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Aggregator
Distance medicine
Distance race
Distance run
Distance running
E-health
IEC
IXC
Indirect back scatter
Indirect backscatter
Interexchange carrier
LDAC
LDWF
Long Distance Advisory Council
Long Distance Fleet Advisory Council
Long distance back scatter
Long distance backscatter
Long distance bus
Long distance carrier
Long distance coach
Long distance company
Long distance operator
Long distance provider
Long distance race
Long distance reseller
Long distance running
Long distant waters fleet
Long-distance
Long-distance backscatter
Long-distance center
Long-distance centre
Long-distance fishing fleet
Long-distance fleet
Long-distance medicine
Long-distance run
Long-distance running
Long-distance telephone reseller
Long-range coach
Reseller
Telemedicine

Translation of "Long distance reseller " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
reseller | long distance reseller | aggregator

revendeur | revendeur de services interurbains


reseller [ long-distance telephone reseller ]

revendeur de service interurbain [ revendeur de communications interurbaines ]


long-distance running [ long distance running | long distance race | long-distance | distance race | distance run | long-distance run | distance running ]

course de fond [ fond | course sur longues distances ]


Long Distance Advisory Council | Long Distance Fleet Advisory Council | Regional Advisory Council for high seas/ long distance fleet | LDAC [Abbr.]

CCR de pêche lointaine | Conseil consultatif régional de la flotte de pêche lointaine dans les eaux non communautaires | Conseil consultatif régional pour la flotte en haute mer/pêche lointaine | CCRPL [Abbr.]


interexchange carrier | IXC | IEC | long distance carrier | long distance operator | long distance company | long distance provider

entreprise de téléphonie interurbaine | entreprise de services interurbains | entreprise de télécommunications intercirconscriptions | fournisseur de services interurbains | fournisseur de services intercirconscriptions | télécommunicateur interurbain | opérateur interurbain


LDWF | long distant waters fleet | long-distance fishing fleet | long-distance fleet

flotte de pêche lointaine | flotte lointaine


indirect back scatter [ long distance back scatter | indirect backscatter | long-distance backscatter | long distance backscatter ]

rétrodiffusion indirecte


long-distance center | long-distance centre

central interurbain


long distance coach | long-range coach | long distance bus

autocar long courrier | autocar long-courrier | autocar sur grande distance | autocar sur longue distance | autocar pour long parcours


telemedicine [ distance medicine | long-distance medicine | E-health(STW) ]

télémédecine [ médecine à distance ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Also, it might be felt that the problems were too enormous, and that the resellers who, until now, were not subject to the regulations, were assuming a major role. So, it was a good idea to have the CRTC retain the power to require licenses from companies interested in providing local and long distance telephone services.

Si on estimait qu'il y avait des problèmes trop grands, à ce moment-là, et que les revendeurs prennent une place importante, ces revendeurs qui, jusqu'à maintenant, n'étaient pas sous le coup de la réglementation, donc, il était bon que le CRTC se conserve le pouvoir d'exiger des licences pour que des entreprises puissent agir en téléphonie locale et interurbaine.


It may also be that the CRTC generally does require more powers to be able to deal with the public interest end of either resellers' or Canadian carriers' operation in local markets, long-distance markets or any other markets.

Il se peut aussi que le CRTC ait besoin de pouvoirs additionnels pour défendre l'intérêt public en ce qui a trait aux activités des revendeurs ou des exploitants canadiens sur les marchés locaux, les marchés interurbains ou tout autre marché.


Needless to say, both the signing of the GATS and the decision to have the CRTC forbear some of its regulatory powers, which extends competition from the long-distance market to the local and international markets, are bold new steps - steps, I must emphasize, along a path that began with the previous government's decisions to open up to competition the local wired market from wireless operators and the long-distance market from facilities-based operators and resellers.

Il va sans dire que tant la signature de l'AGCS que la décision de demander au CRTC de s'abstenir d'exercer certains de ses pouvoirs de réglementation, ce qui permet d'étendre la concurrence du marché des communications interurbaines aux marchés locaux et internationaux, constituent de nouvelles mesures importantes. Ces mesures, je dois le souligner, ont débuté avec les décisions du gouvernement précédent de laisser les exploitants des communications sans fil concurrencer le marché local de la téléphonie câblée, et les exploitants et les revendeurs locaux concurrencer le marché des communications interurbaines.


The net effect was that foreign-owned or controlled telecommunication companies were banned from entering the Canadian local telecommunications sector - even those that were already competing as resellers in the Canadian long-distance market or Centrex resell market, and doing so successfully.

Par suite de cette décision, les entreprises de télécommunication appartenant à des étrangers ou sous contrôle étranger n'ont pas le droit d'entrer dans le secteur des télécommunications locales au Canada - même celles qui se disputent déjà la faveur du consommateur à titre de revendeurs sur le marché canadien des interurbains ou de la revente Centrex et qui obtiennent de bons résultats.


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I would like to mention to the member that consumer protection laws come under provincial jurisdiction and that at the FNACQ we have received complaints from consumers who had problems with long-distance resellers and who phoned the Office de protection du consommateur only to be told that it was a matter under federal jurisdiction and that the Office did not deal with that and therefore did not protect consumers.

J'aimerais mentionner au député que les lois de protection du consommateur sont de juridiction provinciale et qu'à la FNACQ, nous avons eu des plaintes de consommateurs qui ont eu des problèmes avec des revendeurs d'interurbains et qui ont téléphoné à l'Office de protection du consommateur pour se faire répondre que c'était de juridiction fédérale et que l'Office ne s'occupait pas de cela et donc ne protégeait pas les consommateurs.


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