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Bait bundle
Bait money
Bought note
Broker's note
Callable step-up note
Collecting area
Congestion area
Contract note
Dead volume
Gas hold-up
Gas holdup
Hold-up area
Hold-up bundle
Hold-up note
Hold-up volume
Holdings of notes and coins
IRN
Increasing rate note
Outer bed volume
Outer volume
Sale note
Sample and hold
Sample-and-hold service
Shock wave hold-up
Step-up bond
Step-up coupon note
Step-up floater
Step-up note
Track and hold unit
Track and store unit
Void volume
Wave hold-up

Translation of "Hold-up note " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below


holdings of notes and coins

avoirs en billets et monnaies


step-up note | increasing rate note | IRN | step-up bond | step-up coupon note | step-up floater

obligation à taux croissant | OTV à taux croissant


hold-up volume | dead volume | outer bed volume | outer volume | void volume | gas holdup | gas hold-up

volume mort | volume gazeux


shock wave hold-up [ wave hold-up ]

onde de choc de ralentissement [ onde de ralentissement ]


step-up coupon note [ step-up bond | callable step-up note ]

obligation à prime de refinancement progressive


hold-up bundle | bait bundle | bait money

liasse-piège | liasse anti-hold-up


collecting area | congestion area | hold-up area

secteur de retenue


bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


S/H | sample and hold | sample/hold | sample-and-hold service | track and hold unit | track and store unit

échantillonneur bloqueur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Note: the high rate of increase in the UK can be attributed to the conversion of extensive holdings in Scotland.

NB : la forte croissance constatée au Royaume Uni s'explique notamment par la reconversion des exploitations en Ecosse.


4.4.1 As noted in Section 4 of this report, consultation with the public may take place at various stages of the EIA process, with some Member States holding public participation exercises during both the screening and scoping stages, while in others the public are consulted during scoping.

4.4.1 Ainsi qu'on l'a relevé dans la section 4 du présent rapport, la consultation du public peut intervenir à diverses étapes du processus d'EIE et certains États membres l'organisent à la fois au stade de la vérification préliminaire et au stade du scoping alors que d'autres ne consultent le public qu'à l'occasion du scoping.


Welcomes the Commission communication of February 2016 on an EU strategy on heating and cooling, but highlights the lack of progress and low targets set for renewable use in heating and cooling, in particular in buildings; stresses the great potential for continued progress in renewable use in heating and cooling; notes that the heating and cooling sector accounts for half the EU’s final energy consumption and therefore plays a key role in achieving the EU objectives on climate and renewable energy resources; recognises the benefits of increasing renewable energy in the heating and cooling sector; stresses the increased flexibility o ...[+++]

accueille avec satisfaction la communication de la Commission de février 2016 sur la stratégie de l'UE en matière de chauffage et de refroidissement, mais relève l'absence de progrès et les objectifs peu ambitieux définis pour l'utilisation des énergies renouvelables dans le chauffage et le refroidissement, notamment dans les immeubles; met l'accent sur la marge de progression considérable de l'utilisation des énergies renouvelables dans le chauffage et le refroidissement; constate que les secteurs du chauffage et du refroidissement représentent pour la moitié de la consommation d'énergie finale de l'Union et jouent donc un rôle clé dans la réalisation des objectifs de l'Union en matière de climat et de ressources énergétiques renouvelabl ...[+++]


Holds that, especially with regard to the objective of the Digital Single Market Strategy of creating the right conditions for an innovative and competitive ICT environment and improvements for financing opportunities for SMEs and start-ups, women's access to funding and financial services need special consideration; notes the importance of women's access to micro-finance in women's entrepreneurship.

estime que, eu égard notamment à l'objectif de la stratégie relative au marché unique numérique de créer les conditions propices à un environnement innovant et compétitif dans le domaine des TIC et à l'amélioration des possibilités de financement pour les PME et les jeunes entreprises, l'accès des femmes au financement et aux services financiers mérite une attention particulière; relève l'importance de l'accès des femmes au microfinancement dans le cadre de l'entrepreneuriat féminin.


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3. Notes that many agencies record permanently high cash holdings; calls on the Commission and the agencies to work on ways of bringing the cash holdings down to an acceptable level; asks the Commission against this background also to examine alternative common plans for efficient management of cash holdings and to draw up proposals with a view to changing the structural framework conditions in order to achieve more efficient management of cash holdings; but notes also that the agencies receive payments after the authorised work has been concluded and ...[+++]

3. observe que de nombreuses agences enregistrent des soldes de trésorerie durablement élevés; invite la Commission et les agences à élaborer des solutions pour ramener ces soldes à un niveau acceptable; à cet égard, demande à la Commission d'examiner également des approches alternatives et communes, et de faire des propositions visant à modifier le cadre structurel, pour une gestion plus efficace des soldes de trésorerie; mais constate également que les agences reçoivent des paiements après que les travaux autorisés ont été réalisés et payés (les travaux entrepris par les rapporteurs, par exemple) et, par conséquent, des soldes de tr ...[+++]


3. Notes that many agencies record permanently high cash holdings; calls on the Commission and the agencies to work on ways of bringing the cash holdings down to an acceptable level; asks the Commission against this background also to examine alternative common plans for efficient management of cash holdings and to draw up proposals with a view to changing the structural framework conditions in order to achieve more efficient management of cash holdings; but notes also that the agencies receive payments after the authorised work has been concluded and ...[+++]

3. observe que de nombreuses agences enregistrent des soldes de trésorerie durablement élevés; invite la Commission et les agences à élaborer des solutions pour ramener ces soldes à un niveau acceptable; à cet égard, demande à la Commission d'examiner également des approches alternatives et communes, et de faire des propositions visant à modifier le cadre structurel, pour une gestion plus efficace des soldes de trésorerie; mais constate également que les agences reçoivent des paiements après que les travaux autorisés ont été réalisés et payés (les travaux entrepris par les rapporteurs, par exemple) et, par conséquent, des soldes de tr ...[+++]


7. Notes that the Agency reported EUR 2 046 000 in income from interest in 2008; concludes from the financial statements and from the level of the interest payments that the Agency has a permanently extremely high level of cash holdings; notes that on 31 December 2008 the Agency's cash holdings amounted to EUR 41 887 000; asks the Commission to examine what scope there is for helping to ensure that the cash holdings are managed entirely on a needs-orientated basis, in accordance with Article 15(5) of Regulation (EC, Euratom) No 2343/2002, and what chan ...[+++]

7. note qu'en 2008 des produits d'intérêts à hauteur de 2 046 000 EUR ont été inscrits au compte de l'Agence; conclut des comptes annuels de l'exercice et de la hauteur des intérêts que l'Agence dispose de façon durable de soldes de trésorerie extrêmement élevés; note qu'au 31 décembre 2008 les soldes de trésorerie de l'Agence s'élevaient à 41 887 000 EUR; demande à la Commission de vérifier quelles sont les possibilités, sur la base de l'article 15, paragraphe 5, du règlement (CE, Euratom) n° 2343/2002, de veiller à ce que la gestion des liquidités selon une approche axée sur la demande produise tous ses effets, et quelles sont les modifications conceptu ...[+++]


4. Notes that the Centre reported EUR 1 580 984,34 in income from interest in 2008; concludes from the financial statements and from the level of the interest payments that the Centre permanently maintains an extremely high level of cash holdings; notes that on 31 December 2008 the Centre's cash holdings amounted to EUR 48 405 006,88; asks the Commission to examine what scope there is for helping to ensure that the cash holdings are managed entirely on a needs-orientated basis, in accordance with Article 15(5) of Regulation (EC, Euratom) No 2343/2002, ...[+++]

4. note qu'en 2008 des produits d'intérêts à hauteur de 1 580 984,34 EUR ont été inscrits au compte du Centre; conclut des comptes annuels de l'exercice et de la hauteur des intérêts que le Centre dispose de façon durable de soldes de trésorerie extrêmement élevés; note qu'au 31 décembre 2008 les soldes de trésorerie du Centre s'élevaient à 48 405 006,88 EUR; demande à la Commission de vérifier quelles sont les possibilités, sur la base de l'article 15, paragraphe 5, du règlement (CE, Euratom) n° 2343/2002, de veiller à ce que la gestion des liquidités selon une approche axée sur les besoins produise tous ses effets, et quelles sont les modifications conc ...[+++]


10. Notes that the Agency reported EUR 474 116,65 in income from interest in 2008; concludes from the financial statements and from the level of the interest payments that the Agency has a permanently high level of cash holdings; notes that on 31 December 2008 the Agency's cash holdings amounted to EUR 28 604 623,67; asks the Commission to examine what scope there is for helping to ensure that the cash holdings are managed entirely on a needs-orientated basis, in accordance with Article 15(5) of Regulation (EC, Euratom) No 2343/2002, and what changes o ...[+++]

10. note qu'en 2008, des produits d'intérêts à hauteur de 474 116,65 EUR ont été inscrits au compte de l'Agence; conclut des comptes annuels de l'exercice et de la hauteur des intérêts que l'Agence dispose de façon durable de soldes de trésorerie élevés; note qu'au 31 décembre 2008 les soldes de trésorerie de l'Agence s'élevaient à 28 604 623,67 EUR; demande à la Commission de vérifier quelles sont les possibilités, sur la base de l'article 15, paragraphe 5, du règlement (CE, Euratom) n° 2343/2002, de veiller à ce que la gestion des liquidités selon une approche axée sur la demande produise tous ses effets, et quelles sont les modifications conceptuelles ...[+++]


Note that holding these meetings jointly calls for a pragmatic arrangement regarding the office of presidency of such meetings when that presidency is to be held by the associated States according to the Agreement between the European Community and the Swiss Confederation concerning the criteria and mechanisms for establishing the State responsible for examining a request for asylum lodged in a Member State or Switzerland or the Agreement between the European Community and the Republic of Iceland and the Kingdom of Norway concerning the criteria and mechanisms for establishing the State responsible for examining a re ...[+++]

constatent que la tenue conjointe de ces réunions demande un arrangement pragmatique en ce qui concerne la présidence de ces réunions lorsque cette présidence doit être assurée par les États associés en vertu de l'accord entre la Communauté européenne et la Confédération suisse relatif aux critères et aux mécanismes de détermination de l'État responsable de l'examen d'une demande d'asile présentée dans un État membre ou en Suisse ou de l'accord entre la Communauté européenne et la République d'Islande et le Royaume de Norvège relatif aux critères et aux mécanismes permettant de déterminer l'État responsable de l'examen d'une demande d'asile présentée dans un ...[+++]




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Date index: 2021-12-18
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