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Bottom break facet
Bottom half
Bottom half facet
Bottom-break facet
Bottom-half facet
Cost or market whichever is lower
First level supervision
First line supervision
First-level management
Foremen and supervisors
Front-line supervision
IMP lower lanyard fitting
Junior management
LEL
LFL
LJFL
Low management
Lower break facet
Lower explosion level
Lower explosion limit
Lower explosive level
Lower explosive limit
Lower flammability level
Lower flammability limit
Lower flammable level
Lower flammable limit
Lower girdle facet
Lower half facet
Lower jaw - fork length
Lower jaw fork length
Lower jaw to fork length
Lower management
Lower of cost and market
Lower of cost and market method
Lower of cost or market
Lower of cost or market method
Lower-break facet
Lower-girdle facet
Multi- purpose initiator lanyard lower end fitting
Pavilion half
Static lanyard lower end fitting
Supervision
Supervisory management
Supervisory staff

Translation of "Lower management " (English → French) :

TERMINOLOGY
see also In-Context Translations below
lower management [ first-level management | low management | junior management | supervisory management | first line supervision | first level supervision | front-line supervision ]

maîtrise [ cadres inférieurs | cadres subalternes ]


lower management | junior management

cadres moyens | cadres subalternes






lower explosive limit | LEL | lower explosion limit | lower flammable limit | lower flammability limit | LFL | lower explosive level | lower explosion level | lower flammable level | lower flammability level

limite inférieure d'explosivité | LIE | limite inférieure d'explosion | LIE | limite inférieure d'explosibilité | LIE | limite d'explosivité inférieure | LEI | limite d'explosion inférieure | LEI | limite inférieure d'inflammabilité | LII | limite d'inflammabilité inférieure | LII


lower of cost or market [ LOCOM,LCM | lower of cost and market | lower of cost or market method | lower of cost and market method | cost or market, whichever is lower | cost or market whichever is lower | cost or market, whichever is the lower ]

méthode de la moindre valeur [ évaluation à la moindre valeur | méthode de la valeur minimale | méthode d'évaluation à la valeur minimale | méthode d'évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé des deux | évaluation au coût ou à la valeur du marché, selon le moins élevé d ]


supervisory staff | supervisory management | supervision | foremen and supervisors | front-line supervision | lower management | junior management | low management

maîtrise | cadres inférieurs


pavilion half [ bottom half | bottom half facet | bottom-half facet | lower-girdle facet | lower girdle facet | lower break facet | lower-break facet | bottom break facet | bottom-break facet | lower half facet ]

haléfi de culasse [ haléfis de culasse | halefis de culasse | halefi de culasse ]


lower jaw - fork length | lower jaw fork length | lower jaw to fork length | LJFL [Abbr.]

longueur de la mandibule à la fourche


static lanyard lower end fitting | IMP lower lanyard fitting | multi- purpose initiator lanyard lower end fitting | multi-purpose initiator static lanyard lower end fitting

raccord inférieur du cordon statique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Witnesses: From the Department of Fisheries and Oceans: David Bevan, Director General, Resource Management; Paul MacGillivray, Regional Director, Fisheries Management, Pacific Region; Paul Ryall, Area Chief, Resource Management; Pablo Sobrino, Area Chief, Lower Fraser.

Témoins : Du ministère des Pêches et des Océans : David Bevan, directeur général, Gestion des ressources; Paul Macgillivray, directeur régional, Gestion des pêches, Région du Pacifique; Paul Ryall, chef de secteur, Gestion des ressources; Pablo Sobrino, chef de secteur, le bas Fraser.


Witnesses: From the Department of Fisheries and Oceans: Paul Macgillivray, Regional Director, Fisheries Management, Pacific Region; Laura Richards, Acting Regional Director, Science; Paul Ryall, Chief Resource Management, Lower Fraser; Chris Dragseth, Director, Conservation and Protection; Greg Savard, Assistant Director, Program Delivery, Resource Management.

Témoins : Du ministère des Pêches et des Océans : Paul Macgillivray, directeur régional, Gestion des pêches, région du Pacifique; Laura Richards, directrice régionale intérimaire, Sciences; Paul Ryall, chef, Gestion des ressources, bas Fraser; Chris Dragseth, directeur, Conservation et protection. Greg Savard, directeur adjoint, Prestation des programmes de gestion des ressources.


Question No. 397 Ms. Kirsty Duncan: With respect to initiatives and programs run by the Department of National Defence (DND) and Veterans Affairs Canada (VAC) in relation to veterans’ health and welfare: (a) what are the issues affecting (i) Canada’s traditional war veteran population, (ii) Canadian Forces (CF) veterans; (b) for each group of veterans in (a), how many cases were there per identified issue, per year, over the last five years; (c) for each group of veterans in (a), what changes have occurred in the issues over the last five years; (d) for CF veterans, what key issues are anticipated following the withdrawal from Afghani ...[+++]

Question n 397 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne les initiatives et les programmes gérés par le ministère de la Défense nationale (MDN) et Anciens Combattants Canada (ACC) à l'égard de la santé et du bien-être des anciens combattants: a) quels sont les problèmes (i) des anciens combattants ayant fait du service de guerre, (ii) des anciens combattants des Forces canadiennes (FC); b) pour chaque groupe d’anciens combattants en a), combien y a-t-il eu de cas par an au cours des cinq dernières années, par problème relevé; c) pour chaque groupe d’anciens combattants en a), quels changements a-t-on observés dans les problèmes rencontrés ...[+++]


We are willing to assist you in this work and the main reason for this, as we said in our report, is that on the one hand, the systems put in place to manage the funds for this programme period 2007-2013 are performing better. The other reason is that the disbursement of funds for the programming period is only 25%, so the financial execution for the period is, in our evidence, lower than what should be expected.

Nous sommes disposés à vous aider dans ce travail et la principale raison à cela, ainsi qu’expliqué dans notre rapport, est que d’une part les systèmes en place pour gérer les fonds pour la période de programmation 2007-2013 sont efficaces et que d’autre part le débours de fonds pour la période de programmation n’est que de 25 %, de sorte que l’exécution financière pour la période est, comme nous le montrons, inférieure à ce qu’elle devrait être.


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2. Calls on the authorities of all the riparian countries to cooperate and rehabilitate the Jordan River by drawing up and implementing policies which focus on achieving tangible results in the areas of domestic and agricultural water-demand management, water conservation and the management of sewage and agricultural and industrial effluents and on ensuring that an adequate quantity of fresh water flows into the Lower Jordan River;

2. invite les autorités de tous les pays riverains à coopérer pour régénérer le Jourdain en élaborant et en mettant en œuvre des politiques visant à obtenir des résultats concrets en matière de gestion des besoins en eau de la population et de l'agriculture, d'utilisation rationnelle de l'eau ainsi que de gestion des eaux usées et des effluents agricoles et industriels, et à veiller à ce qu'une quantité adéquate d'eau douce vienne alimenter le cours inférieur du Jourdain;


2. Calls on the authorities of the countries concerned to cooperate and rehabilitate the Jordan River by elaborating and implementing policies focusing on tangible results in domestic and agricultural water demand management, water conservation, and the management of sewage and agricultural and industrial effluents as well as to ensure that an adequate quantity of fresh water flows into the Lower Jordan River;

2. invite les autorités des pays concernés à coopérer pour régénérer le Jourdain en élaborant et en mettant en œuvre des politiques axées sur des résultats concrets en matière de gestion des besoins en eau de la population et de l'agriculture, d'utilisation rationnelle de l'eau ainsi que de gestion des eaux usées et des effluents agricoles et industriels, et à veiller à ce qu'une quantité adéquate d'eau douce vienne alimenter le cours inférieur du Jourdain;


Systems must also be put in place for measuring the level of access to the ETI database in order to provide us with the clearest possible idea of the level of access to the information contained in this database. If a lower level of use is identified, the authorities managing it at a lower level will have to find more effective methods for promoting its use.

Il convient également de mettre en place des systèmes de mesure du niveau d’accès à la base de données de l’IET afin que nous puissions nous faire l’idée la plus claire possible du niveau d’accès aux informations contenues dans cette base de données. Si un niveau inférieur d’utilisation est détecté, les autorités qui la gèrent à un niveau inférieur devront trouver des méthodes plus efficaces pour en promouvoir l’utilisation.


With a good administrative system there is a clear division of responsibility. Management has a face, at both the lower and the upper level.

Un bon système administratif permet d’établir clairement les responsabilités, de mettre un visage sur la gestion, à tous les niveaux de décision.


How these surpluses came to be is in itself worrisome: overestimated borrowing costs, excessive rates charged to citizens for loan guarantees and, of course, the fact that the cost of managing social housing programs has been lower because interest rates were lower.

Les causes de ces surplus sont elles-mêmes inquiétantes; surestimation des coûts d'emprunts, tarifs trop élevés aux citoyens pour garantir leurs prêts, et bien sûr le fait que la gestion des programmes de logement social a coûté moins cher à cause des taux d'intérêts plus bas.


Sound financial management will, as we have seen over the last eight to ten years, lead to lower inflation, which of course leads to lower interest rates. That helps the provinces that borrow heavily.

Comme nous avons pu le voir au cours des huit à dix dernières années, une bonne gestion financière fait diminuer le taux d'inflation, ce qui entraîne évidemment une réduction des taux d'intérêt, à l'avantage notamment des provinces qui empruntent beaucoup.


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