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Combined transport
Combined transportation
Current and future intermodal transport options
Different forms of intermodal transportation
Eurift
Intermodal
Intermodal freight
Intermodal freight equipment
Intermodal freight management
Intermodal freight management user service
Intermodal freight transfer point
Intermodal freight transport
Intermodal options
Intermodal systems
Intermodal transport
Intermodal transportation
Literature Review on Intermodal Freight Transportation
Multimodal transport
Multimodal transportation

Traduction de «Intermodal freight » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
intermodal freight management | intermodal freight management user service

gestion du transport intermodal des marchandises


intermodal freight transfer point

point de transfert dans le transport intermodal de marchandises


intermodal freight equipment

équipement intermodal de transport des marchandises


intermodal freight management

gestion du transport intermodal des marchandises | gestion du transport multimodal des marchandises






European Reference Centre for Intermodal Freight Transport | Eurift [Abbr.]

centre européen de référence pour le transport intermodal de marchandises


Literature Review on Intermodal Freight Transportation

Examen de la documentation sur le transport intermodal des marchandises


different forms of intermodal transportation | intermodal systems | current and future intermodal transport options | intermodal options

options intermodales


intermodal transportation | intermodal transport | intermodal | multimodal transportation | multimodal transport | combined transportation | combined transport

transport intermodal | transport multimodal | transport combiné
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Reference Centre for Intermodal Freight Transport (EURIFT) inaugurated today in Hamburg will support the development of an efficient and sustainable intermodal freight system by correlating and integrating relevant facts and figures for the European intermodal industry and making that information publicly and easily available.

Le Centre européen de référence pour le transport intermodal de marchandises (EURIFT), inauguré aujourd'hui à Hambourg, soutiendra le développement d'un système efficace et durable de transport intermodal de marchandises en corrélant et en intégrant les faits et chiffres significatifs qui présentent un intérêt pour le secteur européen du transport intermodal et en permettant un accès aisé du public à ces informations.


Towards a more sustainable transport system : inauguration of the European Reference Centre for Intermodal Freight Transport

Vers un système de transport plus durable : inauguration du Centre européen de référence pour le transport intermodal de marchandises


In its communication on intermodality and intermodal freight transport in the European Union, the Commission highlighted the objectives to be pursued in the intermodal transport sector and divided them into priority areas for action, known as "key actions": infrastructure and integrated means of transport, interoperable and interconnected traffic operations, and services and regulations common to all transport modes.

Dans sa communication sue l'intermodalité et transport intermodal de marchandises dans l'Union européenne, la Commission avait mis en lumière les objectifs à poursuivre dans le secteur du transport intermodal, en les divisant en domaines d'intervention prioritaires relatifs à des difficultés spécifiques, les "actions-clés". La première action-clé concerne les infrastructures et les moyens de transport intégrés ; la deuxième action, l'interopérabilité et l'interconnectivité des opérations ; la troisième action, les services et réglementations communs à tous les modes.


– The next item is the report (A5-0358/2000) by Mrs Poli Bortone, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the communication from the Commission to the European Parliament, the Council and the Economic and Social Committee on the progress of the implementation of the action programme of the communication on intermodality and intermodal freight transport in the European Union.

- L'ordre du jour appelle le rapport (A5-0358/2000) de Mme Poli Bortone, au nom de la commission de la politique régionale, des transports et du tourisme, sur la communication de la Commission au Parlement européen, au Conseil et au Comité économique et social relative à l'état d'avancement de la mise en œuvre du programme d'action prévu par la communication "Intermodalité et transport intermodal de marchandises dans l'Union européenne".


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22. Supports the establishment of an electronic market for intermodal freight transport, which allows transport users to choose the best possible itinerary for goods and order their preferred services online, thereby making the market transparent and opening up opportunities for new operators;

22. encourage la création d'un marché électronique pour le transport intermodal de marchandises, qui permette aux utilisateurs des transports de choisir pour les marchandises l'itinéraire optimal et de commander en ligne les services choisis, rendant ainsi le marché transparent et créant des possibilités pour de nouveaux opérateurs;


14. Welcomes the Commission plan to cofinance the INTERACT initiative aimed at setting up an open European network of universities and research institutes which will help develop a comprehensive database on European research in the intermodal freight transport sector;

14. se félicite de la décision de la Commission de cofinancer l'initiative INTERACT, dont le but est de créer un réseau européen ouvert d'universités et d'instituts de recherche, qui contribueront à la mise au point d'une base de données globale sur la recherche européenne dans le domaine du transport intermodal de marchandises;


A specific analysis of the friction costs allied to intermodal freight transport reveals that the main drawbacks compared to traditional unimodal transport can be identified as high costs, longer time frames, inferior quality, higher risks of damage to goods, restrictions as to the types of goods that can be transported, and more complex administrative procedures.

Si l'on analyse spécifiquement les coûts de friction liés au transport intermodal de marchandises, il apparaît que les problèmes majeurs, en ce qui concerne le transport unimodal traditionnel, sont les suivants : prix élevés, délais plus longs, augmentation du trajet moyen, réduction de la qualité, risques plus importants de dégâts aux chargements, limitations relatives aux types de marchandises transportables, procédures administratives plus complexes.


Today's presentation to the Commission of documents detailing the broad framework within which the freeways will operate Intermodality and intermodal freight transport in the European Union COM (97) 243 and the technical specifications Freight Freeways for the Transport of Freight by Rail COM (97) 242 of the project is confirmation that all the legal and technical obstacles at EU level have been overcome.

La présentation à la Commission de documents détaillant le cadre général dans lequel ces couloirs fonctionneront Intermodalites des Transport de Fret COM (97) 243 final ainsi que les spécifications technioques du projet Les couloirs transeuropeens pour le transport de fret par chemin de fer COM (97) 242 confirme qu'au niveau EU tous les obstacles légaux et techniques seront surmontés.


This is detailed in the communication on Intermodality and Intermodal Freight Transport in the European Union published today (see attached action plan).

Ceci est détaillé dans la communication sur l'Intermodalité et les transports de fret intermodaux publiée aujourd'hui (voir l'annexe du plan d'action).


We're talking about VIA working with intermodal freight and the fact that you have intermodal freight that's working along at about 65 to 70 miles an hour and VIA working at around 85 to 90 miles an hour.

VIA doit partager les voies avec le transport plurimodal du fret; or, il y a des trains de ce genre qui roulent à 60 ou 70 milles à l'heure, tandis que les trains de VIA roulent à 85 ou à 90 milles à l'heure.


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