half-rate traffic channel for speech | TCH/HS

canal de trafic vocal à demi-vitesse | TCH/HS


high precipitation sprinkler | high rate sprinkler

asperseur à haute pression | canons d'arrosage


high-load filter | high-rate filter

lit à forte charge


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
That may, for example, be the case for flat-rate domestic retail models of operators with significant negative traffic imbalances, where the implicit domestic unit price is low and the operator’s overall revenues are also low relative to the roaming cost burden, or where the implicit unit price is low and actual or projected roaming services consumption is high.

Cela peut notamment être le cas pour les modèles de tarifs forfaitaires nationaux de détail proposés par des opérateurs qui présentent d’importants déséquilibres négatifs du trafic, lorsque le prix unitaire national implicite est bas et que les recettes globales de l’opérateur sont également faibles par rapport aux coûts d’itinérance, ou lorsque le prix unitaire implicite est faible et la consommation réelle ou prévisionnelle des services d’itinérance élevée.


Poland argues that the infrastructure is necessary and proportional to the objective set because of the small scale of the airport's operations (1,55 % share in the Polish aviation market in 2030), forecasts for passenger traffic volumes that exceed Gdańsk airport's expansion capacity, the attractiveness of the region for tourism and the projected high rate of development for Pomerania.

Les autorités polonaises soutiennent que les infrastructures sont nécessaires et proportionnées par rapport à l'objectif visé, eu égard à l'échelle réduite des opérations aériennes (la part dans le marché aérien polonais s'élevant à 1,55 % en 2030), aux prévisions concernant une augmentation du trafic de passagers ne correspondant pas aux possibilités d'extension de l'aéroport de Gdańsk, à l'attractivité touristique de la région ainsi qu'au fort taux de développement de la région de Poméranie prévu.


161. Recalls that international shipping is still excluded from binding commitments to reduce greenhouse gas emissions, yet is, in terms of traffic, experiencing a high growth rate; calls on the Commission to present a legislative proposal on greenhouse gas reduction targets for international shipping, unless binding measures are agreed in the International Maritime Organization (IMO) before the end of 2016;

161. rappelle que le transport maritime international n'est toujours pas visé par des engagements contraignants de réduction des émissions de gaz à effet de serre, mais qu'il enregistre pourtant un taux de croissance élevé en termes de trafic; invite la Commission à présenter une proposition législative sur des objectifs de réduction des émissions de gaz à effet de serre pour le transport maritime international, sauf si des mesures contraignantes sont convenues au sein de l'Organisation maritime internationale (OMI) d'ici la fin de 2016;


158. Recalls that international shipping is still excluded from binding commitments to reduce greenhouse gas emissions, yet is, in terms of traffic, experiencing a high growth rate; calls on the Commission to present a legislative proposal on greenhouse gas reduction targets for international shipping, unless binding measures are agreed in the International Maritime Organization (IMO) before the end of 2016;

158. rappelle que le transport maritime international n'est toujours pas visé par des engagements contraignants de réduction des émissions de gaz à effet de serre, mais qu'il enregistre pourtant un taux de croissance élevé en termes de trafic; invite la Commission à présenter une proposition législative sur des objectifs de réduction des émissions de gaz à effet de serre pour le transport maritime international, sauf si des mesures contraignantes sont convenues au sein de l'Organisation maritime internationale (OMI) d'ici la fin de 2016;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Recalls that international shipping is still excluded from binding commitments to reduce greenhouse gas emissions and yet is, in terms of traffic, experiencing a high growth rate; calls on the Commission to present a legislative proposal on greenhouse gas reduction targets for international shipping, unless binding measures are agreed in the IMO before the end of 2016;

34. rappelle que le transport maritime international n'est toujours pas visé par des engagements contraignants de réduction des émissions de gaz à effet de serre, mais qu'il enregistre pourtant un taux de croissance élevé en termes de trafic; demande à la Commission de présenter une proposition législative sur des objectifs de réduction des émissions de gaz à effet de serre pour le transport maritime international, sauf si des mesures contraignantes sont convenues au sein de l'Organisation maritime internationale d'ici fin 2016;


That may, for example, be the case for flat-rate domestic retail models of operators with significant negative traffic imbalances, where the implicit domestic unit price is low and the operator’s overall revenues are also low relative to the roaming cost burden, or where the implicit unit price is low and actual or projected roaming services consumption is high.

Cela peut notamment être le cas pour les modèles de tarifs forfaitaires nationaux de détail proposés par des opérateurs qui présentent d’importants déséquilibres négatifs du trafic, lorsque le prix unitaire national implicite est bas et que les recettes globales de l’opérateur sont également faibles par rapport aux coûts d’itinérance, ou lorsque le prix unitaire implicite est faible et la consommation réelle ou prévisionnelle des services d’itinérance élevée.


5. Notes the economic importance of regional airports for regional economic growth and job creation, particularly in less developed or disadvantaged regions; stresses, in that connection, the need to exploit the potential for green jobs more effectively; regrets, however, the high number of insecure jobs in the sector, and maintains that staff working at the airports proper or for companies providing services there or for airlines operating there must enjoy the necessary decent contractual terms and pay rates, and that the working c ...[+++]

5. observe l'importance que revêtent les aéroports régionaux pour la croissance économique régionale et la création d'emplois, en particulier dans les régions les moins développées ou défavorisées; souligne, à cet égard, qu'il convient d'exploiter de manière plus efficace le potentiel des "emplois verts"; regrette, cependant, le nombre élevé d'emplois précaires dans le secteur et souligne que les personnes travaillant dans l'aéroport même ou pour des sociétés qui y proposent leurs services ou des compagnies aériennes qui y opèrent doivent bénéficier des conditions contractuelles et salariales satisfaisantes qui s'imposent et qu'il conv ...[+++]


The suicide rate is twice as high as the traffic-related death rate, and we know how much money governments spend on trying to prevent traffic-related deaths.

Le taux de mortalité par suicide est deux fois plus élevé que le taux de mortalité sur les routes, et nous savons combien d'argent est dépensé par les gouvernements pour prévenir les décès sur les routes.


Projected annual growth rates are very high, from 8.6% to 15%. Within ten years China will also be the major Asian hub for cargo traffic.

Des taux de croissance annuels très élevés atteignant de 8,6 % à 15 % sont annoncés et, au cours des dix prochaines années, la Chine va devenir la principale plaque tournante pour le trafic international de marchandises.


The new Vancouver international terminal and runway, the improvements to Calgary and its successful management of a high rate of growth, the focusing of Edmonton's scheduled traffic at the international airport and the improvements to the airports in Montreal, all attest to the success of the airport authority model in the management of major airports.

Cette approche a fait ses preuves à Vancouver, Calgary, Edmonton et Montréal.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'High rate traffic' ->

Date index: 2023-05-24
w