Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Blade
Continuous lengths of rails
Continuous welded rail track
Long Point First Nation
Long Point First Nation Band
Long lengths of rails
Long point rail
Long welded rails
Long-welded rail
Point
Point rail
Point-rail
Ribbon rails
Switch
Switch point
Switch point rail
Switch rail
Switch-rail
Tongue
Welded track

Translation of "Long point rail " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below




continuous lengths of rails | continuous welded rail track | long lengths of rails | long welded rails | ribbon rails

barres longues | barres soudées de grande longueur | longs rails soudés | rails longs | rails soudés en barres longues


continuous lengths of rails | long lengths of rails | long welded rails | ribbon rails

barres soudées de grande longueur | barres longues | longs rails soudés | LRS | rails soudés en barres longues | longues barres


point rail [ point-rail | switch rail | switch-rail | switch point | point | blade | tongue | switch ]

lame d'aiguille [ aiguille | pointe d'aiguille | pointe ]


Long Point First Nation [ Long Point First Nation Band ]

Long Point First Nation [ bande de Longue-Pointe ]


long welded rails | welded track

voie en rails soudés | voie sans joints | voie soudée




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(i) for rail and road networks in the case of Member States with no railway network established in their territory or in the case of a Member State with an isolated network as defined in point (qq) of Article 3 of Regulation (EU) No XXXX/2012 [TEN-T Guidelines] without long distance rail freight transport: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible cost; the funding rate may be increased to 30% for actions addressing bottle ...[+++]

(i) rail et réseaux routiers dans le cas des États membres ne disposant pas de réseau ferroviaire sur leur territoire, ou dans le cas des États membres dont le réseau est isolé au sens de l'article 3, point q octodecies) du règlement XXXX/2012 [orientations du RTE-T], sans possibilité de transport ferroviaire de marchandises à longue distance: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 20% du coût éligible; le taux de financement peut ...[+++]


82. Calls on the Member States to promote co-modality by introducing transferable number plates in line with existing practice, making it more attractive for citizens to use rail for long journeys and energy-saving local-use cars at their starting point and destination;

82. invite les État membres à favoriser la comodalité grâce à l'introduction de plaques minéralogiques transférables sur la base du modèle existant, afin qu'il soit plus intéressant pour les citoyens d'emprunter le train pour les longs trajets et d'utiliser, à leurs points de départ et d'arrivée, des voitures de proximité consommant peu d'énergie;


89. Calls on the Member States to promote co-modality by introducing transferable number plates following existing examples, making it more attractive for citizens to use rail for long journeys and energy-saving local-use cars at their starting point and destination;

89. invite les État membres à favoriser la comodalité grâce à l'introduction de plaques minéralogiques transférables sur la base d'exemples existants, afin qu'il soit plus intéressant pour les citoyens d'emprunter le train pour les longs trajets et d'utiliser, à leurs points de départ et d'arrivée, des voitures de proximité consommant peu d'énergie;


Calls on the Member States to promote co-modality by introducing transferable number plates following existing examples, making it more attractive for citizens to use rail for long journeys and energy-saving local-use cars at their starting point and destination;

invite les État membres à favoriser la comodalité grâce à l'introduction de plaques minéralogiques transférables sur la base d'exemples existants, afin qu'il soit plus intéressant pour les citoyens d'emprunter le train pour les longs trajets et d'utiliser, à leurs points de départ et d'arrivée, des voitures de proximité consommant peu d'énergie;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Many rail companies are impatiently waiting for this date to launch new commercial strategies based on making use of rail's strong point: long-distance transport on a European scale.

De nombreuses entreprises ferroviaires attendent cette date avec impatience pour lancer de nouvelles stratégies commerciales axées sur la valorisation du point fort du rail : le transport de longue distance à l'échelle européenne.


In this respect, as has been pointed out by, inter alia, the rapporteur, we would stress the appropriateness of an intervention that targets bottlenecks, that gives priority to actions that can deliver intermodal transport and restore balance between the different modes of transport. Road transport must not be penalised as long as no credible alternatives exist, but transport by rail and water must certainly be given a boost and we ...[+++]

De ce point de vue, comme cela a déjà été signalé par d'autres, dont le rapporteur, nous soulignons l'opportunité d'une intervention qui privilégie la résolution des goulets d'étranglement, les initiatives visant à garantir un développement de l'interopérabilité et le rééquilibre entre les modes de transport, sans aucune pénalisation jusqu'à ce qu'il existe des alternatives crédibles pour le transport routier. Il convient toutefois de valoriser les transports par voie ferrée et par eau, interventions auxquelles nous sommes favorables.


In this respect, as has been pointed out by, inter alia , the rapporteur, we would stress the appropriateness of an intervention that targets bottlenecks, that gives priority to actions that can deliver intermodal transport and restore balance between the different modes of transport. Road transport must not be penalised as long as no credible alternatives exist, but transport by rail and water must certainly be given a boost and w ...[+++]

De ce point de vue, comme cela a déjà été signalé par d'autres, dont le rapporteur, nous soulignons l'opportunité d'une intervention qui privilégie la résolution des goulets d'étranglement, les initiatives visant à garantir un développement de l'interopérabilité et le rééquilibre entre les modes de transport, sans aucune pénalisation jusqu'à ce qu'il existe des alternatives crédibles pour le transport routier. Il convient toutefois de valoriser les transports par voie ferrée et par eau, interventions auxquelles nous sommes favorables.


The Commission takes the view on this point that the absolute long-term priority is to build and to put into service as soon as possible new rail routes which will divert part of the goods traffic from the road, especially on the Lyon-Turin and Brenner routes.

A ce titre, la Commission considère que la priorité absolue pour le long terme est de réaliser et de mettre en service dès que possible de nouveaux axes ferroviaires qui délesteront une partie du transport de marchandises empruntant la route, notamment l'axe Lyon-Turin et celui du Brenner, situés sur le territoire de l'Union européenne.


Even if the government had wads of money spilling out of its treasury, which it certainly does not, there would be no logical sense in undertaking a high speed rail link between Windsor and Quebec City at this time. That is because one-third of the track would be located in Quebec and as long as the separatist threat continues to loom over the economic and political well-being of the country there is no point in proceeding with suc ...[+++]

Même si le gouvernement avait actuellement énormément d'argent à gaspiller du Trésor public, ce qui n'est certainement pas le cas, il ne serait pas logique d'entreprendre en ce moment la construction d'un train à grande vitesse reliant les villes de Windsor et de Québec, parce que le tiers de la voie ferrée serait située au Québec et que, tant que la menace séparatiste continue de planer sur le bien-être économique et politique de notre pays, il n'y a pas lieu de mettre en oeuvre un tel projet.


Even if the government had wads of money spilling out of its coffers at this point, which it certainly does not, there would be no sense in undertaking a major high speed rail link, a third of which would be located in Quebec, as long as the separatist threat continues to loom over the economic and political well-being of this great country.

Même si le Trésor débordait de richesses, ce qui est loin d'être le cas, il serait absolument insensé d'entreprendre la construction d'une voie pour un train à grande vitesse dont le tiers se situerait au Québec tant que la menace séparatiste continuera de peser sur le bien-être politique et économique de notre grand pays.




datacenter (1): www.wordscope.ca (v4.0.br)

'Long point rail' ->

Date index: 2021-08-08
w