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Equity Tax Credit Act
Labour Incentive Film Tax Credit
Labour effective tax rate on total employment
Labour funds allow. tax credit
Labour funds allowable tax credit
Labour tax wedge
Labour taxes
Labour-sponsored funds tax credit
Tax burden on labour
Tax wedge
Tax wedge on labour
Tax wedge on labour costs
Wage wedge

Translation of "Labour tax wedge " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
labour tax wedge | tax wedge | tax wedge on labour | tax wedge on labour costs

coin fiscal | écart fiscal | écart introduit par la fiscalité | écart social


Tax wedge | Wage wedge

coin salarial | coin fiscal | écart fiscal






labour taxes | tax burden on labour

fiscalité du travail | pression fiscale sur le travail


labour funds allowable tax credit [ labour funds allow. tax credit ]

crédit d'impôt admissible relatif à un fonds de travailleurs


Equity Tax Credit Act [ An Act to Provide a Tax Credit for Investments in Small Businesses and Labour-sponsored Venture-capital Corporations ]

Equity Tax Credit Act [ An Act to Provide a Tax Credit for Investments in Small Businesses and Labour-sponsored Venture-capital Corporations ]


labour effective tax rate on total employment

taux d'imposition effectif du travail


labour-sponsored funds tax credit

crédit d'impôt relatif à un fonds de travailleurs


Labour Incentive Film Tax Credit

crédit d'impôt pour incitation à la main-d'œuvre cinématographique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Policy measures were taken to reduce the labour tax wedge and policy commitments have recently been stepped up.

Des mesures ont été prises pour réduire la pression fiscale sur le travail et les promesses d'action ont été plus nombreuses récemment.


Second, the labour tax wedge is high in Poland and creates a disincentive to work in the official economy.

En second lieu, le coin fiscal, élevé en Pologne, tend à décourager l'emploi dans l'économie officielle.


Second, the labour tax wedge is high in Latvia and creates a disincentive to work in the official economy.

En second lieu, le coin fiscal est important en Lettonie et dissuade de travailler dans le cadre de l'économie officielle.


Policy measures were taken to reduce the labour tax wedge and policy commitments have recently been stepped up.

Des mesures ont été prises pour réduire la pression fiscale sur le travail et les promesses d'action ont été plus nombreuses récemment.


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The reduction in labour taxes is most visible for the low-paid (about 3 percentage points), as measured by the tax wedge on labour for the single worker earning 67% of the average production worker (APW) wage.

La réduction de la fiscalité du travail est plus évidente pour les faibles rémunérations (près de 3 points de pourcentage). Elle est mesurée à partir du coin fiscal sur la main-d'oeuvre pour un salarié célibataire touchant 67 % du salaire ouvrier moyen.


23. Underlines the fact that, according to an IMF report, the progressivity of tax systems has been weakened in some Member States in recent years, contributing to increasing inequality; considers that the tax wedge has been much higher for low-wage workers and SMEs with higher effective tax rates; recognises that, while taxation is a Member State competence, progressive tax systems help cushion the worst effects of economic crises, and recognises the importance of reducing taxes for labour and enterprises with ...[+++]

23. met en évidence le fait que, selon un rapport du FMI, les régimes fiscaux ont perdu en progressivité ces dernières années dans certains États membres, ce qui contribue à une hausse des inégalités; estime que le coin fiscal est beaucoup plus important pour les travailleurs à bas salaire et les PME, soumises à des taux d'imposition effective plus élevés; souligne que, bien que la fiscalité relève de la compétence des États membres, les systèmes d'imposition progressive contribuent à atténuer les effets les plus graves de la crise ...[+++]


54. Calls on the Member States and on the European Council to involve social and health ministers in the European Semester process and at all stages of the NRP process, as this would involve strengthening the role of the Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs Council (EPSCO), which is necessary as the issues of pensions, wage policies and the tax wedge on labour fall within its mandate;

54. invite les États membres et le Conseil européen à associer les ministres des affaires sociales et de la santé dans le processus du semestre européen et à toutes les étapes des processus de PNR, car cela entraînerait le renforcement du rôle du Conseil "Emploi, politique sociale, santé et consommateurs" (EPSCO), qui est nécessaire, dans la mesure où les questions relatives aux pensions, aux politiques salariales et à la pression fiscale sur les revenus du travail relèvent de son mandat;


56. Calls on the Member States and on the European Council to involve social and health ministers in the European Semester process and at all stages of the NRP process, as this would involve strengthening the role of the Employment, Social Policy, Health and Consumer Affairs Council (EPSCO), which is necessary as the issues of pensions, wage policies and the tax wedge on labour fall within its mandate;

56. invite les États membres et le Conseil européen à associer les ministres des affaires sociales et de la santé dans le processus du semestre européen et à toutes les étapes des processus de PNR, car cela entraînerait le renforcement du rôle du Conseil «Emploi, politique sociale, santé et consommateurs» (EPSCO), qui est nécessaire, dans la mesure où les questions relatives aux pensions, aux politiques salariales et à la pression fiscale sur les revenus du travail relèvent de son mandat;


6. Welcomes the proposal to reduce the tax wedge on labour in a budgetary-neutral way; recalls that the average tax wedge between what it costs for an employer to hire a worker and the worker’s real pay is often above 40 % in the EU; believes that shifting the tax burden may enable companies benefiting from these exemptions/reductions to create new jobs or to increase wages; stresses the substantial employment effects of shifting tax from labour to capital and consumption;

6. approuve la proposition de réduire, selon des modalités budgétairement neutres, la charge fiscale pesant sur le travail; rappelle que la charge fiscale représentant la différence entre le coût pour un employeur de la rémunération d'un salarié et la somme que celui-ci perçoit effectivement dépasse souvent 40 % dans l'Union européenne; est d'avis que le transfert de la charge fiscale pourrait placer les entreprises bénéficiant des dérogations ou des réductions octroyées à ce titre en situation de créer des emplois ou d'augmenter les salaires; souligne les notables incidences sur l'emploi d'un transfert de charges du travail sur le ca ...[+++]


6. Welcomes the proposal to reduce the tax wedge on labour in a budgetary-neutral way; recalls that the average tax wedge between what it costs for an employer to hire a worker and the worker's real pay is often above 40 % in the EU; believes that shifting the tax burden may enable companies benefiting from these exemptions/reductions to create new jobs or to increase wages;

6. approuve la proposition de réduire, selon des modalités budgétairement neutres, la charge fiscale pesant sur le travail; rappelle que la charge fiscale représentant la différence entre le coût pour un employeur de la rémunération d'un salarié et la somme que celui-ci perçoit effectivement dépasse souvent 40 % dans l'Union européenne; est d'avis que le transfert de la charge fiscale pourrait placer les entreprises bénéficiant des dérogations ou des réductions octroyées à ce titre en situation de créer des emplois ou d'augmenter les salaires;




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'Labour tax wedge' ->

Date index: 2022-10-31
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