Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Calculus language
Calculus-based language
Declarative language
Imperative language
Less procedural language
Non imperative language
Non procedural language
Non procedural query language
Non procedure-oriented language
Non-procedural language
Non-procedural query language
Non-procedure-oriented language
Nonprocedural language
Nonprocedural query language
Predicate calculus language
Procedural language
Procedure oriented language
Procedure-orientated language
Procedure-oriented language

Traduction de «Less procedural language » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
less procedural language | non imperative language | non-procedural language

langage non impératif | langage non procédural


imperative language | procedural language | procedure-orientated language | procedure-oriented language

langage adapté aux procédures | langage de procédure | langage impératif | langage procédural


Definition: A disorder in which the child, having previously made normal progress in language development, loses both receptive and expressive language skills but retains general intelligence; the onset of the disorder is accompanied by paroxysmal abnormalities on the EEG, and in the majority of cases also by epileptic seizures. Usually the onset is between the ages of three and seven years, with skills being lost over days or weeks. The temporal association between the onset of seizures and loss of language is variable, with one preceding the other (either w ...[+++]

Définition: Trouble dans lequel l'enfant, dont le langage s'est auparavant développé normalement, perd ses acquisitions de langage, à la fois sur le versant expressif et réceptif, tout en gardant une intelligence normale. La survenue du trouble s'accompagne d'anomalies paroxystiques à l'EEG et, dans la plupart des cas, de crises d'épilepsie. Le trouble apparaît habituellement entre trois et sept ans, avec perte du langage en quelques jours ou quelques semaines. La succession dans le temps, entre le début des crises épileptiques et la perte du langage, est assez variable, l'une des deux manifestations précédant l'autre (ou inversement) de ...[+++]


calculus language | calculus-based language | non procedural language | predicate calculus language

langage assertionnel | langage de type calcul | langage non procédural


procedure-oriented language [ procedural language | procedure oriented language ]

langage procédural [ langage de procédure ]


declarative language | nonprocedural language | non-procedural language | non procedure-oriented language | calculus-based language | predicate calculus language

langage déclaratif | langage non-procédural | langage assertionnel | langage non algorithmique


nonprocedural language [ non-procedure-oriented language | non-procedural language ]

langage non procédural


nonprocedural query language [ non-procedural query language | non procedural query language ]

langage d'interrogation non procédural


procedural language | procedure-oriented language

langage procédural | langage de procédures | langage de procédure
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Member States should implement as soon as possible Framework Decision 2002/629/JHA and Directive 2004/81/EC and, at a minimum, ensure that victims of trafficking, whether or not they cooperate with the competent authorities during investigations and as witnesses in criminal procedures, are granted short-term residence status, including a reflection/recovery period for victims lasting no less than 30 days, and access to information on the legal and administrative procedures in a language ...[+++]

inviter les États membres à appliquer, dans les plus brefs délais, la décision-cadre 2002/629/JAI et la directive 2004/81/CE et à veiller, au minimum, à ce que les victimes de la traite, indépendamment du fait qu'elles coopèrent ou non avec les autorités compétentes dans le cadre des enquêtes ou qu'elles acceptent ou non de participer en tant que témoins aux procédures pénales, se voient accorder un permis de résidence de courte durée, en ce compris une période de récupération et de réflexion d'au moins trente jours, ainsi que l'accès aux informations relatives aux procédures judiciaires et administratives dans une ...[+++]


Member States should implement as soon as possible Framework Decision 2002/629/JHA and Directive 2004/81/EC and, at a minimum, ensure that victims of trafficking, whether or not they cooperate with the competent authorities during investigations and as witnesses in criminal procedures, are granted short-term residence status, including a reflection/recovery period for victims lasting no less than 30 days, and access to information on the legal and administrative procedures in a language ...[+++]

inviter les États membres à appliquer, dans les plus brefs délais, la décision-cadre 2002/629/JAI et la directive 2004/81/CE et à veiller, au minimum, à ce que les victimes de la traite, indépendamment du fait qu'elles coopèrent ou non avec les autorités compétentes dans le cadre des enquêtes ou qu'elles acceptent ou non de participer en tant que témoins aux procédures pénales, se voient accorder un permis de résidence de courte durée, en ce compris une période de récupération et de réflexion d'au moins trente jours, ainsi que l'accès aux informations relatives aux procédures judiciaires et administratives dans une ...[+++]


Rationalising the funding schemes – a new approach based on a simpler set of funding instruments Using simpler, less bureaucratic language that is user-friendly Reducing the number and size of documents Reducing the number of requests to participants and instituting a light submission procedure Reducing a priori controls (i.e. controls before the project is approved) Increasing the autonomy of consortia Streamlining the selection process Exploring new modes of funding and simplifying the cost-based funding system.

rationaliser les instruments de financement par une nouvelle approche fondée sur un éventail d'instruments financiers simplifié, employer un langage plus simple, moins bureaucratique et plus convivial, réduire la quantité et la taille des documents, réduire le nombre de choses demandées aux participants et instaurer une procédure de soumission légère, réduire les contrôles a priori (c.-à-d. les contrôles effectués avant l'acceptation du projet), accroître l’autonomie des consortiums, rationaliser le processus de sélection, rechercher ...[+++]


2. By striking out sections (2), (3) and (4) thereof and substituting the following therefor: (2) The standing committees which shall consist of not less than seven and not more than fifteen members, and for which lists of members are to be prepared, except as provided in section (1) of the Standing Order, shall be on: (a) Agriculture and Agri-Food (b) Canadian Heritage (c) Citizenship and Immigration (d) Environment and Sustainable Development (e) Finance (f) Fisheries and Oceans (g) Foreign Affairs and International Trade (h) Government Operations (i) Health (j) Human Resources Development (k) Human Rights and the Status of the Disable ...[+++]

2. Par la substitution, aux paragraphes (2), (3) et (4), de ce qui suit: «(2) Les comités permanents, qui, sous réserve du paragraphe (1) du présent article, comprennent au moins sept et au plus quinze députés et pour lesquels on dressera une liste de membres, sont les suivants: a) le Comité de l'agriculture et de l'agro-alimentaire b) le Comité du patrimoine canadien c) le Comité de la citoyenneté et de l'immigration d) le Comité de l'environnement et du développement durable e) le Comité des finances f) le Comité des pêches et des océans g) le Comité des affaires étrangères et du commerce international h) le Comité des opérations gouve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- 2 - Of this total, the 79 inter-university cooperation programmes selected under Action 2 of Lingua in accordance with a procedure common to both programmes give priority to future language teachers and students of the less widely-used Community languages (Portuguese, Greek, Dutch and Danish) (Since the appropriations available for Lingua were very limited in this initial year, a large proportion of the inter-university cooperation programmes in the ...[+++]

- 2 - Sur ce total, les 79 PIC sélectionnés dans le cadre de l'Action 2 du programme LINGUA, selon une procédure commune aux deux programmes, concernent en priorité les futurs professeurs de langue et ceux qui étudient les langues les moins enseignées de la Communauté (portugais, grec, néerlandais, danois) (Le budget disponiblee pour LINGUA étant très limité pour cette année de démarrage, une large proposition des PIC dans le domaine des langues européennes vivantes seront financés dans le cadre d'ERASMUS).


w