Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cyberlearning
Distance learning
E-learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Example-based learning
Example-driven bispatial learning
Example-driven learning
Example-oriented bispatial learning
Example-triggered bispatial learning
Inductive learning from examples
Instance-based learning
Instruction learning
LFI
Learning by being told
Learning by example
Learning by examples
Learning from examples
Learning from instruction
Learning from instructions
Near miss
Near miss negative example
Near-miss
Near-miss counter-example
Near-miss example
Near-miss negative example
On-line learning
Online learning
Tele-learning
Virtual learning

Traduction de «Learning by examples » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
learning by examples [ learning by example | learning from examples | example-driven learning | inductive learning from examples | example-based learning | instance-based learning ]

apprentissage par les exemples [ apprentissage par des exemples | apprentissage par exemples | apprentissage empirique de concept par exemples | apprentissage de concept par exemples | apprentissage à partir d'exemples ]


learning from examples | learning by examples

apprentissage par exemples | apprentissage par les exemples | apprentissage à partir d'exemples | apprentissage de concepts à partir d'exemples


learning from examples

apprentissage à partir d'exemples | apprentissage inventif | apprentissage par les exemples


learning from examples

apprentissage à partir d'exemples


example-oriented bispatial learning [ example-triggered bispatial learning | example-driven bispatial learning ]

apprentissage bi-spatial à partir d'exemples


receive appropriate permissions for recorded audiovisual example use | receiving appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | Gaining appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples | receive appropriate permissions for use of recorded audiovisual examples

recevoir des autorisations appropriées pour l'utilisation d'exemples d'enregistrements audiovisuels


near miss [ near-miss | near miss negative example | near-miss negative example | near-miss example | near-miss counter-example ]

presque exemple [ quasi instance | quasi-instance | instance quasi positive | nuance critique ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning


learning from instruction | LFI | learning from instructions | instruction learning | learning by being told

apprentissage par instruction | apprentissage par instructions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[22] The term 'potential' learner is used to denote those who may not be actively engaged in learning, for example those for whom access is a problem e.g. disabled people, or people who may have become alienated from learning, e.g. older people.

[22] Le terme 'd'apprenant potentiel' est utilisé pour désigner les personnes qui ne peuvent apprendre de manière active, par exemple parce que l'accès aux offres d'éducation et de formation leur pose des difficultés (par ex. les personnes handicapées) ou parce qu'elles ne sont plus habituées à apprendre (par ex. les personnes âgées).


* the European Bank for Reconstruction and Development and the European Investment Bank to invest in the development of lifelong learning, for example of infrastructure and SMEs, in the candidate countries of Central and Eastern Europe.

* la Banque européenne pour la reconstruction et le développement et la Banque européenne d'investissement à investir dans le développement de l'éducation et de la formation tout au long de la vie, par exemple dans les infrastructures et les PME, dans les pays candidats et les pays d'Europe centrale et orientale.


The EESC advocates learning from examples of establishing bad banks.

Le CESE recommande de tirer les leçons d’exemples de création de «banques poubelles» (bad banks).


190. Asks also for structural changes leading to long-term solutions such as a permanent knowledge-sharing platform among managing authorities and paying agencies across the Union so that EAFRD specific bodies can learn by examples and best practices when discussing areas of ambiguity as well as overly complex requirements and controls; demands in this respect the accessibility to this platform in all Member States;

190. demande également des changements structurels entraînant des solutions à long terme comme une plateforme permanente d'échange des connaissances entre les autorités de gestion et les organismes payeurs dans toute l'Union afin que les organes spécifiques du Feader puissent tirer des enseignements des exemples et des meilleures pratiques lorsqu'ils discutent de problèmes d'ambiguïté et d'exigences et de contrôles trop complexes; exige à cet égard que cette plateforme soit accessible dans tous les États membres;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
190. Asks also for structural changes leading to long-term solutions such as a permanent knowledge-sharing platform among managing authorities and paying agencies across the Union so that EAFRD specific bodies can learn by examples and best practices when discussing areas of ambiguity as well as overly complex requirements and controls; demands in this respect the accessibility to this platform in all Member States;

190. demande également des changements structurels entraînant des solutions à long terme comme une plateforme permanente d'échange des connaissances entre les autorités de gestion et les organismes payeurs dans toute l'Union afin que les organes spécifiques du Feader puissent tirer des enseignements des exemples et des meilleures pratiques lorsqu'ils discutent de problèmes d'ambiguïté et d'exigences et de contrôles trop complexes; exige à cet égard que cette plateforme soit accessible dans tous les États membres;


17. Stresses the need to exchange information and good practice, to step up education and training provision, especially in the fields of computer studies and business management, to foster new skills and to promote lifelong learning, for example by facilitating access to the existing European programmes and funds, thereby making decent jobs more accessible and enhancing and acknowledging the skills of creators and workers in the cultural and creative sector, who feel the impact of economic and technological change particularly strongly;

17. souligne le besoin d'échanger des informations et des bonnes pratiques, de renforcer l'offre de formation, notamment dans les technologies numériques et la gestion d'entreprise, de développer de nouvelles compétences et de favoriser l'apprentissage tout au long de la vie, par exemple en facilitant l'accès aux programmes et aux fonds européens existants, permettant ainsi d'améliorer l'accès à l'emploi décent et de renforcer et de reconnaître les compétences des créateurs et des travailleurs du secteur culturel et créatif, fortement concernés par les mutations économiques et technologiques;


4. Reiterates the importance of the role that ICTs play in lifelong learning (for example, distance learning) and of providing greater support for language learning following three lines: development of "1+2" language principle, special language programs for immigrants in order to increase their employability and social integration and finally the policy of learning the language of, and promoting joint training programmes with, neighbouring countries in border areas as it opens them job opportunities;

4. réitère l'importance du rôle que jouent les TIC dans la stratégie d'apprentissage continu (enseignement à distance, par exemple) ainsi que d'un meilleur soutien de l'apprentissage des langues selon trois lignes directrices: développement des langues selon le principe "1+2", programmes de langue spécialement conçus pour aider les immigrants à augmenter leur employabilité et mieux s'intégrer dans la société et, enfin, dans les zones frontalières, politique d'apprentissage de la langue des pays limitrophes et de soutien à des programmes communs de formation propre à ouvrir de nouvelles perspectives d'emploi;


We are also in continuous contact with the group directing the Civil Society Platform for Intercultural Dialogue, which includes representatives of the European Youth Forum and EFIL, the European Federation for Intercultural Learning, for example.

Nous sommes également en contact permanent avec le groupe qui dirige la Plate-forme de la société civile pour le dialogue interculturel, composée de représentants du Forum européen de la jeunesse et de la Fédération européenne pour l'apprentissage interculturel, par exemple.


encourage the recognition of non-formal and informal learning, for example through developing a "Youthpass" and considering its inclusion in Europass, and consider the validation of such learning.

d'encourager la reconnaissance de l'apprentissage non formel et informel, par exemple en créant un « passeport jeunesse » et en envisageant son intégration dans l'Europass, et de se pencher sur la validation de cet apprentissage.


encourage, for young people and those active in youth work and youth organisations, the recognition of non-formal and informal learning, for example through developing a ‘Youthpass’ and considering its inclusion in Europass, and consider the validation of such learning, whilst taking account of national situations and respecting Member States' competences.

d'encourager, pour ce qui est des jeunes et des personnes travaillant dans le secteur de la jeunesse et dans les organisations de jeunesse, la reconnaissance de l'apprentissage non formel et informel, par exemple en créant un «passeport jeunesse» et en envisageant son intégration dans l'Europass, et de se pencher sur la validation de cet apprentissage, tout en tenant compte des spécificités nationales et dans le respect des compétences des États membres.


w