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Flap and landing gear overspeed warning light
Gear disagreement light
Gear door annunciator
Gear unsafe light
Gear warning light
Landing gear and door warning test switch
Landing gear door warning light
Landing gear not down warning light
Landing gear priority warning light
Landing gear unsafe light
Landing gear unsafe light test switch
Landing gear warning light
Undercarriage warning indicator

Translation of "Landing gear not down warning light " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
landing gear not down warning light

clignotant de train non sorti


landing gear not down warning light

clignotant de train non sorti


landing gear and door warning test switch [ landing gear unsafe light test switch ]

interrupteur d'essai voyants désaccord train


landing gear and door warning test switch | landing gear unsafe light test switch

interrupteur d'essai voyants désaccord train


landing gear unsafe light [ landing gear warning light | gear disagreement light | gear unsafe light | gear warning light ]

voyant désaccord train d'atterrissage [ voyant désaccord train ]


landing gear priority warning light | undercarriage warning indicator

lampe de priorité du train d'atterrissage | voyant lumineux de perte de priorité du train d'atterrissage


flap and landing gear overspeed warning light

clignotant de survitesse de train et volets sortis


landing gear priority warning light | undercarriage warning indicator

lampe de priorité du train d'atterrissage | voyant lumineux de perte de priorité du train d'atterrissage


gear door annunciator [ landing gear door warning light ]

voyant trappe de train


flap and landing gear overspeed warning light

clignotant de survitesse de train et volets sortis
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
DAY or NIGHT — Lowering landing gear, (if fitted), showing steady landing lights and following the intercepting aircraft and, if, after overflying the runway in use or helicopter landing area, landing is considered safe, proceeding to land.

DE JOUR et DE NUIT — Abaisser le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté), allumer les phares d’atterrissage fixes, suivre l’aéronef intercepteur et si, après le survol de la piste d’atterrissage pour hélicoptère, il est jugé possible d’atterrir en toute sécurité, procéder à l’atterrissage


DAY or NIGHT Raising landing gear (if fitted) and flashing landing lights while passing over runway in use or helicopter landing area at a height exceeding 300 m (1 000 ft) but not exceeding 600 m (2 000 ft) (in the case of a helicopter, at a height exceeding 50 m (170 ft) but not exceeding 100 m (330 ft)) above the aerodrome level, and continuing to circle runway in use or helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Rentrer le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté) et faire clignoter les phares d’atterrissage en passant au-dessus de la piste d’atterrissage en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères à une hauteur supérieure à 300 m (1 000 ft), mais inférieure à 600 m (2 000 ft) [dans le cas d’un hélicoptère, à une hauteur supérieure à 50 m (170 ft), mais inférieure à 100 m (330 ft)] au-dessus du niveau de l’aérodrome, et continuer à exécuter des circuits autour de la piste en service ou de l’aire d’atterrissage pour hélicoptères.


DAY or NIGHT — Lowering landing gear (if fitted), showing steady landing lights and overflying runway in use or, if the intercepted aircraft is a helicopter, overflying the helicopter landing area.

DE JOUR et DE NUIT — Abaisser le train d’atterrissage (si l’aéronef en est doté), allumer les phares d’atterrissage fixes et survoler la piste d’atterrissage en service ou, si l’aéronef intercepté est un hélicoptère, survoler l’aire d’atterrissage des hélicoptères.


Operators of large aeroplanes used in commercial air transport shall ensure that an appropriate landing gear aural warning device is installed in order to significantly reduce the likelihood of landings with landing gear inadvertently retracted.

Les exploitants d'aéronefs lourds utilisés dans le transport aérien commercial veillent à ce qu'un signal acoustique approprié du train d'atterrissage soit installé afin de réduire de manière significative le risque d'atterrissage avec un train d'atterrissage rentré par inadvertance.


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Main landing gear; evacuation systems; interior lighting

Train d'atterrissage principal; systèmes d’évacuation; éclairage intérieur


3. the warning results from failure to select landing gear or landing flaps by the appropriate point on the approach (mode 4); or

3) l'avertissement résulte du fait que le train d'atterrissage ou les volets d'atterrissage n'ont pas été actionnés au point d'approche approprié (mode 4), ou


2. It is necessary to encourage the execution of joint projects between outermost, isolated, insular, remote and sparsely populated regions, geared to the identification of common risks, exchange of information and procedures for a more uniform approach to risk assessment; all this is required in order to draw up and implement integrated strategies and actions to provide each territory with appropriate early-warning systems, and appropriate land use planning on the basis of the different risks.

2. Il est nécessaire d'encourager la réalisation de projets conjoints entre régions ultrapériphériques, isolées, insulaires, éloignées et faiblement peuplées, axés sur l'identification des risques qui leur sont communs et sur l'échange d'informations et de méthodes, pour parvenir à une approche plus homogène de l'évaluation du risque; cela permettra d'élaborer et de mettre en oeuvre des stratégies et des actions intégrées afin de doter chaque territoire de dispositifs d'alerte précoce appropriés et de l'aménager de manière adéquate en fonction des différents risques.


2. It is necessary to encourage the execution of joint projects between outermost, isolated, insular, remote and sparsely populated regions, geared to the identification of common risks, exchange of information and procedures for a more uniform approach to risk assessment; all this is required in order to draw up and implement integrated strategies and actions to provide each territory with appropriate early-warning systems, and appropriate land use planning on the basis of the different risks.

2. Il est nécessaire d'encourager la réalisation de projets conjoints entre régions ultrapériphériques, isolées, insulaires, éloignées et faiblement peuplées, axés sur l'identification des risques qui leur sont communs et sur l'échange d'informations et de méthodes, pour parvenir à une approche plus homogène de l'évaluation du risque; cela permettra d'élaborer et de mettre en oeuvre des stratégies et des actions intégrées afin de doter chaque territoire de dispositifs d'alerte précoce appropriés et de l'aménager de manière adéquate en fonction des différents risques.


4. By way of derogation from paragraph 1, during fishing for cod, only gear authorised for fishing for cod or gear with a larger mesh size than the sizes laid down in Annex IV may be allowed to be kept on board. If there is gear on board that is not authorised for fishing for cod, the landing of cod shall be prohibited.

4. Par dérogation au paragraphe 1, et lors de la pêche de cabillaud, les seuls engins dont la détention à bord est autorisée sont les engins de pêche autorisés pour la capture de cette espèce ou des engins avec un maillage supérieur à ceux fixés à l'annexe IV. Si des engins non autorisés pour la capture de cabillaud se trouvent à bord du navire, tout débarquement de cabillaud est interdit.


Whereas Council Directive 84/528/EEC of 17 September 1984 on the approximation of the laws of the Member States relating to common provisions for lifting and mechanical handling appliances (4) has laid down in particular the procedures for EEC type-examination and EEC inspection for these appliances ; whereas, according to that Directive, it is necessary to lay down the technical requirements which electrically operated lifts and their essential components (locking devices, landing doors, overspeed governors, safety gears ...[+++]

considérant que la directive 84/528/CEE du Conseil, du 17 septembre 1984, concernant le rapprochement des législations des États membres relatives aux dispositions communes aux appareils de levage ou de manutention (4), a notamment défini les procédures d'examen CEE de type et de contrôle CEE de ces appareils ; que, conformément à ladite directive, il y a lieu de fixer les prescriptions techniques auxquelles doivent satisfaire les ascenseurs mus électriquement et leurs éléments constitutifs de construction (dispositifs de verrouillage, portes palières, limiteurs de vitesse, parachutes, amortisseurs hydrauliques) pour pouvoir être import ...[+++]




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'Landing gear not down warning light' ->

Date index: 2021-09-03
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