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Atlantic Region Labour Education Centre
Corrective labour
Direct labour efficiency variance
Direct labour quantity variance
Direct labour usage variance
Education of workers
Improductive labour
Indirect labor
Indirect labour
Labor education
Labour Education and Studies Centre
Labour education
Labour efficiency variance
Labour quantity variance
Labour usage variance
Non-productive labour
RTL
Re-education through labour
Reform through labour
Rehabilitation through labour
Trade union education
Trade union training
Unproductive labour
Worker education
Worker's education

Translation of "Labour education " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
labour education [ trade union education | trade union training ]

éducation syndicale [ formation syndicale ]




labour education | trade union education | trade union training

éducation syndicale | formation syndicale


Labour Education and Studies Centre

Centre d'éducation et d'études syndicales


labor education | labour education | worker's education | worker education | education of workers

éducation ouvrière | formation ouvrière


Atlantic Region Labour Education Centre

Centre de formation syndicale de la région de l'Atlantique


corrective labour | re-education through labour | reform through labour | rehabilitation through labour | RTL [Abbr.]

rééducation par le travail


Atony of uterus Desultory labour Hypotonic uterine dysfunction NOS Irregular labour Poor contractions Uterine inertia NOS

Atonie de l'utérus Faibles contractions Hypotonie utérine SAI Inertie utérine SAI Travail irrégulier


direct labour efficiency variance | labour quantity variance | direct labour quantity variance | direct labour usage variance | labour efficiency variance | labour usage variance

écart sur temps de main-d'œuvre directe | écart sur temps | écart sur quantité de main-d'œuvre directe


indirect labor | indirect labour | unproductive labour | non-productive labour | improductive labour

main-d'oeuvre indirecte
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It also sets out the measures that ILO Member States must take to prevent forced labour: educating and informing people, to ensure that legislation relevant to the prevention of forced labour apply to all workers and all sectors of the economy; protecting people, especially migrant workers, from potentially abusive and fraudulent recruitment and placement practices and addressing the root causes heightening the risks of forced labour.

Il établit également les mesures que les États membres de l'OIT doivent prendre pour empêcher le travail forcé: éduquer et informer les personnes pour garantir que la législation pertinente en matière de prévention du travail forcé s'applique à tous les travailleurs et tous les secteurs de l'économie; protéger les personnes, en particulier les travailleurs migrants, contre d'éventuelles pratiques abusives ou frauduleuses au cours du processus de recrutement et de placement, et combattre les causes profondes qui augmentent le risque de travail forcé.


[69] Public expenditure on education as a percentage of GDP, source: Unesco-OECD-Eurostat UOE; Percentage of population, aged 25-64, participation in education and training, source: Labour Force Survey (LFS); Share of the population aged 18-24 with only lower-secondary education and not in education or training, source: Labour Force Survey (LFS).

[70] - Proportion que représentent pour les entreprises les coûts de formation par rapport au total des frais de personnel (source: Enquête sur la formation professionnelle continue - CVTS).


The PEETI objectives are: (i) to identify, monitor and characterise the situation of young victims of exploitative child labour or dangerous work as a consequence of having dropped out of school; (ii) to guarantee a response to the situations identified in the PEETI plan, notably by implementing projects within the framework of the Individual Education and Training Plan (Portuguese acronym: PIEF), by employing flexible and differentiated strategies and by pursuing the School Holidays programme ; (iii) to combat the worst forms of ch ...[+++]

Les objectifs du PEETI sont les suivants: (i) identifier, accompagner et caractériser la situation des enfants victimes de l'exploitation par le travail infantile ou à risque, conséquence de l'abandon scolaire ; (ii) garantir une réponse aux situations signalées au PEETI, notamment en mettant en oeuvre des projets dans le cadre du Plan individuel d'éducation et de formation (PIEF), en recourant à des stratégies souples et différenciées et en poursuivant également le programme Vacances scolaires ; (iii) lutter contre les pires formes d'exploitation du travail infantile (convention nº 182 et recommandation nº 190 de l'OIT, ratifiées par ...[+++]


Reforms should aim at: (i) reliable and flexible labour contracts combined with adequate support during transitions and avoiding labour market segmentation; (ii) quality, efficient and life-long education and training systems, which aim at matching skills with labour market needs; (iii) effective active labour market policies that foster labour market participation; (iv) sustainable and adequate social protection systems that respond to new types of employment and employment relationships; (v) smooth labour mobility across jobs, s ...[+++]

Ces réformes devraient avoir pour objectif de parvenir à: i) des contrats de travail fiables et flexibles combinés à un soutien adéquat pendant les périodes de transition et évitant la segmentation du marché du travail; ii) des systèmes éducatifs et de formation tout au long de la vie performants et de qualité, qui visent à mettre les compétences en adéquation avec les besoins du marché du travail; iii) des politiques de l'emploi actives et efficaces qui encouragent la participation au marché du travail; iv) des systèmes de protect ...[+++]


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11. Welcomes the fact that the Government of Vietnam has issued a call for public input into its first constitutional reform since 1992 and that the deadline has now been extended until September 2013, but regrets that the public consultation has led to sanctions and pressure against those who legitimately express their opinions; hopes that the new Constitution addresses the issues of civil and political rights and religious freedoms as a priority; welcomes in this respect the opening of a dialogue with human rights organisations; expresses its hope that this can lead to important reforms on labour, education and human rights over a l ...[+++]

11. se félicite de ce que le gouvernement du Viêt Nam ait appelé la population à contribuer à sa première réforme constitutionnelle depuis 1992 et de ce que le délai ait désormais été prorogé jusqu'en septembre 2013 mais regrette que la consultation publique ait entraîné des sanctions et des pressions contre ceux qui exprimaient légitimement leur opinion; espère que la nouvelle constitution fera des questions de droits civils et politiques et des libertés religieuses une priorité; se félicite, à cet égard, de l'ouverture d'un dialogue avec des organisations de défense des droits de l'homme; espère que cela pourra aboutir à des réformes impo ...[+++]


The EU Strategies for Africa, the Caribbean and the Pacific specify as priority areas, children’s rights, child labour, education, health and basic services and the special attention necessary for vulnerable children.

Les stratégies de l’UE pour l’Afrique, les Caraïbes et les îles du Pacifique mentionnent comme domaines prioritaires les droits de l’enfant, le travail des enfants, l’éducation, la santé et les services de base, ainsi que l’attention toute particulière qui doit être portée aux enfants vulnérables.


After all, we need to look for alternatives where labour, education, income and education are concerned.

Il faut en effet rechercher des alternatives en matière de travail, d’éducation, de revenus et d’enseignement.


After all, we need to look for alternatives where labour, education, income and education are concerned.

Il faut en effet rechercher des alternatives en matière de travail, d’éducation, de revenus et d’enseignement.


The main labour market problems the Objective 3 programme aims to address are the high rate of unemployment; the danger of exclusion of certain groups (e.g. long-term unemployed, young unemployed, ageing and handicapped people) from the labour market and increasing labour market bottlenecks; a relatively low rate of entrepreneurs; skills shortages concerning especially ageing workers with a low level of education and outdated skills; gender-based segregation in the labour and educational market; need to improve the relationship between research, educ ...[+++]

Les principaux problèmes du marché du travail que le programme objectif 3 se propose d'aborder sont le taux de chômage élevé; le risque d'exclusion de certaines catégories (chômeurs de longue durée, jeunes chômeurs, travailleurs âgés, personnes handicapées, par exemple) et de goulets d'étranglement de plus en plus importants sur le marché du travail; le taux relativement faible d'entrepreneurs; les pénuries de qualifications, en particulier parmi les travailleurs plus âgés dont la formation est limitée ou obsolète; la ségrégation basée sur le sexe sur le marché du travail et de l'éducation; la nécessité de resserrer les liens entre ...[+++]


1. Underlines the importance of labour, education and social issues in the transatlantic marketplace, as mentioned in the NTA-pillar People-to-People Links, and calls therefore on the Commission to actively promote their inclusion in EU/US dialogue and to include a reciprocal political arrangement at all future EP/US delegation meetings;

1. souligne l'importance du travail, de l'éducation et des questions sociales pour le marché transatlantique, comme indiqué dans le NAT, en particulier dans le pilier relatif aux liens de peuple à peuple, invite donc la Commission à promouvoir activement l'inclusion de ces questions dans le dialogue UE/États-Unis et à inclure un accord politique, fonctionnant sur base de réciprocité dans toutes les réunions de la délégation PE/EU;


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