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AGR
Agreement on International Freight Traffic by Rail
Agreement on International Goods Transport by Rail
Coastal navigation
Coastal shipping
Coastal trade
Coastal trading
Coastal traffic
Coasting
Coasting trade
Coasting traffic
Coastwise shipping
Coastwise trafic
Conference on International Container Traffic
Cross-border passenger traffic
Domestic voyage
Intercoastal trade
International carriage
International coast navigation
International coast trade
International coasting trade
International coasting traffic
International passenger traffic
International traffic
SMGS

Traduction de «International coasting traffic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
international coasting traffic [ international coasting trade | intercoastal trade ]

cabotage international


coastal traffic | coasting traffic | coastwise trafic

navigation côtière


international coast navigation | international coast trade

cabotage international | navigation côtière internationale


Agreement on International Freight Traffic by Rail | Agreement on International Goods Transport by Rail | Agreement on International Railway Freight Communications | SMGS [Abbr.]

Convention des Pays Socialistes pour le Transport des Marchandises | Convention sur les transports internationaux par chemin de fer | SMGS [Abbr.]


cross-border passenger traffic | international passenger traffic

trafic transfrontalier de personnes (1) | transport transfrontalier de personnes (2)


Intergovernmental Preparatory Group of the UN/IMCO Conference on International Container Traffic

Groupe préparatoire intergouvernemental de la Conférence ONU/OMCI sur les transports internationaux par conteneurs


Conference on International Container Traffic

Conférence sur les transports internationaux par conteneurs


coastal navigation | coastal shipping | coastwise shipping | coastal trade | coasting trade | coastal trading | coasting | coastal traffic | domestic voyage

navigation côtière | cabotage


international carriage (1) | international traffic (2)

transport international (1) | trafic international (2)


European Agreement of 15 November 1975 on Main International Traffic Arteries [ AGR ]

Accord européen du 15 novembre 1975 sur les grandes routes de trafic international [ AGR ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
This report describes the impact of increased international shipping traffic in the Northwest Passage and concludes that a stronger coast guard is needed to protect Canadian interests, and that more thought must be given to its future role in projecting Canada’s sovereignty in the region.

Ce rapport décrit les répercussions de l'augmentation du trafic maritime international dans le passage du Nord-Ouest, et recommande de renforcer le rôle de la Garde côtière canadienne dans la protection des intérêts canadiens; il recommande aussi de réfléchir davantage au rôle futur de la Garde côtière comme premier symbole de la souveraineté du Canada dans la région.


keep watch over areas off the Somali coast, including Somalia’s territorial and internal waters, in which there are dangers to maritime activities, in particular to maritime traffic; ’;

surveille les zones au large des côtes de la Somalie, y compris ses eaux territoriales et ses eaux intérieures, présentant des risques pour les activités maritimes, en particulier le trafic maritime; »


We therefore continue to call for a European Fund in addition to all the existing international funds, particularly considering the huge amount of oil traffic on our seas and the existence of areas such as the ‘Costa da Morte’ , or the ‘Coast of Death’ in Galicia, which is one of the places where there have been the most maritime accidents in the past, along with other black spots such as the Calais straits, etc.

Dès lors, nous continuons de réclamer un fonds européen en plus de tous les fonds internationaux existants, en particulier compte tenu de l’énorme quantité de pétroliers en circulation sur nos mers et de l’existence de zones telles que la Costa da Morte ou "Côte de la mort" en Galice, qui est un des endroits ayant connu le plus d’accidents maritimes dans le passé, sans oublier d’autres régions noires comme le détroit du Pas de Calais, etc.


We therefore continue to call for a European Fund in addition to all the existing international funds, particularly considering the huge amount of oil traffic on our seas and the existence of areas such as the ‘Costa da Morte’, or the ‘Coast of Death’ in Galicia, which is one of the places where there have been the most maritime accidents in the past, along with other black spots such as the Calais straits, etc.

Dès lors, nous continuons de réclamer un fonds européen en plus de tous les fonds internationaux existants, en particulier compte tenu de l’énorme quantité de pétroliers en circulation sur nos mers et de l’existence de zones telles que la Costa da Morte ou "Côte de la mort" en Galice, qui est un des endroits ayant connu le plus d’accidents maritimes dans le passé, sans oublier d’autres régions noires comme le détroit du Pas de Calais, etc.


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Being a very small organization, with only 325 members, our elected executive and board members are all coast guard marine communications and traffic services officers who are currently working for the coast guard and are well aware of internal problems.

Étant une très petite section locale qui ne compte que 325 membres, nos dirigeants élus et membres du conseil sont tous des officiers des Services de communication et de trafic maritimes qui travaillent présentement pour la Garde côtière canadienne et connaissent bien les problèmes internes.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


The project will provide a reliable road link which can cope with international heavy traffic between the road networks of the Central and Northern Corridors linking Zaire, Uganda, Rwanda and Burundi to the coast through Tanzania and Kenya.

Le projet permettra de disposer d'une liaison routière fiable, adaptée au trafic international de poids lourds entre les réseaux routiers du corridor central et du corridor nord qui relient le Zaïre, l'Ouganda, le Rwanda et le Burundi à la côte en traversant la Tanzanie et le Kenya.




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'International coasting traffic' ->

Date index: 2023-03-14
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