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Individuals and Small Business Audit
Individuals and Small Businesses Audit Programs
NORFUND Small Business Incentive Program
SBIC
Small Business Incentive Program
Small Business Investment Company Program

Translation of "Individuals and Small Businesses Audit Programs " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
Individuals and Small Businesses Audit Programs

Programmes de vérification des particuliers et des petites entreprises


Individuals and Small Business Audit

Vérification des particuliers et des petites entreprises


Small Business Incentive Program [ NORFUND Small Business Incentive Program ]

Programme d'encouragement aux petites entreprises [ NORFUND Programme d'encouragements aux petites entreprises ]


Small Business Investment Company Program | SBIC [Abbr.]

programme d'investissement pour les petites entreprises | SBIC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This applies particularly to private individuals or small businesses, who generally do not have the financial resources to secure the services of an international network of lawyers.

Ceci vaut tout particulièrement pour les citoyens ou les PME, qui ne disposent pas en général des moyens financiers pour s'assurer les services d'un réseau international de juristes.


The area of business transfers has been specifically addressed by the Small Business Act (SBA)[49] and the Review of the SBA for Europe of 2011[50] and was specifically addressed in the Commission Communication of 2006, "Implementing the Lisbon Community Program for Growth and Jobs: Transfer of Businesses - Continuity through a new beginning"[51].

La question des transmissions d’entreprises a été abordée de manière spécifique dans le «Small Business Act» (SBA)[49], puis dans le réexamen du SBA en 2011[50]; elle était aussi au cœur de la communication de la Commission de 2006 intitulée «Mise en œuvre du programme communautaire de Lisbonne pour la croissance et l’emploi. La transmission d’entreprise – La continuité grâce à un nouveau départ[51]».


- will examine whether European financial instruments can be refocused in the next programming period post-2013 to help overcome market failures in financing small businesses and innovation.

- examinera si les instruments financiers européens peuvent être réorientés pour la prochaine période de programmation post-2013 afin d’aider à remédier aux défaillances du marché en ce qui concerne le financement des petites entreprises et de l’innovation.


11. Stresses that lessons can already be learnt from the fruitful exchanges held in the context of the IGF up to now, and can be acted upon, in particular as regards regulatory aspects of electronic communications, and data security and privacy issues; considers that further discussions are needed within the IGF on issues related to cybersecurity and cybercrimes, ranging from solutions to improve the security of critical infrastructures to giving the appropriate tools for secure communication to individuals and small businesses, notably e-authentication and encryption; underlines the need to se ...[+++]

11. souligne que des leçons peuvent déjà être tirées des échanges fructueux qui se sont déroulés jusqu'à présent dans le cadre du FGI, et que des mesures peuvent être prises en conséquence, notamment en ce qui concerne les aspects réglementaires des communications électroniques et les questions liées à la sécurité des données et au respect de la vie privée; estime qu'il est nécessaire de débattre plus avant, dans le cadre du FGI, des questions liées à la cybersécurité et à la cybercriminalité, en se penchant tant sur la mise au point de solutions destinées à améliorer la sécurité des infrastructures critiques que sur la manière de fourn ...[+++]


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Where EU countries do require statutory audits of small businesses, these should be conducted taking into account the scale and activities of the companies in question.

Lorsque les pays de l’UE exigent un contrôle légal des comptes des petites entreprises, celui-ci devrait être effectué en tenant compte de la taille et des activités des entreprises en question.


9. Encourages the Commission to assess, during the mapping process, to what extent the recommendations and suggestions of the Small Business Act on administrative simplification were actually implemented; calls on the Commission to come forward subsequently with a proposal laying down binding commitments on the part of the Member States to simplify all national procedures and to cut any form of red tape pertaining to policies in support of the internationalisation of SMEs; Asks the Commission to better protect t ...[+++]

9. encourage la Commission à évaluer, pendant la procédure d'inventaire, dans quelle mesure les recommandations et les propositions du Small Business Act en matière de simplification administrative ont été effectivement mises en œuvre; invite la Commission à présenter dans la foulée une proposition prévoyant des engagements contraignants de la part des États membres afin de simplifier toutes les procédures nationales et d'alléger les formalités administratives sous toutes leurs formes pour ce qui touche les mesur ...[+++]


(7) In order to make the SPE an accessible company form for individuals and small businesses, it should be capable of being created ex nihilo or of resulting from the transformation, the merger or the division of existing national companies.

(7) Pour que la forme de la SPE soit accessible aux particuliers et aux petites entreprises, il convient d'autoriser sa constitution ex nihilo ou par voie de transformation, de fusion ou de scission d'entreprises nationales existantes.


26. Considers that small businesses should be assisted to increase their ability to compete in international markets by: enhancing their ability to export; disseminating information concerning programs and initiatives facilitating international market access and penetration of SME goods and services; ensuring that the interests of small businesses are adequately represented in bilateral and multilateral trade negotiations;

26. considère qu'il conviendrait d'aider les petites entreprises à accroître leur capacité de jouer le jeu de la concurrence sur les marchés internationaux en renforçant leur capacité d'exportation, en diffusant l'information sur les programmes et initiatives facilitant l'accès aux marchés internationaux et la pénétration des biens et services des PME et en veillant à ce que les intérêts des petites entreprises soient convenablement représentés dans les négociations commerciales bilatérales et multilatérales;


25. Considers that small businesses should be assisted to increase their ability to compete in international markets by: enhancing their ability to export; disseminating information concerning programs and initiatives facilitating international market access and penetration of SME goods and services; ensuring that the interests of small businesses are adequately represented in bilateral and multilateral trade negotiations;

25. considère qu'il conviendrait d'aider les petites entreprises à accroître leur capacité de jouer le jeu de la concurrence sur les marchés internationaux en renforçant leur capacité d'exportation, en diffusant l'information sur les programmes et initiatives facilitant l'accès aux marchés internationaux et la pénétration des biens et services des PME et en veillant à ce que les intérêts des petites entreprises soient convenablement représentés dans les négociations commerciales bilatérales et multilatérales;


Where EU countries do require statutory audits of small businesses, these should be conducted taking into account the scale and activities of the companies in question.

Lorsque les pays de l’UE exigent un contrôle légal des comptes des petites entreprises, celui-ci devrait être effectué en tenant compte de la taille et des activités des entreprises en question.




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Date index: 2022-05-17
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