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Dominant lethal assay
Dominant lethal mutation test
Dominant lethal test
Effluent treatment
LD50
Lethal dose 50
Lethal dose 50%
Lethal dose fifty
Lethality treatment
Mean lethal dose
Median lethal dose
Median lethal value
Palm lethal yellowing mycoplasm
Palm lethal yellowing mycoplasma-like organism
Palm lethal yellowing phytoplasma
Post-lethality treatment
Postlethality treatment
Purification of sewage
Purification of waste waters
SLRL test
STP
Sewage purification plant
Sewage treatment
Sewage treatment facility
Sewage treatment plant
Sewage treatment works
Sex-linked recessive lethal assay
Sex-linked recessive lethal test
Treatment of waste water
WWTP
Waste water treatment
Waste-water purification
Wastewater purification plant
Wastewater treatment
Wastewater treatment facility
Wastewater treatment plant
Wastewater treatment works

Translation of "Lethality treatment " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
post-lethality treatment [ postlethality treatment ]

traitement de post-létalité [ traitement consécutif au traitement létal ]


lethality treatment

traitement de létalité [ traitement létal ]


lethal dose 50 [ LD50 | mean lethal dose | lethal dose 50% | lethal dose fifty | median lethal dose | median lethal value ]

dose létale 50 [ DL50,DL 50,D.L. 50 | dose létale 50 pour 100 | dose létale 50 % | dose létale à 50 % | dose létale médiane | dose létale moyenne ]


palm lethal yellowing mycoplasm | palm lethal yellowing mycoplasma-like organism | palm lethal yellowing phytoplasma

mycoplasme du jaunissement léthal du palmier


dominant lethal assay | dominant lethal mutation test | dominant lethal test

essai de mutation létale dominante | test de létalité dominante chez le rongeur


dominant lethal assay | dominant lethal test

test du gène létal dominant


sex-linked recessive lethal assay | sex-linked recessive lethal test | SLRL test

épreuve de létalité récessive liée au sexe | épreuve du gène létal récessif lié au sexe | épreuve SLRL | test de létalité récessive liée au sexe | test SLRL


develop a long-term treatment course for disorders in the glandular system | establish a long-term treatment plan for disorders of the glandular system | develop long-term treatment course for disorders in the glandular system | lay out long-term treatment course for disorders in the glandular system

établir le déroulement d’un traitement de longue durée pour des troubles du système glandulaire


wastewater treatment plant | WWTP | wastewater treatment works | wastewater treatment facility | wastewater purification plant | sewage treatment plant | STP | sewage treatment works | sewage treatment facility | sewage purification plant

station d'épuration des eaux usées | station de traitement des eaux usées | usine d'épuration des eaux usées | usine de traitement des eaux usées | installation d'épuration des eaux usées | installation de traitement des eaux usées | station d'épuration d'eau | usine d'épuration d'eau | installation d'épuration d'eau | station de traitement des effluents liquides | usine de traitement des effluents liquides | installation de traitement des effluents liquides | station d'épuration des eaux d'égout | station d'épuration des eaux résiduaires | station de traitement des eaux d'égout | station de traitement des eaux résiduaires | usine d'épur ...[+++]


wastewater treatment | waste water treatment | purification of waste waters | effluent treatment | sewage treatment | purification of sewage | waste-water purification | treatment of waste water

épuration des eaux usées | traitement des eaux usées
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) the operator has instituted or intends to institute a water conservation program at the mill that would so reduce the volume of the effluent requiring treatment that it would still be acutely lethal despite treatment;

b) l’exploitant a mis en oeuvre ou a l’intention de mettre en oeuvre un programme de conservation de l’eau ayant pour effet de réduire le volume d’effluent à traiter au point tel que celui-ci présente encore une létalité aiguë après son traitement;


17. Expresses its concern about the numerous instances of ill-treatment by police and the forces of law and order, particularly in relation to the disproportionate use of force against peaceful participants and journalists in connection with demonstrations, and the excessive use of non-lethal weapons, such as batons, rubber bullets and tasers; calls on the Member States to ensure that the uniforms of law enforcement personnel bear a means of identifying the wearer and that such personnel are always held to account for their actions; calls for an end to police checks that are based on ethnic and racial profiling; expresses concern at t ...[+++]

17. est préoccupé par les nombreux cas de mauvais traitements perpétrés par les forces de police, notamment l'utilisation disproportionnée de la force contre des participants pacifiques et des journalistes à l'occasion de manifestations, et l'utilisation excessive d'armes non létales, comme les matraques, les balles de caoutchouc, les «tasers», etc.; demande que les États membres assurent le port d'éléments d'identification sur les uniformes des forces de sécurité et ne laissent pas d'espace à l'impunité; demande la fin des contrôles de police basés sur le profil ethnique et racial; exprime ses préoccupations face à la multiplication ...[+++]


17. Expresses its concern about the numerous instances of ill-treatment by police and the forces of law and order, particularly in relation to the disproportionate use of force against peaceful participants and journalists in connection with demonstrations, and the excessive use of non-lethal weapons, such as batons, rubber bullets and tasers; calls on the Member States to ensure that the uniforms of law enforcement personnel bear a means of identifying the wearer and that such personnel are always held to account for their actions; calls for an end to police checks that are based on ethnic and racial profiling; expresses concern at t ...[+++]

17. est préoccupé par les nombreux cas de mauvais traitements perpétrés par les forces de police, notamment l'utilisation disproportionnée de la force contre des participants pacifiques et des journalistes à l'occasion de manifestations, et l'utilisation excessive d'armes non létales, comme les matraques, les balles de caoutchouc, les "tasers", etc.; demande que les États membres assurent le port d'éléments d'identification sur les uniformes des forces de sécurité et ne laissent pas d'espace à l'impunité; demande la fin des contrôles de police basés sur le profil ethnique et racial; exprime ses préoccupations face à la multiplication ...[+++]


One serious consideration with the use of bath treatments is that the effluent from one treatment could pass partially diluted through another farm, potentially speeding up the development of resistance in sea lice exposed to a sub-lethal dose of pesticides.

Un autre grave problème que pose l'utilisation des bains de traitement est que l'effluent d'un traitement peut se propager sans être dilué à un autre élevage, ce qui pourrait avoir pour effet d'accélérer le développement de la résistance du pou du poisson exposé à une dose sublétale de pesticides.


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(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracked for CF regular forces, reservists and veterans, including RCMP veterans, (i) has the tracking method ch ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) à entretenir des relations humaines, (iii) à se libérer de la dépendance aux toxicomanies, (iv) à garder ...[+++]


not less resistant to the lethal aspects of the treatment process, but also not significantly more resistant than the pathogens for which it is being used to monitor;

n’est pas moins résistant aux aspects létaux du procédé de traitement, sans toutefois y être beaucoup plus résistant que les agents pathogènes qu’il sert à contrôler,


7. Urges Egyptian authorities and security forces, while recognising that Egypt has the right to regulate entry and exit across its borders, to avoid the use of lethal force against illegal migrants crossing the borders of the country; to fully respect international human rights law provisions and standards regarding their treatment; to protect their dignity and their physical and psychological integrity; to respect their right to due process and fair trial; and to guarantee that detained migrants have the ability to contact the U ...[+++]

7. demande instamment aux autorités et aux forces de sécurité égyptiennes, non sans reconnaître que l'Égypte a le droit de réglementer l'entrée et la sortie via ses frontières, d'éviter de recourir à la force contre les migrants illégaux franchissant les frontières du pays; de respecter pleinement les dispositions et les normes du droit relatif aux droits de l'homme, de protéger la dignité et l'intégrité physique et psychologique des migrants; de respecter leur droit à un procès juste et équitable et de garantir que les migrants détenus aient la possibilité de se mettre en rapport avec le HCNUR et d'autoriser ce dernier à accéder à tous les demandeurs d'as ...[+++]


62. Calls on the Commission and Member States to ensure that the production and sale of sodium thiopental by companies based in the EU is permitted for medical purposes only and that any licence to produce this drug must impose labelling requirements so that the packaging indicates that it may not be employed to administer lethal injections, in line with national and European laws prohibiting capital punishment, torture or any other cruel and inhuman or degrading treatment or punishment;

62. invite la Commission et les États membres à veiller à ce que la production et la vente de thiopental sodique par des entreprises établies dans l'Union européenne soient uniquement autorisées à des fins médicales et à ce que les autorisations de fabrication de ce médicament imposent la mention, sur l'emballage et l'étiquette, d'une interdiction d'utilisation pour administrer des injections létales, comme le prévoient les législations nationales et européenne prohibant la peine de mort, la torture et toute forme de peine ou de traitement cruel, inhumain ou dégradant;


The Israeli Defence Force and Israeli authorities should cease violations of human rights and humanitarian law, including unlawful killings and excessive use of lethal force; destruction of Palestinian homes and property; closures of towns and villages; arbitrary arrests; torture or other cruel, inhuman or degrading treatment of Palestinians; hindering access of medical professionals and medical care; hindering access of international humanitarian organizations, human rights organizations and journalists.

Les forces de défense et les autorités israéliennes doivent mettre un terme aux violations des droits de l'homme et du droit humanitaire, notamment les tueries et le recours excessif à la force meurtrière; la destruction de maisons et de biens palestiniens; la fermeture de villes et de villages; les arrestations arbitraires; la torture ou autres actes cruels, inhumains ou dégradants infligés à des Palestiniens; le fait de gêner l'accès à la population des professionnels de la santé et des soins de santé; le blocage de l'accès des organismes d'aide humanitaire, des organisations de défense des droits de l'homme et des journalistes.


The distinction drawn in the United States Supreme Court decision in Quill must be seen as critical: When a patient refuses life-sustaining medical treatment, he dies from the underlying fatal disease or pathology; but if a patient ingests lethal medication prescribed by a physician, he is killed by that medication.

La distinction faite par la Cour suprême des États-Unis dans sa décision sur l'affaire Quill doit servir de point de repère: quand un malade refuse un traitement de survie, il meurt de la maladie incurable dont il souffrait; par contre, si un malade ingère une dose mortelle d'un médicament prescrit par son médecin, c'est le médicament qui le tue.


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