Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Chief Welfare Officer
Chief science officer
Head laboratory analyst
Head of Armed Forces Welfare
Head of the legal division
Head of the legal services office
Head office
Home office
LEG
Law office
Lawyer's office
Legal Office
Legal Officers Advisory Committee
Legal affairs policy officer
Legal firm manager
Legal office
Legal office head
Legal policy analyst
Legal policy officer
Legal service manager
Para-legal officer
Paralegal officer
Research manager
Reserach managers

Translation of "Legal office head " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
head of the legal services office | legal office head | legal firm manager | legal service manager

directeur juridique | directrice juridique | responsable de service juridique


legal office [ lawyer's office | law office ]

cabinet [ cabinet d'avocats | cabinet juridique | étude | étude légale ]


para-legal officer [ paralegal officer ]

agent parajuridique [ agent juridique ]


chief science officer | head laboratory analyst | research manager | reserach managers

directrice de recherche | directeur de recherche | directeur de recherche/directrice de recherche


home office | head office

établissement principal | siège


Legal Office | LEG [Abbr.]

Bureau juridique | LEG [Abbr.]


Legal Officers Advisory Committee

Comité consultatif des conseillers juridiques


Chief Welfare Officer | Head of Armed Forces Welfare

chef du Service social de l'armée


legal affairs policy officer | legal policy analyst | legal policy officer | policy officer, legal affairs

chargée de mission affaires juridiques | chargé de mission affaires juridiques | chargé de mission affaires juridiques/chargée de mission affaires juridiques


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Question No. 437 Hon. Irwin Cotler: With regard to the appointment of Justice Marc Nadon: (a) who did what and when prior to the Selection Panel being convened; (b) who determined the process to be followed with respect to the most recent appointment process to fill a vacancy on the Supreme Court of Canada (SCC); (c) was the process for Justice Wagner designed with the departure of Justice Fish a year later in mind; (d) was the process for Justice Nadon designed with the forthcoming departure of Justice LeBel in mind; (e) in the breakdown of appointment process costs provided in the answer to Q-239, what accounts for the “Acquisition of Machinery and Equipment” cost associated with the appointment of Justice Marc Nadon; (f) was there a ...[+++]

Question n 437 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la nomination du juge Marc Nadon: a) qui a fait quoi et quand avant la convocation du comité de sélection; b) qui a décidé du processus à suivre pour combler la vacance à la Cour suprême du Canada (CSC); c) le processus à suivre pour le juge Wagner a-t-il été conçu en fonction du départ un an plus tard du juge Fish; d) le processus à suivre pour le juge Nadon a-t-il été conçu en fonction du départ prochain du juge LeBel; e) dans la ventilation des coûts du processus de nomination fournie en réponse à la Q-239, en quoi consistent les frais d’« acquisition de machinerie et de matériel » liés à la nomination du juge Marc Nadon; f) y a-t-il eu appel d’ ...[+++]


In response to (a), the Canadian delegation to the United Nations Arms Trade Treaty Conference was as follows: Habib Massoud, deputy director, conventional weapons and space issues, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trade Canada, as head of the delegation; Paul Galveias, senior export control officer, export controls division, Foreign Affairs and International Trade Canada; Kim Joslin, senior policy officer, non-proliferation and disarmament division, Foreign Affairs and International Trad ...[+++]

Pour de plus amples informations, s’il vous plaît consulter le lien suivant: [http ...]


Witnesses: From the Office of the Commissioner of Review Tribunals Canada Pension Plan/Old Age Security: G. Peter Smith, Commissioner, Review Tribunals CPP / OAS; Guy Arseneault, Deputy Commissioner, Review Tribunals CPP / OAS; Tina Head, Senior Counsel, Legal Services; Chantal Proulx, Legal Counsel, Legal Services; Pat Iannitti, Director, Tribunal Operations; Émile Bergeron, Officer, Professional Development and Information Services.

Témoins: De Bureau du Commissaire des tribunaux de révision Régime de pensions du Canada/Sécurité de la vieillesse: G. Peter Smith, Commissaire, Tribunaux de révision RPC / SV; Guy Arseneault, Commissaire adjoint, Tribunaux de révision RPC / SV; Tina Head, Avocate principale, Services juridiques; Chantal Proulx, avocate, services juridiques; Pat Iannitti, Directeur, Administration des tribunaux de révision; Émile Bergeron, Agent, Perfectionnement professionel et services d'information.


Witnesses: From Environment Canada: Harvey Lerer, Director General, Canadian Environmental Protection Act Office; Karen Lloyd, Manager, CEPA Office; Duncan Cameron, Legal Counsel, Legal Services, CEPA Office; Steve Mongrain, Representative, CEPA Office; Nadine Levin, Senior Policy Adviser, CEPA Office; James Osborne, Head, Ocean Disposal and Shellfish, Marine Environment Division.

Témoins : De Environnement Canada : Harvey Lerer, directeur général, Bureau de la Loi canadienne sur la protection de l'environnement; Karen Lloyd, gestionnaire, Bureau de la LCPE; Duncan Cameron, conseiller juridique, Services juridiques, Bureau de la LCPE; Steve Mongrain, représentant, Bureau de la LCPE; Nadine Levin, conseillère principale en politiques, Bureau de la LCPE; James Osborne, chef, Immersion de déchets en mer et coquillières, Milieu marin.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2007 the Legal Department (LD) of the secretariat was reorganised in order to set up a new management structure with one Head of Department and four Heads of Legal Teams, each managing a team of legal officers.

En 2007, le service juridique du secrétariat a été réorganisé de manière à mettre en place une nouvelle structure de gestion, pourvue d'un chef d'unité et de quatre chefs d'équipe juridique, chacun dirigeant une équipe de juristes.


29. Rejects the draft memorandum of understanding in which a code of practice for the exchange of information between OLAF and the Commission is set out, because it impinges upon the Regulation currently in force and, therefore, on OLAF's remit; believes that the provisions governing the forwarding of information should perhaps be reviewed in the context of a revised regulation; insists that the notification of OLAF should be enshrined in the Statute pursuant to Article 2 of the standard decision; insists that the head of OLAF should determine the content of the information, taking as criteria the protection of the rights of the perso ...[+++]

29. rejette le projet de mémorandum d'accord prévoyant l'établissement d'un code de pratique pour l'échange d'informations entre l'OLAF et la Commission, estimant qu'un tel code est contraire à la réglementation actuellement en vigueur et, partant, porte atteinte aux compétences de l'OLAF; estime que les dispositions qui régissent la communication d'informations devraient éventuellement être réexaminées dans le contexte d'un règlement révisé; insiste pour que l'obligation d'informer l'OLAF soit inscrite dans le statut des fonctionnaires, conformément à l'article 2 de la "décision modèle"; insiste pour que le directeur de l'OLAF détermine le contenu des informations en prenant pour critères la protection des droits de la personne concerné ...[+++]


28. Rejects the draft memorandum of understanding in which a code of practice for the exchange of information between OLAF and the Commission is set out, because it infringes upon the Regulation currently in force and, therefore, on OLAF's remit; believes that the provisions governing the forwarding of information should perhaps be reviewed in the context of a revised regulation; insists that the notification of OLAF should be enshrined in the Statute pursuant to Article 2 of the standard decision; insists that the head of OLAF should determine the content of the information, taking as criteria the protection of the rights of the pers ...[+++]

28. rejette le projet de mémorandum d'accord prévoyant l'établissement d'un code de pratique pour l'échange d'informations entre l'OLAF et la Commission, estimant qu'un tel code est contraire à la réglementation actuellement en vigueur et, partant, porte atteinte aux compétences de l'OLAF; estime que les dispositions qui régissent la communication d'informations devraient éventuellement être réexaminées dans le contexte d'un règlement révisé; insiste pour que l'obligation d'informer l'OLAF soit inscrite dans le statut des fonctionnaires, conformément à l'article 2 de la "décision modèle"; insiste pour que le directeur de l'OLAF détermine le contenu des informations en prenant pour critères la protection des droits de la personne concerné ...[+++]


The recognition of legal personality for the EU and the establishment of the office of EU foreign minister are measures intended to concentrate in a joint delegation EU representation at the United Nations which is currently fragmented between the Commission, the Council and the Presidency-in-Office. The future foreign minister is to head the EU delegation which will be present at the respective UN headquarters in New York, Geneva, ...[+++]

Par la reconnaissance de la personnalité juridique de l'Union européenne et la création d'un ministère des affaires étrangères de l'UE, la présence de l'UE au sein des Nations unies, jusqu'à présent assurée par la Commission, le Conseil et la Présidence en exercice du Conseil, sera concentrée au sein d'une délégation commune. Le futur ministre des affaires étrangères prendra la direction de cette délégation de l'UE. Celle-ci sera présente sur le terrain, dans les principaux Quartiers généraux des Nations unies à New York, à Genève, à Vienne et à Nairobi.


In Ireland, in order to combat the types of crime mentioned in the debate, we established the ‘Criminal Assets Bureau’ (CAB) which is a multi-agency organisation, headed by a legal officer and a chief superintendent of the police.

En Irlande, afin de lutter contre les différents types de criminalité examinés dans ce débat, nous avons créé le "Criminal Assets Bureau" (CAB), un organisme regroupant plusieurs agences supervisé par un conseiller juridique et un commissaire principal de police.


2. The decree of 28 January 1987 lays down that at least 51 % of the capital of private television companies operating on Flemish territory must be owned by persons whose head office is situated either in Flanders or in the bilingual area of the capital, Brussels. 3. Lastly, as regards the programmes of private television companies, the legislation of 11 May 1988 lays down conditions for "own cultural productions", which must satisfy "at least" two of the following three criteria : a) At least 50 % of the financing involved must come from natural or legal ...[+++]

2. le décret du 28 janvier 1987 impose que le capital de la sociétéde TV privée opérant sur le territoire flamand soit souscrit pour 51% au moins par des personnes dont le siège social est situé soit en Flandre soit dans la région bilingue de Bruxelles-capitale. 3. Enfin, pour les programmes de sociétés de TV privées, la législation du 11 mai 1988 fixe des conditions relatives aux "productions culturelles propres" qui dovient répondre "au moins" à deux des trois critères suivants: a) financement à 50% au moins par des personnes physiques ou morales, dont le domicile, la résidence ou le siège d'exploitation est établi soit en Flandre, soi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Legal office head' ->

Date index: 2022-12-23
w