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Base inventory level
Base level
Base level control
Base level of erosion
Base stock
Baseline
Baseline rate
Basic stock
Erosion base
Erosion base level
Flange
Level-based interest surcharge
Level-based surcharge
Levelling base
Levelling head
Lower-secondary education
Lower-secondary level
Operant level
Peformance-based grouping
Tribrach

Translation of "Level-based surcharge " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
level-based surcharge | level-based interest surcharge

commission additionnelle proportionnelle à l'encours des crédits | majoration des commissions de base | commission additionnelle


base level | base level of erosion | erosion base | base level control

niveau de base | niveau de base d'érosion


base level of erosion [ erosion base level | base level ]

niveau de base de l'érosion [ niveau de base d'érosion | niveau de base ]


base level | base level of erosion | erosion base

niveau de base | niveau de base d'érosion




tribrach [ levelling base | levelling head ]

embase à vis calantes [ embase des vis calantes | triangle à vis calantes | triangle des vis calantes ]


baseline rate [ operant level | base level | baseline ]

niveau opérant [ niveau de base | niveau opérant de base ]




base stock | basic stock | base inventory level

stock-outil | stock outil | stock de base | stock indispensable | stock de fonctionnement


lower-secondary level | lower-secondary education | peformance-based grouping

degré secondaire I | cycle d'orientation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
While the level of the decrease may not necessarily be representative for all products and all Union producers, the magnitude of the decrease supports the conclusion that not only the level of the alloy surcharge, but also the level of the base price followed a downward trend.

Bien que le niveau de la diminution ne soit pas nécessairement représentatif de tous les produits et de tous les producteurs de l'Union, l'ampleur de la baisse étaie la conclusion selon laquelle le niveau de l'extra d'alliage et le niveau du prix de base ont suivi une tendance à la baisse.


In contrast, the level of the EEG-surcharge is determined by the TSOs based on the sales on the spot market, and the State has no possibility to influence this.

En revanche, le niveau du prélèvement EEG est déterminé par les GRT sur la base des ventes sur le marché au comptant et l'État n'a aucune possibilité d'influencer cet élément.


Of importance also are the amendments to the victim surcharge to ensure that that surcharge is being imposed consistently across the country, which will ensure that the provinces have the proper funding for services for victims at the base level.

Les modifications visant à uniformiser les suramendes compensatoires dans toutes les régions du pays sont aussi importantes, car elles permettront de s'assurer que les provinces ont les fonds voulus pour offrir aux victimes un certain niveau de service.


Second, while rates have not necessarily gone up, ancillary charges and surcharges have increased, in some cases beyond the level of actual base rates to a significant percentage of the total sale price of the imported or exported product.

Deuxièmement, les tarifs n'augmentent pas forcément, mais les frais accessoires et les surcharges augmentent, et dans certains cas elles dépassent les tarifs de base, ce qui ajoute un pourcentage important au prix de vente total d'un produit importé ou exporté.


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The Regulation on interchange fees, combined with the revised PSD, will introduce maximum levels of interchange fees for transactions based on consumer debit and credit cards and ban surcharges on these types of cards.

Le règlement relatif aux commissions d'interchange, combiné à la DSP révisée, instaurera des plafonds pour les commissions d'interchange appliquées aux opérations de paiement liées aux cartes de débit ou de crédit des consommateurs et interdira la surfacturation pour ces types de cartes.


The Regulation on interchange fees, combined with the revised PSD, will introduce maximum levels of interchange fees for transactions based on consumer debit and credit cards and ban surcharges on these types of cards.

Le règlement relatif aux commissions d’interchange, combiné à la DSP révisée, instaurera des plafonds pour les commissions d’interchange appliquées aux opérations de paiement liées aux cartes de débit ou de crédit des consommateurs et interdira la surfacturation pour ces types de cartes.


(Return tabled) Question No. 973 Hon. Irwin Cotler: With regard to the government's proposal to double the victim surcharge and limit judicial discretion in sentencing as is currently provided for by section 730 of the Criminal Code, and to eliminate the “undue hardship” defense: insofar as the victim surcharge is used to fund provincial and territorial victims' services, (a) on what data did the Minister of Justice rely in determining the specific amount by which the government proposes to raise the surcharge, in particular, did the Minister rely on data directly provided by (i) the province of Alberta, (ii) the province of British Colu ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 973 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la proposition du gouvernement de doubler la suramende compensatoire, de limiter la discrétion que l’article 730 du Code criminel confère au tribunal en matière de détermination de la peine et d’éliminer la défense du « préjudice injustifié »: dans la mesure où la suramende compensatoire sert à financer les services provinciaux et territoriaux aux victimes, a) sur quelles données s’est fondé le ministre de la Justice pour proposer de doubler la suramende, en particulier, s’est-il fondé sur les données communiquées directement par (i) l’Alberta, (ii) la Colomb ...[+++]


48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering practices at EU level; stresses, therefore, that merchants should accept one commonly used payment instr ...[+++]

48. estime que les majorations, rabais et autres pratiques d'orientation du choix du client sont, de la manière dont elles sont généralement appliquées, souvent préjudiciables aux utilisateurs finals des services de paiement; relève que les majorations fondées exclusivement sur le choix du paiement effectué par un consommateur risquent d'être arbitraires et pourraient être utilisées abusivement pour se procurer des recettes supplémentaires et non pour couvrir les coûts; estime qu'il serait important d'interdire toute possibilité de majorer de manière excessive les redevances imputées aux commerçants pour une transaction donnée et de co ...[+++]


48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering practices at EU level; stresses, therefore, that merchants should accept one commonly used payment instr ...[+++]

48. estime que les majorations, rabais et autres pratiques d'orientation du choix du client sont, de la manière dont elles sont généralement appliquées, souvent préjudiciables aux utilisateurs finals des services de paiement; relève que les majorations fondées exclusivement sur le choix du paiement effectué par un consommateur risquent d'être arbitraires et pourraient être utilisées abusivement pour se procurer des recettes supplémentaires et non pour couvrir les coûts; estime qu'il serait important d'interdire toute possibilité de majorer de manière excessive les redevances imputées aux commerçants pour une transaction donnée et de co ...[+++]


48. Believes that surcharges, rebates and other steering practices, in the way that they are commonly applied, are often harmful for end users of payment services; notes that surcharging based solely on the payment choice made by a customer risks being arbitrary and may be abused to raise additional revenue rather than to cover cost; considers that it would be important to ban the possibilities for excessive surcharges in relation to the merchant fee of an individual transaction, and to control rebates and similar consumer steering practices at EU level; stresses, therefore, that merchants should accept one commonly used payment instr ...[+++]

48. estime que les majorations, rabais et autres pratiques d'orientation du choix du client sont, de la manière dont elles sont généralement appliquées, souvent préjudiciables aux utilisateurs finals des services de paiement; relève que les majorations fondées exclusivement sur le choix du paiement effectué par un consommateur risquent d'être arbitraires et pourraient être utilisées abusivement pour se procurer des recettes supplémentaires et non pour couvrir les coûts; estime qu'il serait important d'interdire toute possibilité de majorer de manière excessive les redevances imputées aux commerçants pour une transaction donnée et de co ...[+++]




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'Level-based surcharge' ->

Date index: 2023-02-05
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