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GMSC
Gate MSC
Gateway MSC
Gateway mobile services switching center
Gateway mobile services switching centre
Gateway mobile switching center
Gateway-MSC
MSC
MSc degree
MSc graduate program
MSc program
Maritime Safety Committee
Master of Science
Master of Science degree
Master of Science graduate program
Master of Science program
Meteorological Synthesizing Centre
Military Supreme Court
Mobile switching centre
Molecular sieve column

Traduction de «MSC » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


gate MSC | gateway mobile services switching centre | gateway MSC | GMSC [Abbr.]

CCM d'accès | CCM tête de ligne | centre de commutation pour les services mobiles tête de ligne


Master of Science program [ MSc program | Master of Science graduate program | MSc graduate program ]

programme de maîtrise ès sciences [ programme de maîtrise en sciences | programme de MSc ]


Master of Science [ M.Sc.,MSc,M. Sc. | Master of Science degree | MSc degree ]

maîtrise ès sciences [ M.Sc.,MSc | maîtrise en sciences ]


mobile switching centre | MSC

centre de commutation du service des mobiles | commutateur du service des mobiles | CSM


Meteorological Synthesizing Centre [ MSC ]

Centre de synthèse météorologique [ CSM ]


Military Supreme Court [ MSC ]

Tribunal militaire de cassation [ TMC ]


gateway mobile switching center | GMSC | gateway mobile services switching center | gateway MSC

commutateur passerelle | centre de commutation mobile passerelle | passerelle MSC


molecular sieve column | MSC [Abbr.]

colonne avec tamis moléculaire


Maritime Safety Committee | MSC [Abbr.]

Comité de la sécurité maritime
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
On the Northern Europe – North America trade routes, Hapag-Lloyd is a member to the G6 Alliance, together with Nippon Yusen Kaisha ("NYK"), Orient Overseas Container Line ("OOCL"), American President Lines / Neptune Orient Lines ("APL/NOL"), Hyundai Merchant Marine ("HMM") and Mitsui OSK Lines ("MOL") as well as in the SLCS consortium together with OOCL and the SLCS-MSC consortium together with OOCL and Mediterranean Shipping Company ("MSC").

En ce qui concerne les routes commerciales entre le nord de l'Europe et l'Amérique du Nord, Hapag-Lloyd est membre de l'alliance G6 avec Nippon Yusen Kaisha («NYK»), Orient Overseas Container Line («OOCL»), American President Lines / Neptune Orient Lines («APL/NOL»), Hyundai Merchant Marine («HMM») et Mitsui OSK Lines («MOL»), du consortium SLCS avec OOCL ainsi que du consortium SLCS-MSC avec OOCL et Mediterranean Shipping Company («MSC»).


The MSC at its 92nd session adopted amendments to the SOLAS Convention and to the Protocol of 1988 relating to the Load Lines Convention with a view to rendering the RO Code mandatory, as set in resolutions MSC.350(92) and MSC.356(92) of 21 June 2013.

Lors de sa 92e session, le MSC a adopté des amendements à la convention SOLAS et au protocole de 1988 relatif à la convention sur les lignes de charge, figurant dans les résolutions MSC.350(92) et MSC.356(92) du 21 juin 2013, en vue de rendre obligatoire le Code RO.


In addition, ships carrying oil or oil fuel, as defined in Annex I of Marpol, in bulk or bunkering oil fuel are required, before loading, to be provided with a “material safety data sheet” in accordance with the IMO's Maritime Safety Committee (MSC) resolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for Marpol Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” (MSC.286(86)).

En outre, les navires transportant du pétrole ou du mazout, tel que défini à l'annexe I de la convention Marpol, en vrac ou du mazout en soute sont tenus de disposer, avant le chargement, d'une “fiche de données de sécurité” en conformité avec la résolution “Recommendations for Material Safety Data Sheets (MSDS) for MARPOL Annex I Oil Cargo and Oil Fuel” du comité de la sécurité maritime de l'OMI (MSC) [MSC.286(86)].


Therefore, in order to have one harmonised safety data sheet for maritime and non-maritime use, the additional provisions of Resolution MSC.286(86) may be included in the safety data sheets, where appropriate, for marine transport of Marpol Annex I cargoes and marine fuel oils.

Par conséquent, afin de disposer d'une fiche de données de sécurité unique harmonisée applicable pour les utilisations maritimes et non maritimes, les dispositions complémentaires de la résolution MSC.286(86) peuvent figurer dans les fiches de données de sécurité, s'il y a lieu, en cas de transport par mer de cargaisons d'hydrocarbures (dont le mazout de soute) relevant de l'annexe I de la convention Marpol.


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The IMO Maritime Safety Committee (MSC) at its 93rd session adopted amendments to the SOLAS Convention, as set out in resolution MSC.366(93) of 22 May 2014, and to the Protocol of 1988 relating to the Load Lines Convention, as set out in resolution MSC.375(93) of 22 May 2014, with a view to rendering the III Code mandatory, together with an associated flag State audit scheme.

Lors de sa 93e session, le Comité de la sécurité maritime (ci-après le MSC) de l'OMI a adopté des amendements à la convention SOLAS, figurant dans la résolution MSC.366(93) du 22 mai 2014, et au protocole de 1988 relatif à la convention sur les lignes de charge, figurant dans la résolution MSC.375(93) du 22 mai 2014, en vue de rendre obligatoires le Code III et un programme associé d'audit des États du pavillon.


The MEPC at its 65th session and the MSC at its 92nd session adopted an IMO Code for Recognized Organizations (RO Code), as set out in resolution MSC.349(92) of 21 June 2013.

Le MEPC, lors de sa 65e session, et le MSC, lors de sa 92e session, ont adopté un Code de l'OMI régissant les organismes reconnus (ci-après le «Code RO»), figurant dans la résolution MSC.349(92) du 21 juin 2013.


Resolution MSC.150(77) of the International Maritime Organisation (IMO) has been revoked and replaced by IMO Resolution MSC.286(86) with effect from 1 July 2009.

La résolution MSC.150(77) de l'Organisation maritime internationale (OMI) a été abrogée et remplacée par la résolution MSC.286(86) de l'OMI qui est applicable depuis le 1er juillet 2009.


Such network-related costs could include additional Mobile Switching Centres (MSCs) or backbone infrastructure directly required to carry the terminating traffic for third parties.

Ces coûts liés au réseau pourraient comprendre les commutateurs du service mobile ou l'infrastructure de base supplémentaires directement nécessaires à l'acheminement du trafic de terminaison pour des tiers.


The seventy-sixth session of the MSC considered the outcome of the September 2002 session of the MSC Intersessional Working Group and the further work undertaken by the MSC Working Group held in conjunction with the Committee's seventy-sixth session in December 2002, immediately prior to the Diplomatic Conference, and agreed the final version of the proposed texts to be considered by the Diplomatic Conference.

À sa soixante-seizième session, le MSC a examiné les résultats de la session de septembre 2002 du Groupe de travail intersessions ainsi que les travaux complémentaires effectués par le Groupe de travail du MSC pendant la soixante-seizième session du MSC en décembre 2002, immédiatement avant la Conférence diplomatique, et il a approuvé la version définitive des projets de textes devant être soumis à l'examen de la Conférence diplomatique.


(c) 'High Speed Craft Code' means the 'International Code for Safety of High Speed Craft' contained in IMO Maritime Safety Committee Resolution MSC 36 (63) of 20 May 1994, in its up-to-date version.

c) 'recueil HSC': le 'recueil international de règles de sécurité applicables aux engins à grande vitesse', contenu dans la résolution CSM 36 (63) du comité de la sécurité maritime de l'OMI du 20 mai 1994, dans sa version actualisée.


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