Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BIEM
IBMR
IBSM
International Bureau for Mechanical Reproduction
International Bureau for Rock Mechanics
International Bureau of Strata Mechanics
International Society for Rock Mechanics

Translation of "International Bureau for Rock Mechanics " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
International Bureau of Strata Mechanics [ IBSM | International Bureau for Rock Mechanics ]

Bureau international de mécanique des terrains [ BIMT | Bureau international de mécanique des roches ]


International Society for Rock Mechanics

Société internationale de mécanique des roches


International Bureau of the Societies Administering the Rights of Mechanical Recording and Reproduction

Bureau international des sociétés gérant les droits d'enregistrement et de reproduction mécanique


International Bureau of the Societies Administering the Rights of Mechanical Recording and Reproduction | BIEM [Abbr.]

Bureau international des sociétés gérant les droits d'enregistrement et de reproduction mécanique | BIEM [Abbr.]


International Bureau for Mechanical Reproduction | IBMR [Abbr.]

Bureau international des sociétés gérant les droits d'enregistrement et de reproduction mécanique | BIEM [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
32. Stresses that the biggest single challenge of the reform effort is endemic corruption; urges the Ukrainian authorities to commit to eradicating corruption in the country; welcomes the decisions taken to date, such as the establishment of anti-corruption legislation, institutions (National Anti-Corruption Bureau, National Agency for Prevention of Corruption, a special anti-corruption prosecutor) and mechanisms; strongly encourag ...[+++]

32. insiste sur le fait que la corruption endémique constitue le seul obstacle majeur à l'effort de réforme; demande instamment aux autorités ukrainiennes de s’engager à éradiquer la corruption dans leur pays; se félicite des décisions prises à ce jour, concernant notamment la mise en place d'une législation anticorruption, d'institutions de lutte contre la corruption (bureau national de lutte contre la corruption, agence nationale pour la prévention de la corruption, procureur spécial chargé de la lutte contre la corruption) et de ...[+++]


Witnesses: From the Department of Foreign Affairs and International Trade: David Drake, Acting Director General, International Environmental Affairs Bureau, Co-Head of the Canadian Delegation to the United Nations Framework Convention on Climate Change; Sushma Gera, Deputy Director and Head, Clean Development Mechanism and Joint Implementation Office, Climate Change and Energy Division.

Témoins : Du ministère des Affaires étrangères et du Commerce international : David Drake, directeur général par intérim, Direction générale des affaires environnementales internationales, co-dirigeant de la délégation canadienne pour la Convention-cadre des Nations Unies sur les changements climatiques; Sushma Gera, directrice adjointe et chef, Bureau du mécanisme pour un développement propre et de l'application conjointe, Direct ...[+++]


The fact sheet informs individuals in businesses of the desirability of disclosing information about anti-competitive conduct; the existing toll-free line; the confidentially provisions now in place; the statutory and common law protections for employees; the immunity program that exists with the Competition Bureau; and the internal complaints mechanisms in corporate compliance programs.

La fiche d'information informe les gens en affaires de l'utilité de divulguer des renseignements relatifs à des comportements anticoncurrentiels; de l'existence d'un numéro sans frais, des dispositions qui existent déjà en matière de protection de la vie privée; des mesures de protection prévues dans la loi et dans la common law à l'intention des employés; du programme d'immunité du Bureau de la concurrence; et des mécanismes de communication interne prévus dans les Programmes de conformité des entreprises.


15. Underlines Parliament's commitment to establish an independent internal audit service in accordance with Council Regulation (EC, ECSC, Euratom) No 762/2001 amending Article 24 of the Financial Regulation ; notes the Bureau decision of 28 November 2001 to set up such a service; stresses that the service must be independent with the possibility of communicating directly to the President of Parliament when issues of gravity come to the attention of the internal auditor; urges the Bureau to approve the necessary changes to its Internal Financial Rules as a matter of priority; considers that the internal auditor must be a highly quali ...[+++]

15. souligne que le Parlement s'est engagé à mettre en place un service d'audit interne indépendant conformément au règlement (CE, CECA, Euratom) n° 762/2001 du Conseil modifiant l'article 24 du règlement financier; prend note de la décision du Bureau, du 28 novembre 2001, tendant à mettre en place un tel service; insiste sur le fait que ce service doit être indépendant, tout en ayant la faculté de communiquer directement avec le Président du Parlement lorsque l'attention de l'auditeur interne est attirée sur des problèmes graves; invite instamment le Bureau à approuver d'urgence les modifications nécessaires des dispositions financiè ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Underlines Parliament's commitment to establish an independent internal audit service in accordance with Council Regulation (EC, ECSC, Euratom) No 762/2001 amending Article 24 of the Financial Regulation ; notes the Bureau decision of 28 November 2001 to set up such a service; stresses that the service must be independent with the possibility of communicating directly to the President of Parliament when issues of gravity come to the attention of the internal auditor; urges the Bureau to approve the necessary changes to its Internal Financial Rules as a matter of priority; considers that the internal auditor must be a highly quali ...[+++]

15. souligne que le Parlement s'est engagé à mettre en place un service d'audit interne indépendant conformément au règlement (CE, CECA, Euratom) n° 762/2001 du Conseil modifiant l'article 24 du règlement financier; prend note de la décision du Bureau, du 28 novembre 2001, tendant à mettre en place un tel service; insiste sur le fait que ce service doit être indépendant, tout en ayant la faculté de communiquer directement avec le Président du Parlement lorsque l'attention de l'auditeur interne est attirée sur des problèmes graves; invite instamment le Bureau à approuver d'urgence les modifications nécessaires des dispositions financiè ...[+++]


Underlines Parliament’s commitment to establish an independent internal audit service in accordance with Council Regulation 762/2001 amending Article 24 of the Financial Regulation; notes the Bureau decision of 28 November 2001 to set-up such a service within DG 8; urges the Bureau to approve the necessary changes to its Internal Financial Rules as a matter of priority; considers that the internal auditor must be a highly qualified and experienced audit professional who is able to perform his duties in a fully independent manner and in accordance with the relevant international ...[+++]

15. souligne que le Parlement s'est engagé à mettre en place un service d'audit interne indépendant conformément au règlement du Conseil 762/2001 modifiant l'article 24 du règlement financier; prend note de la décision du Bureau, du 28 novembre 2001, tendant à mettre en place un tel service au sein de la DG 8; invite instamment le Bureau à approuver d'urgence les modifications nécessaires des dispositions financières internes; est d'avis que l'auditeur interne doit être un professionnel de l'audit hautement qualifié et disposant d'une vaste expérience, qui soit en mesure d'exercer ses fonctions de manière tout à fait indépendante et dans le respect d ...[+++]


43. Notes that there is a tension between the necessity of separating the responsibilities of Parliament's administration and those of the political groups on the one hand and the Financial Regulation on the other which does not explicitly provide for any such separation; instructs its Bureau to ensure that Parliament's implementating rules of the Financial Regulation include a provision identifying the specific status of political groups so that their particular responsibilities can be clearly and properly regulated; recalls the remarks by the Court of Auditors that the differing audit procedures employed by the various auditors mean ...[+++]

43. constate l'existence d'une tension entre la nécessité de séparer les responsabilités de l'administration du Parlement et celle des groupes politiques, d'une part, et le règlement financier, d'autre part, lequel ne prévoit pas expressément cette séparation; charge son Bureau de faire en sorte que les dispositions du Parlement concernant l'application du règlement financier incluent une définition du statut particulier des groupes politiques, à l'effet de permettre une réglementation claire et appropriée de leurs responsabilités; rappelle les observations de la Cour des compt ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'International Bureau for Rock Mechanics' ->

Date index: 2023-09-15
w