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Accommodation centre
Children's services worker
Family support service
HMSC
Home Support Services Centre
Home mobile service switching centre
Home support service
Improve social services users' ability to live at home
In-home service
Meals on Wheels of Ontario
NASS
National Asylum Support Service
OCSA
Older adult services worker
Ontario Association of Visiting Homemaker Services
Ontario Community Support Association
Ontario Home Support Association
Residential home older adult care worker
Residential home young people care worker
Residential support worker
Residential support worker
S.E.A.S. Centre
SEAS Centre
Service center
Service centre
Service cost center
Service cost centre
Service department
South East Asian Services Centre
Support Enhance Access Service Centre
Support department
Support service users to live at home
Support social service users to live at home
Support worker

Translation of "Home Support Services Centre " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Home Support Services Centre

Centrale des services à domicile


improve social services users' ability to live at home | improve sociale service users' ability to live at home | support service users to live at home | support social service users to live at home

aider les usagers des services sociaux au maintien à domicile


accommodation centre | National Asylum Support Service | NASS [Abbr.]

centre d'accueil pour demandeurs d'asile | centre d'hébergement pour demandeurs d'asile | CADA [Abbr.]


in-home service [ home support service | family support service ]

service de soutien à domicile [ service de soutien | service d'appui communautaire ]


older adult services worker | support worker (older adults in care) | residential home older adult care worker | residential support worker

assistante de vie auprès de personnes âgées | auxiliaire de gériatrie | assistant de vie auprès de personnes âgées | assistant de vie auprès de personnes âgées/assistante de vie auprès de personnes âgées


children's services worker | residential support worker (young people) | residential home young people care worker | support worker (young people in care)

accueillant familial auprès d'enfants | employée familiale auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants | accueillant familial thérapeutique auprès d'enfants/accueillante familiale thérapeutique auprès d'enfants


Support Enhance Access Service Centre [ SEAS,SEAS Centre | SEAS Centre | S.E.A.S. Centre | South East Asian Services Centre ]

Support Enhance Access Service Centre [ SEAS,SEAS Centre | SEAS Centre | S.E.A.S. Centre | South East Asian Services Centre ]


Ontario Community Support Association [ OCSA | Meals on Wheels of Ontario | Ontario Home Support Association | Ontario Association of Visiting Homemaker Services ]

Association ontarienne de soutien communautaire [ AOSC | L'Association des popotes roulantes de l'Ontario | L'Association d'aide à domicile de l'Ontario | L'Association des auxiliaires familiales de l'Ontario ]


service department | service centre | service center | service cost centre | service cost center | support department

section auxiliaire | service de soutien | service auxiliaire | section de soutien | centre auxiliaire


home mobile service switching centre | HMSC [Abbr.]

CCM de rattachement | centre de commutation de rattachement | CCMR [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. The EURES Members and Partners shall designate one or more contact points, such as placement and recruitment offices, call centres and self-service tools in accordance with national criteria, where workers and employers can get support with clearance, access to support services, or both, in accordance with this Regulation.

4. Les membres et les partenaires d'EURES désignent un ou plusieurs points de contact, tels que des bureaux de placement et de recrutement, des centres d'appel et des outils en libre-service conformément aux critères définis au niveau national, grâce auxquels les travailleurs et les employeurs peuvent obtenir une assistance en ce qui concerne la compensation, l'accès aux services de soutien, ou les deux, au titre du présent règlement.


Similarly, the information and advice centres, which have been established across the EU over the past decade, with the support, inter alia, of the Structural Funds, play an important role, along with other business support services, in building relationships between firms in different regions and in helping them solve practical problems.

De même, les centres d'information et de conseil qui ont été établis lors de la dernière décennie dans l'ensemble de l'Union européenne avec, entre autres, l'aide des Fonds structurels, jouent un rôle important, à côté d'autres services de soutien des entreprises, dans l'établissement de liens entre firmes dans les différentes régions et pour les aider à résoudre leurs problèmes pratiques.


2. EURES Members and Partners shall designate one or more contact points, accessible to persons with disabilities, such as placement and recruitment offices, call centres, self-service tools, various communication platforms that are accessible to as many users as possible, where workers and employers can get support with regard to clearance and/or access to support services ...[+++]

2. Les membres et les partenaires d'EURES désignent un ou plusieurs points de contact, accessibles aux personnes handicapées, tels que des bureaux de placement et de recrutement, des centres d'appel, des outils en libre-service, diverses plateformes de communication accessibles au plus grand nombre possible d'utilisateurs, grâce auxquels les travailleurs et les employeurs peuvent obtenir une assistance en ce qui concerne la compensation et/ou accéder aux services de soutie ...[+++]


2. EURES Partners designate one or more contact points, such as placement and recruitment offices, call centres, self-service tools and the like, where workers and employers can get support with clearance and/or access to support services in accordance with this Regulation.

2. Les partenaires d'EURES désignent un ou plusieurs points de contact, tels que des bureaux de placement et de recrutement, des centres d'appel, des outils en libre-service et similaires, grâce auxquels les travailleurs et les employeurs peuvent obtenir une assistance en ce qui concerne la compensation et/ou accéder aux services de soutien au titre du présent règlement.


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The action of the European Youth Forum, the National Academic Recognition Information Centres (NARIC), the Eurydice, Euroguidance and Eurodesk networks, the eTwinning National Support Services, the National Europass Centres, and the National Information Offices in the neighbourhood countries is essential in order to achieve the objectives of the Programme, in particular by providing the Commission with regular, updated information regarding their various fields of activity and through the dissemination of the Prog ...[+++]

L'action du Forum européen de la jeunesse, des centres nationaux d'information sur la reconnaissance académique des diplômes (NARIC), des réseaux Eurydice, Euroguidance et Eurodesk, des bureaux d'assistance nationaux eTwinning, des centres nationaux Europass et des Bureaux d'information nationaux dans les pays voisins est essentielle à la réalisation des objectifs du programme, notamment par la communication régulière à la Commission d'informations actualisées concernant leurs différents domaines d'activité et grâce à la diffusion des résultats du programme dans l'Union et des les pays partenaires.


32. Believes that one priority should be the fight to eradicate poverty, by revising the macroeconomic, monetary, social and labour policies that are at its root, in order to ensure economic and social justice for women; believes that the methods used to determine poverty rates should be re-examined and that strategies should be developed to promote a fair distribution of income, guarantee minimum income, pay and decent pensions, create more high-quality jobs with rights for women, ensure access to high-quality public services for all women and y ...[+++]

32. considère qu'une priorité devrait consister dans la lutte pour l'éradication de la pauvreté, grâce à la révision des politiques macro-économiques, monétaires, sociales et de l'emploi qui sont à son origine, en vue de garantir la justice économique et sociale pour les femmes; estime qu'il y a lieu de revoir les méthodes utilisées pour déterminer le taux de pauvreté et concevoir des stratégies qui favorisent une répartition juste des revenus, garantissent des revenus minimums, des salaires et des réformes dignes, créent plus d'emplois féminins de qualité assortis de droits, garantissent l'accès à des services publics de qualité pour t ...[+++]


34. Believes that one priority should be the fight to eradicate poverty, by revising the macroeconomic, monetary, social and labour policies that are at its root, in order to ensure economic and social justice for women; believes that the methods used to determine poverty rates should be re-examined and that strategies should be developed to promote a fair distribution of income, guarantee minimum income, pay and decent pensions, create more high-quality jobs with rights for women, ensure access to high-quality public services for all women and y ...[+++]

34. considère qu'une priorité devrait consister dans la lutte pour l'éradication de la pauvreté, grâce à la révision des politiques macro-économiques, monétaires, sociales et de l'emploi qui sont à son origine, en vue de garantir la justice économique et sociale pour les femmes; estime qu'il y a lieu de revoir les méthodes utilisées pour déterminer le taux de pauvreté et concevoir des stratégies qui favorisent une répartition juste des revenus, garantissent des revenus minimums, des salaires et des réformes dignes, créent plus d'emplois féminins de qualité assortis de droits, garantissent l'accès à des services publics de qualité pour t ...[+++]


32. Believes that one priority should be the fight to eradicate poverty, by revising the macroeconomic, monetary, social and labour policies that are at its root, in order to ensure economic and social justice for women; believes that the methods used to determine poverty rates should be re-examined and that strategies should be developed to promote a fair distribution of income, guarantee minimum income, pay and decent pensions, create more high-quality jobs with rights for women, ensure access to high-quality public services for all women and y ...[+++]

32. considère qu'une priorité devrait consister dans la lutte pour l'éradication de la pauvreté, grâce à la révision des politiques macro-économiques, monétaires, sociales et de l'emploi qui sont à son origine, en vue de garantir la justice économique et sociale pour les femmes; estime qu'il y a lieu de revoir les méthodes utilisées pour déterminer le taux de pauvreté et concevoir des stratégies qui favorisent une répartition juste des revenus, garantissent des revenus minimums, des salaires et des réformes dignes, créent plus d'emplois féminins de qualité assortis de droits, garantissent l'accès à des services publics de qualité pour t ...[+++]


Consumer services are also covered, such as those in the field of tourism, including tour guides; leisure services, sports centres and amusement parks; and, to the extent that they are not excluded from the scope of application of the Directive, household support services, such as help for the elderly.

Les services aux consommateurs sont également compris, notamment ceux dans le domaine du tourisme, y compris les guides touristiques, les services de loisir, les centres sportifs et les parcs d'attraction ainsi que, dans la mesure où ils ne sont pas exclus du champ d'application de la directive, les services à domicile, comme le soutien aux personnes âgées.


The Commission will reinforce the role of the European support networks 'Euro Info Centres (EICs)' and the 'Innovation Relay Centres (IRCs)' by involving them in promoting business cooperation and ensuring streamlined delivery of all EU-wide support services, not only by these networks, but also by the Business Innovation Centres (BICs).

La Commission envisage de renforcer le rôle des réseaux de soutien européens que sont les Euro Info Centres (EIC) et les Centres Relais Innovation (IRC) en les associant à la promotion de la coopération entre entreprises et à la rationalisation de la panoplie des services de soutien de l'UE, non seulement par le biais de ces réseaux, mais également par les Business Innovation Centres (BIC).


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