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HCNG blend
Hydrogen-compressed natural gas blend
Hydrogen-natural gas mixture

Translation of "Hydrogen-natural gas mixture " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
hydrogen-natural gas mixture

mélange gaz naturel-hydrogène


hydrogen-natural gas mixture

mélange gaz naturel-hydrogène


hydrogen-compressed natural gas blend [ HCNG blend ]

mélange hydrogène-gaz naturel comprimé [ mélange HGNC ]


hydrogen-compressed natural gas blend | HCNG blend

mélange hydrogène-gaz naturel comprimé | mélange HGNC | Hythane
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
effective national policy frameworks aimed at the development of the market as regards the use of electric vehicles and alternative fuels (electricity, hydrogen, natural gas (compressed natural gas (CNG) and liquefied natural gas (LNG)), liquefied petroleum gas (LPG), synthetic and paraffinic fuels, and sustainable biofuels, especially those produced from processing waste and residues, including molasses‑based ethanol), and the rapid deployment of the necessary refuelling/recharging infrastructure; exchange of best practices between existing projects in the different Member States with regard to the market for alternative fuels and city ...[+++]

des cadres politiques nationaux efficaces destinés à développer le marché concernant l'utilisation de véhicules électriques et de carburants de substitution (électricité, hydrogène, gaz naturel (gaz naturel comprimé (GNC) et gaz naturel liquéfié (GNL)), le gaz de pétrole liquéfié (GPL), les carburants synthétiques et paraffiniques et les biocarburants durables, notamment ceux qui résultent du traitement de déchets et de résidus, y compris d'éthanol à base de mélasse), et le déploiement rapide de l'infrastructure de réapprovisionnement en carburant/recharge pertinente, l'échange de bonnes pratiques entre les projets existants dans les dif ...[+++]


– effective national policy frameworks aimed at the development of the market as regards the use of electric vehicles and alternative fuels (electricity, hydrogen, natural gas (compressed natural gas (CNG) and liquefied natural gas (LNG)), liquefied petroleum gas (LPG), synthetic and paraffinic fuels, and sustainable biofuels, especially those produced from processing waste and residues, including molasses-based ethanol), and the rapid deployment of the necessary refuelling/recharging infrastructure; exchange of best practices between existing projects in the different Member States with regard to the market for alternative fuels and ci ...[+++]

– des cadres politiques nationaux efficaces destinés à développer le marché concernant l'utilisation de véhicules électriques et de carburants de substitution (électricité, hydrogène, gaz naturel (gaz naturel comprimé (GNC) et gaz naturel liquéfié (GNL)), le gaz de pétrole liquéfié (GPL), les carburants synthétiques et paraffiniques et les biocarburants durables, notamment ceux qui résultent du traitement de déchets et de résidus, y compris d'éthanol à base de mélasse), et le déploiement rapide de l'infrastructure de réapprovisionnement en carburant/recharge pertinente, l'échange de bonnes pratiques entre les projets existants dans les d ...[+++]


effective national policy frameworks aimed at the development of the market as regards the use of electric vehicles and alternative fuels (electricity, hydrogen, natural gas (compressed natural gas (CNG) and liquefied natural gas (LNG)), liquefied petroleum gas (LPG), synthetic and paraffinic fuels, and sustainable biofuels, especially those produced from processing waste and residues, including molasses‑based ethanol), and the rapid deployment of the necessary refuelling/recharging infrastructure; exchange of best practices between existing projects in the different Member States with regard to the market for alternative fuels and city ...[+++]

des cadres politiques nationaux efficaces destinés à développer le marché concernant l'utilisation de véhicules électriques et de carburants de substitution (électricité, hydrogène, gaz naturel (gaz naturel comprimé (GNC) et gaz naturel liquéfié (GNL)), le gaz de pétrole liquéfié (GPL), les carburants synthétiques et paraffiniques et les biocarburants durables, notamment ceux qui résultent du traitement de déchets et de résidus, y compris d'éthanol à base de mélasse), et le déploiement rapide de l'infrastructure de réapprovisionnement en carburant/recharge pertinente, l'échange de bonnes pratiques entre les projets existants dans les dif ...[+++]


(D) GPA Standard 2172 - 09, entitled Calculation of Gross Heating Value, Relative Density, Compressibility and Theoretical Hydrocarbon Liquid Content for Natural Gas Mixtures for Custody Transfer, and

(D) la norme 2172-09 de la GPA intitulée Calculation of Gross Heating Value, Relative Density, Compressibility and Theoretical Hydrocarbon Liquid Content for Natural Gas Mixtures for Custody Transfer,


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Hydrogenics and Enbridge are going to work together to convert natural gas into hydrogen to store in natural gas pipelines so that when peak demand occurs, we can use natural gas, or we can convert that back into natural gas and make that available into the system.

Hydrogenics et Enbridge collaboreront pour transformer du gaz naturel en hydrogène afin de le stocker dans des conduites de gaz naturel de sorte que pendant les périodes de forte demande, nous puissions utiliser du gaz naturel et le rendre accessible.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels sont tous les produits chimiques volatiles, polluants organiqu ...[+++]


Thirdly, I agree with the Commissions proposal to use mixtures of natural gas and hydrogen, but only as a transition fuel and only in countries that have a well-developed natural gas infrastructure.

Troisièmement, je suis d'accord avec la proposition de la Commission d'utiliser des mélanges de gaz naturel et hydrogène, mais uniquement à titre transitoire et uniquement dans les pays qui possèdent une infrastructure bien développée de distribution du gaz naturel.


The Commission should therefore develop requirements for the use of mixtures of hydrogen and natural gas/biomethane, especially a mixing ratio of hydrogen and gas which takes account of technical feasibility and environmental benefits.

La Commission devrait dès lors élaborer des exigences pour l'utilisation de mélanges d'hydrogène et de gaz naturel/biométhane, en particulier un pourcentage de mélange d'hydrogène et de gaz qui tienne compte de la faisabilité technique et des avantages pour l'environnement.


Today, we use natural gas and employ a process called steam methane reforming to separate the hydrogen from the carbon in natural gas so that we can take the hydrogen, hydrogenate the tar and make it more amenable to flowing in a pipeline.

À l'heure actuelle, on utilise un procédé qu'on appelle le reformage du méthane à la vapeur pour séparer l'hydrogène du carbone contenu dans le gaz naturel; ensuite, avec cet hydrogène, on hydrogène le goudron pour le rendre plus fluide afin qu'il puisse être transporté par oléoduc.


emissions of vehicles fuelled by hydrogen and mixtures of hydrogen and natural gas, as well as the inclusion of specific information regarding vehicles fitted with an electric power train (5445/1/12); and

les émissions des véhicules fonctionnant à l'hydrogène et avec des mélanges d'hydrogène et de gaz naturel et l'inclusion d'informations spécifiques concernant les véhicules équipés d'une chaîne de traction électrique (doc. 5445/1/12 REV 1); et




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Date index: 2021-04-21
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