Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adult Illiteracy and Economic Performance
Adult Illiteracy in Canada
Computer illiteracy
Computer-displayed illiteracy
Computer-revealed illiteracy
Digital illiteracy
Eliminate the Internet illiteracy
Elimination of illiteracy
Illiteracy
Illiteracy
Illiterates
Information
Information illiteracy
Literacy training
Means of information

Translation of "Information illiteracy " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
computer illiteracy | digital illiteracy | information illiteracy

inhabileté numérique


elimination of illiteracy [ Illiteracy(STW) ]

alphabétisation


illiteracy [ illiterates(UNBIS) ]

analphabétisme [ illettrisme ]


Adult Illiteracy in Canada: Identifying and Addressing the Problem [ Adult Illiteracy in Canada ]

L'analphabétisme chez les adultes : définition et traitement de la question [ L'analphabétisme chez les adultes ]


computer-displayed illiteracy [ computer-revealed illiteracy ]

illettrisme révélé par ordinateur




Adult Illiteracy and Economic Performance

L'illettrisme des adultes et les résultats économiques


elimination of illiteracy | literacy training

alphabétisation




information [ means of information ]

information [ moyen d'information ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While performance at level 1 or below cannot be directly equated with illiteracy, it is safe to assume that students at this level of attainment will experience serious difficulties when dealing with written information and thus with any learning process dependent upon written material.

Alors qu'un niveau de compétence égal ou inférieur à 1 ne peut pas être assimilé directement à l'illettrisme, il est raisonnable de supposer que les élèves de ce niveau auront de sérieuses difficultés lorsqu'ils seront confrontés à des informations écrites et donc à tout processus d'apprentissage dépendant de matériel écrit.


Lifelong learning policies would address opportunity gaps among the workforce, starting at the initial education system. Early school leaving would be fought and general qualification levels of school leavers would be improved. Illiteracy and innumeracy problems among the adult population would be addressed. Workforce training would be targeted especially at the low skilled. Combinations of work and training and mobility between training systems would be promoted. Informal learning would be recognised and validated and low-threshold, ...[+++]

Les politiques d'apprentissage tout au long de la vie offriraient des opportunités à la main-d'œuvre, en commençant par le système éducatif de base. Le décrochage scolaire serait combattu et les qualifications générales des jeunes à la sortie du système éducatif seraient améliorées. Les problèmes d'analphabétisme et d'innumérisme dans la population adulte seraient combattus. La formation de la main-d'œuvre ciblerait en particulier les travailleurs peu qualifiés. La formation en alternance et la mobilité entre les systèmes de formation seraient encouragées. L'apprentissage informel serait reconnu et validé, tandis que des formations de ba ...[+++]


Limited or no access to the Internet and digital illiteracy constitute a disadvantage to citizens, given how much the digital world pervades activity within society. Everyone should be able to access the Internet and to an unhindered flow of information.

Vu la place que le monde numérique a prise dans la société, n'avoir qu'un accès limité ou aucun accès à Internet et ne pas pouvoir maîtriser les outils informatiques constituent des handicaps.


Lifelong learning policies would address opportunity gaps among the workforce, starting at the initial education system. Early school leaving would be fought and general qualification levels of school leavers would be improved. Illiteracy and innumeracy problems among the adult population would be addressed. Workforce training would be targeted especially at the low skilled. Combinations of work and training and mobility between training systems would be promoted. Informal learning would be recognised and validated and low-threshold, ...[+++]

Les politiques d'apprentissage tout au long de la vie offriraient des opportunités à la main-d'œuvre, en commençant par le système éducatif de base. Le décrochage scolaire serait combattu et les qualifications générales des jeunes à la sortie du système éducatif seraient améliorées. Les problèmes d'analphabétisme et d'innumérisme dans la population adulte seraient combattus. La formation de la main-d'œuvre ciblerait en particulier les travailleurs peu qualifiés. La formation en alternance et la mobilité entre les systèmes de formation seraient encouragées. L'apprentissage informel serait reconnu et validé, tandis que des formations de ba ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, as far as the proposal for an annual report on illiteracy to Parliament is concerned, we want to look at the most efficient way of informing Parliament and what use Parliament can make of reports on national action plans on social integration and reports via the open method of coordination, i.e. how existing means, reports which are drafted every year anyway, how this dimension can be used so that the information provided is exponential and more efficient.

Enfin, en ce qui concerne la proposition de transmettre au Parlement un rapport annuel sur l’illettrisme, nous examinerons la meilleure manière d’informer efficacement le Parlement et nous verrons dans quelle mesure le Parlement ne pourrait pas utiliser les rapports sur les plans nationaux d’action en matière d’intégration sociale ainsi que les rapports dans le cadre de la méthode ouverte de coordination. Autrement dit, nous pourrions ici aussi utiliser des moyens existants, des rapports qui sont de toute façon rédigés chaque année, de manière à ce que les informations fournies soient multiples et plus efficaces.


As far as the Green Paper is concerned, I must express a certain reticence, mainly because numerous new policy initiatives have been started, important matters are in the pipeline in various Councils and we are now in a position to take action on illiteracy; it would perhaps mean additional delays if we were to proceed with the Green Paper, given that we now have most of the information we need from work carried out in previous years.

Quant à la question du Livre vert, je voudrais exprimer certaines réserves, notamment parce que l’on estime que beaucoup de nouvelles initiatives politiques ont été engagées, que des choses importantes sont en cours au niveau de divers conseils et que nous sommes désormais en mesure d’entreprendre une action dans le domaine de l’alphabétisme. Nous prendrions peut-être du retard si nous progressions sur le Livre vert, étant donné que nous avons la plupart des données qui résultent du travail accompli les années précédentes.


The idea that functional illiteracy affects over 10% of the European Union’s population is horrifying, to say the least, in a developed society in which Europe is pursuing ambitious goals such as those set by the Lisbon Council: firstly, the need for every citizen to have the necessary skills to be able to live and work in the new information society; and secondly, to make Europe the most competitive, dynamic economy in the world.

L'idée que l'illettrisme fonctionnel dépasse 10 % de la population de l'Union européenne donne pour le moins la chair de poule dans une dimension sociale où l'Europe poursuit des objectifs ambitieux comme ceux fixés par le Conseil de Lisbonne : premièrement, la nécessité que chaque citoyen dispose des compétences nécessaires pour vivre et travailler dans la nouvelle société de l'information ; deuxièmement, faire en sorte que notre économie devienne la plus compétitive et la plus dynamique du monde.


There is the additional risk that the information society will exacerbate the exclusion of people with poor literacy skills and generate a new form of 'technological illiteracy' characterised by difficulty in interacting with new information technology systems.

Encore, la société de l'information risque d'aggraver l'exclusion des illettrés et de créer un nouveau type d'analphabétisme "technologique" lié à la difficulté d'interagir avec les nouveaux systèmes de technologie de l'information.


While performance at level 1 or below cannot be directly equated with illiteracy, it is safe to assume that students at this level of attainment will experience serious difficulties when dealing with written information and thus with any learning process dependent upon written material.

Alors qu'un niveau de compétence égal ou inférieur à 1 ne peut pas être assimilé directement à l'illettrisme, il est raisonnable de supposer que les élèves de ce niveau auront de sérieuses difficultés lorsqu'ils seront confrontés à des informations écrites et donc à tout processus d'apprentissage dépendant de matériel écrit.


In addition, large pockets of illiteracy remain in some areas, which, if not tackled appropriately, will irremediably place less educated workers at a disadvantage in the information and knowledge-based society.

En outre, de larges poches d'illettrisme subsistent dans certaines régions et, si elles ne sont pas traitées de façon appropriée, elles désavantageront irrémédiablement les travailleurs possédant le niveau d'instruction le plus faible dans la société de l'information et de la connaissance.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Information illiteracy' ->

Date index: 2020-12-20
w