Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Emergency measure
FIR
Far IR
Far IR radiation
Far-infrared radiation
IR measurement
IR spectrometry
IR spectroscopy
IR; IRN
Immediate measure
Infrared radiation measurement
Infrared spectrometry
Infrared spectroscopy
Iran
Islamic Republic of Iran
Near IR
Near-IR radiation
Near-infrared radiation
Photoelectric infrared radiation
Procedural measure
Procedural protection measure
Procedural protective measure for witnesses
Procedural witness protection measure
Prompt measure
Protective measure for witnesses at trial
Urgent measure

Translation of "IR measurement " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
infrared radiation measurement [ IR measurement ]

mesure du rayonnement infrarouge


...the fixed-rate IR£ loan issue was subsequently converted into a floating-rate IR£ borrowing

l'emprunt émis en £irl.à taux fixe a été échangé dans la même devise à taux variable


near IR | near-infrared radiation | near-IR radiation | photoelectric infrared radiation

radiation infrarouge proche | rayonnement infrarouge proche | rayons infrarouges proches | rayons IR proches


far IR | far IR radiation | far-infrared radiation | FIR [Abbr.]

radiation infrarouge lointaine | rayonnement infrarouge lointain | rayons I.R.lointains | rayons infrarouges lointains


Islamic Republic of Iran | Iran (Islamic Republic of) [ IR; IRN | IR; IRN ]

République islamique d'Iran | Iran [ IR; IRN | IR; IRN ]


James Smith Cree Nation, Chakastaypasin IR 98 Inquiry [ James Smith Cree Nation, Report on: Chakastaypasin IR 98 ]

Enquête sur la revendication de la Nation crie de James Smith relative à la RI 98 de Chakastaypasin


James Smith Cree Nation, IR 100A Inquiry [ James Smith Cree Nation, Report on: IR 100A ]

Enquête sur la revendication de la Nation crie de James Smith relative à la RI 100A [ Nation Crie de James Smith, Objet du rapport: RI 100A ]


infrared spectroscopy | IR spectroscopy | infrared spectrometry | IR spectrometry

spectroscopie infrarouge | spectroscopie à l'infrarouge | spectrométrie infrarouge | spectrométrie à l'infrarouge | spectroscopie IR | spectrométrie IR


procedural witness protection measure | procedural protective measure for witnesses | protective measure for witnesses at trial | procedural protection measure | procedural measure

mesure procédurale de protection des témoins | mesure de protection procédurale des témoins | mesure de protection des témoins dans le cadre de la procédure | mesure de protection des témoins pendant le procès


immediate measure (1) | urgent measure (2) | emergency measure (3) | prompt measure (4)

mesure d'urgence [ mes urg ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The deformation can be measured with a string potentiometer in Q1 andQ1.5 and an IR-TRACC sensors in Q3, Q6 and Q10.

La déformation est mesurée au moyen d’un potentiomètre à fil sur les mannequins Q1 et Q1,5 et au moyen de capteurs IR-TRACC sur les mannequins Q3, Q6 et Q10.


But if we follow your advice, which is to not implement the IGA and perhaps try to challenge it in NAFTA and other measures, or seek other ways and continue to put pressure on the U.S. not to follow through with implementation of FATCA, Canadian institutions would then have to provide information directly to the IRS, instead of through the IGA, which is providing information to the CRA.

Mais si nous suivons votre conseil, c'est-à-dire de ne pas mettre en oeuvre l'AIG et de tenter de le contester dans le cadre de l'ALENA et d'autres mesures, ou de chercher d'autres moyens et continuer de faire pression sur les États-Unis pour qu'ils ne poursuivent pas la mise en oeuvre de la FATCA, les institutions canadiennes devraient alors fournir des renseignements directement à l'IRS, plutôt que par l'entremise de l'AIG, qui fournit des renseignements à l'ARC.


Description: The ROU 5 license model according to Directive 2006/126/EC: Polycarbonate card in accordance with ISO 7810 and ISO 7816-1; measures against forgery: custom holograms; visible and invisible UV inks; IR and phosphorescent pigments; tactile fields; materials without optical brighteners; background security patterns; optically variable elements; laser engraving; security background in photo area.

Description: modèle de permis ROU5 conforme à la directive 2006/126/CE. Carte en polycarbonate conforme aux normes ISO 7810 et ISO 7816-1. Systèmes de prévention contre la contrefaçon: hologrammes personnalisés; encres UV visibles et invisibles; pigments phosphorescents et infrarouge; champs tactiles; matériaux sans azurants optiques; motifs de sécurité en arrière-plan; éléments optiquement variables; gravure au laser; arrière-plan de sécurité sur la zone photo.


Description: The ROU 5 license model according to Directive 2006/126/EC: Polycarbonate card in accordance with ISO 7810 and ISO 7816-1; measures against forgery: custom holograms; visible and invisible UV inks; IR and phosphorescent pigments; tactile fields; materials without optical brighteners; background security patterns; optically variable elements; laser engraving; security background in photo area.

Description: modèle de permis ROU5 conforme à la directive 2006/126/CE. Carte en polycarbonate conforme aux normes ISO 7810 et ISO 7816-1. Systèmes de prévention contre la contrefaçon: hologrammes personnalisés; encres UV visibles et invisibles; pigments phosphorescents et infrarouge; champs tactiles; matériaux sans azurants optiques; motifs de sécurité en arrière-plan; éléments optiquement variables; gravure au laser; arrière-plan de sécurité sur la zone photo.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
19. Considers that disclosure to investors and consumers is a key driver of corporate social responsibility (CSR) and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; emphasises that it is also important in order to protect the long-term value of European investments; calls for such disclosure to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

19. estime que la communication d'informations aux investisseurs et aux consommateurs est un facteur clé de la RSE et qu'elle doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; souligne que cette approche est également essentielle pour protéger la valeur à long terme des investissements européens; demande à ce que ce dialogue soit fermement ancré dans le soutien en faveur des principes pour l'investissement responsable des Nations unies et du principe de l'information intégrée;


14. Considers that disclosure to investors and consumers is a key driver of corporate social responsibility (CSR) and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; emphasises that it is also important in order to protect the long-term value of European investments; calls for such disclosure to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

14. estime que la communication d'informations aux investisseurs et aux consommateurs est un facteur clé de la RSE et qu'elle doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; souligne que cette approche est également essentielle pour protéger la valeur à long terme des investissements européens; demande à ce que ce dialogue soit fermement ancré dans le soutien en faveur des principes pour l'investissement responsable des Nations unies et du principe de l'information intégrée;


69. Notes that a key driver of the socially and sustainably responsible investment market remains institutional investor demand, but the primary focus should not remain confined to environmental aspects; notes, in this vein, that disclosure to investors and consumers is a key driver of CSR and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; welcomes the Commission’s moves to engage with the investor community on CSR issues; calls for this engagement to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

69. note qu'un moteur clé du marché de l'investissement socialement et durablement responsable reste la demande des investisseurs institutionnels, mais qu'elle ne doit pas rester axée principalement sur les aspects environnementaux; remarque, en ce sens, que la divulgation auprès des investisseurs et des consommateurs est un facteur clé de la RSE et doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; salue les démarches entreprises par la Commission en vue d'établir un dialogue avec la communauté des investisseurs sur les questions de RSE; demande à ce que ce dialogue soit fermement anc ...[+++]


71. Notes that a key driver of the socially and sustainably responsible investment market remains institutional investor demand, but the primary focus should not remain confined to environmental aspects; notes, in this vein, that disclosure to investors and consumers is a key driver of CSR and must be based on readily applicable and measurable social and environmental principles; welcomes the Commission’s moves to engage with the investor community on CSR issues; calls for this engagement to be firmly based on support for the UN Principles for Responsible Investment and the principle of integrated reporting (IR);

71. note qu'un moteur clé du marché de l'investissement socialement et durablement responsable reste la demande des investisseurs institutionnels, mais qu'elle ne doit pas rester axée principalement sur les aspects environnementaux; remarque, en ce sens, que la divulgation auprès des investisseurs et des consommateurs est un facteur clé de la RSE et doit être fondée sur des principes sociaux et environnementaux facilement applicables et mesurables; salue les démarches entreprises par la Commission en vue d'établir un dialogue avec la communauté des investisseurs sur les questions de RSE; demande à ce que ce dialogue soit fermement anc ...[+++]


Question No. 179 Mrs. Carol Hughes: With regard to the Health Canada’s Indian Residential Schools (IRS) Resolution Health Support Program: (a) what measures is the government taking to ensure Indian day school survivors are eligible to receive access to this program; (b) is the program meeting the emotional health and wellness needs of day school survivors; (c) to date, how many Indian day school survivors have accessed the professional counselling services offered under the program; (d) how many day school survivors have accessed the emotional and cultural support services; (e) do day school survivors and their families have access ...[+++]

Question n 179 Mme Carol Hughes: En ce qui a trait au Programme de soutien en santé résolution des questions des pensionnats indiens de Santé Canada: a) que fait le gouvernement pour s’assurer que les Autochtones ayant fréquenté les écoles de jour indiennes aient accès au programme; b) le programme répond-il aux besoins de santé et de bien-être émotionnels de ceux qui ont fréquenté les écoles de jour indiennes; c) combien d’Autochtones ayant fréquenté les écoles de jour indiennes ont profité jusqu’à présent des conseils de professionnels offerts dans le cadre de ce programme; d) combien d’Autochtones ayant fréquenté les écoles de jour ...[+++]


FR : Financial Regulation/ IM : Implementing Measures of FR/ IR : Internal Rules for the Implementation of the EP's budget

RF : règlement financier/ ME : mesures d'exécution du RF/ RI : règles internes exécution budget PE




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'IR measurement' ->

Date index: 2023-08-25
w